TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris na drodze ku Euro 6
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 01.08.2013 21:17:56 23 komentarze
Solaris na drodze ku Euro 6

Infobus: Podczas Wystawy w Genewie mogliśmy zobaczyć pierwszy egzemplarz z Urbino 18 z silnikiem Euro 6. Kiedy pojawią się następne?

Dariusz Michalak: Oprócz oczywiście egzemplarzy testowych i homologacyjnych przygotowujemy specjalnie na zbliżające się targi autobusowe trzy wyjątkowe konstrukcje. Będą to: Urbino 18 z silnikiem MX-11, InterUrbino 12 z silnikiem Cummins ISB6.7E6 oraz elektrobus Urbino 12 z system ładowania poprzez stację naziemną, co dla zobrazowania bardzo przypomina tramwajowy pantograf. Zobaczymy je zarówno na wrześniowych targach w Kielcach, jak i w październiku na Busworld.

InfoBus.pl: A jak zapowiada się rok 2013 dla Solarisa?

Dariusz Michalak: Bardzo dobrze. Już teraz wiemy, że przekroczymy poziom produkcji z dotychczas najlepszego dla nas roku –2011, kiedy fabrykę opuściło 1205 pojazdów. W tym roku będzie to na pewno  rekordowa liczba. Dokładnie jaka powiemy 31 grudnia. Aby sprostać takim obciążeniom produkcyjnym, zwiększamy nasze zatrudnienie oraz rozbudowujemy dział budowy konstrukcji stalowych w Środzie Wlkp. Rok 2013 będzie także doskonały dla tramwajów. Przekażemy pierwsze polskie tramwaje na rynku niemieckim, czyli zrealizujemy kontrakt dla Jeny na 5 egzemplarzy, a także rozpoczniemy produkcję wagonów dla Brunszwiku (18 szt.) i Olsztyna (15 szt.) Czeka nas pracowity czas!
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
Euro 6
  • CumminsFan – 02.08.2013

    Male sprostowanie do wypowiedzi Pana Michalaka. Maksymalna moc ISB6.7E6 w aplikacjach autobusowych to 209 kW, a nie 280 kW. Silnik ISL G spełniający normę Euro 6 ma tylko nowy katalizator i zamknięty układ odpowietrzenia skrzyni. Układ EGR jest identyczny jak na silniku Euro 5

  • krz – 02.08.2013

    O co chodzi w zdaniu "Dzięki temu różnice w masach pojazdów Euro 5 i Euro 6 są w Euro 5, aby maksymalnie przewentylować całą komorę silnika."?

  • ffi – 02.08.2013

    Te różnice może jakaś pomyłka

  • – 02.08.2013

    A te U15 z przedostatniego zdjecia to juz dla Katowic czy dla Duńczyków?

  • hawker – 02.08.2013

    z tego artykułu jest jeden ciekawy wniosek, Solaris znów nie dogadał się z Man-em w kwesti silników:/

  • Wq... – 02.08.2013

    ...jak było kiepsko to MAN był chętny sprzedawać swoje rozwiązania (np. silniki) wszystkim zainteresowanym podmiotom. A że nabrali "wiatru w żagle" bo koniunktura trochę się poprawiła to ...olali konkurencję. Tyle w temacie.

  • dobry – 03.08.2013

    A może to Solaris miał problem z zabudowaniem silnika MANa? Przecież był zaprezentowany SU12 na rynek niemiecki w układzie drzwi 2-2-0 z leżącym silnikiem. Przy układzie drzwi 2-2-2 krul autobusów miałby problem i to go chyba przerosło.

  • fault – 03.08.2013

    Solaris nie miał żadnych problemów z zabudowaniem silnika. MANa przejął VW i poszedł po rozum do głowy - jak można sprzedać silnik największej konkurencji w Polsce aby zabierała im potencjalne kontrakty?!

  • hawker – 03.08.2013

    Solaris z silnikiem Mana byłby droższy. W Polsce liczy się cena więc nie miałby popytu, a widać też, że Solaris rozważa powrót silników Iveco (tańszych niż DAF).

  • marcin – 03.08.2013

    Dajcie spokoj. Konkurencja wdrozyla euro 6 bez strat dla pasazerow. Szpecjalisci z solarisa musza montowac z tylu poltoraki, bo w wieze im silnik nie miesci :)

  • dobry – 04.08.2013

    @fault: VW przejął MANa w 2011, w tym samym roku zaczęto mówić o silnikach MANa w solarisach, a w Hannoverze w 2012 zadebiutował SU12 uberland właśnie z silnikiem MANa. Szybciej przyjmę argument o cenie.

  • Apache – 06.08.2013

    A co z 4 generacja solarisa?

  • Wendigo – 06.08.2013

    Najlepszy fragment z tego artykułu: "InfoBus.pl: A jak zapowiada się rok 2013 dla Solarisa? Dariusz Michalak: Bardzo dobrze. Już teraz wiemy, że przekroczymy poziom produkcji z dotychczas najlepszego dla nas roku –2011..." - SZKODA TYLKO, ZE PRACOWNIKOM SOLARISA WMAWIA SIĘ, ŻE CIĄGLE JEST KRYZYS. WSTYD!!!

  • anteater – 06.08.2013

    @Apache: gdzieś tam jest, ale nikt nie widział. :P Od dłuższego czasu się mówi, że niby ma się pojawić, ale nadal nic nie wiadomo tak naprawdę.

  • fdhh – 07.08.2013

    4 genera chyba sie nigdy nie pojawi wszyscy co killka lat odświeżają lub wprowadzają nowe modele solaris ma toporne urbino,taka podróż w czasie zupełnie jak jelcz pr110 i wersja po lftingu czyli 120m jak widać polacy tak mają jeden model na długie długie lata

  • fdhh – 07.08.2013

    4 genera chyba sie nigdy nie pojawi wszyscy co killka lat odświeżają lub wprowadzają nowe modele solaris ma toporne urbino,taka podróż w czasie zupełnie jak jelcz pr110 i wersja po lftingu czyli 120m jak widać polacy tak mają jeden model na długie długie lata

  • Apache – 11.08.2013

    A jak many tyle lat takie kwadratowe jezdzily to ok było? W ogóle nie rozumiem tej nagonki na Soalrisa ostatnio.

  • hawker – 11.08.2013

    Solaris już ze 14 lat ciągnie na tym samym wyglądzie :)

  • Apache – 12.08.2013

    Jak 14 lat, 8 chyba jest III generacja

  • hawker – 12.08.2013

    Zbytnio nie różni się ta III generacja wizualnie od pierwszych egzemplarzy. Popatrzcie tylko niedługo ma być IV generacja, a w tym czasie MB zrobił II generacje, ale zrobił ją świetnie :D

  • Wq... – 13.08.2013

    [DLA PRZYKŁADU] Bryła WV golfa I wcale dużo się nie różni od golfa V / VI albo Mercedes W124 od współczesnych koncepcji stylistycznych. I to jest właśnie podstawa sukcesu tych firm. Dizajnersko samochody te są tylko delikatnie "liźnięte". A Wy chcecie, żeby ponadczasowa bryła Solarisa ...zmieniła się tylko po to, że jest zbyt długo produkowana ? Lepsze jest wrogiem dobrego i Solaris doskonale o tym wie !!!

  • pasjonat – 28.04.2014

    A dlaczego w Krakowie te autobusy z silnikiem EURO 6 palą ponad 60 litrów paliwa na 100 km I same problemy są z elektroniką. Normalny syf !!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....