TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris na drodze ku Euro 6
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 01.08.2013 21:17:56 23 komentarze
Solaris na drodze ku Euro 6

Infobus: Podczas Wystawy w Genewie mogliśmy zobaczyć pierwszy egzemplarz z Urbino 18 z silnikiem Euro 6. Kiedy pojawią się następne?

Dariusz Michalak: Oprócz oczywiście egzemplarzy testowych i homologacyjnych przygotowujemy specjalnie na zbliżające się targi autobusowe trzy wyjątkowe konstrukcje. Będą to: Urbino 18 z silnikiem MX-11, InterUrbino 12 z silnikiem Cummins ISB6.7E6 oraz elektrobus Urbino 12 z system ładowania poprzez stację naziemną, co dla zobrazowania bardzo przypomina tramwajowy pantograf. Zobaczymy je zarówno na wrześniowych targach w Kielcach, jak i w październiku na Busworld.

InfoBus.pl: A jak zapowiada się rok 2013 dla Solarisa?

Dariusz Michalak: Bardzo dobrze. Już teraz wiemy, że przekroczymy poziom produkcji z dotychczas najlepszego dla nas roku –2011, kiedy fabrykę opuściło 1205 pojazdów. W tym roku będzie to na pewno  rekordowa liczba. Dokładnie jaka powiemy 31 grudnia. Aby sprostać takim obciążeniom produkcyjnym, zwiększamy nasze zatrudnienie oraz rozbudowujemy dział budowy konstrukcji stalowych w Środzie Wlkp. Rok 2013 będzie także doskonały dla tramwajów. Przekażemy pierwsze polskie tramwaje na rynku niemieckim, czyli zrealizujemy kontrakt dla Jeny na 5 egzemplarzy, a także rozpoczniemy produkcję wagonów dla Brunszwiku (18 szt.) i Olsztyna (15 szt.) Czeka nas pracowity czas!
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Solaris
Euro 6
  • CumminsFan – 02.08.2013

    Male sprostowanie do wypowiedzi Pana Michalaka. Maksymalna moc ISB6.7E6 w aplikacjach autobusowych to 209 kW, a nie 280 kW. Silnik ISL G spełniający normę Euro 6 ma tylko nowy katalizator i zamknięty układ odpowietrzenia skrzyni. Układ EGR jest identyczny jak na silniku Euro 5

  • krz – 02.08.2013

    O co chodzi w zdaniu "Dzięki temu różnice w masach pojazdów Euro 5 i Euro 6 są w Euro 5, aby maksymalnie przewentylować całą komorę silnika."?

  • ffi – 02.08.2013

    Te różnice może jakaś pomyłka

  • – 02.08.2013

    A te U15 z przedostatniego zdjecia to juz dla Katowic czy dla Duńczyków?

  • hawker – 02.08.2013

    z tego artykułu jest jeden ciekawy wniosek, Solaris znów nie dogadał się z Man-em w kwesti silników:/

  • Wq... – 02.08.2013

    ...jak było kiepsko to MAN był chętny sprzedawać swoje rozwiązania (np. silniki) wszystkim zainteresowanym podmiotom. A że nabrali "wiatru w żagle" bo koniunktura trochę się poprawiła to ...olali konkurencję. Tyle w temacie.

  • dobry – 03.08.2013

    A może to Solaris miał problem z zabudowaniem silnika MANa? Przecież był zaprezentowany SU12 na rynek niemiecki w układzie drzwi 2-2-0 z leżącym silnikiem. Przy układzie drzwi 2-2-2 krul autobusów miałby problem i to go chyba przerosło.

  • fault – 03.08.2013

    Solaris nie miał żadnych problemów z zabudowaniem silnika. MANa przejął VW i poszedł po rozum do głowy - jak można sprzedać silnik największej konkurencji w Polsce aby zabierała im potencjalne kontrakty?!

  • hawker – 03.08.2013

    Solaris z silnikiem Mana byłby droższy. W Polsce liczy się cena więc nie miałby popytu, a widać też, że Solaris rozważa powrót silników Iveco (tańszych niż DAF).

  • marcin – 03.08.2013

    Dajcie spokoj. Konkurencja wdrozyla euro 6 bez strat dla pasazerow. Szpecjalisci z solarisa musza montowac z tylu poltoraki, bo w wieze im silnik nie miesci :)

  • dobry – 04.08.2013

    @fault: VW przejął MANa w 2011, w tym samym roku zaczęto mówić o silnikach MANa w solarisach, a w Hannoverze w 2012 zadebiutował SU12 uberland właśnie z silnikiem MANa. Szybciej przyjmę argument o cenie.

  • Apache – 06.08.2013

    A co z 4 generacja solarisa?

  • Wendigo – 06.08.2013

    Najlepszy fragment z tego artykułu: "InfoBus.pl: A jak zapowiada się rok 2013 dla Solarisa? Dariusz Michalak: Bardzo dobrze. Już teraz wiemy, że przekroczymy poziom produkcji z dotychczas najlepszego dla nas roku –2011..." - SZKODA TYLKO, ZE PRACOWNIKOM SOLARISA WMAWIA SIĘ, ŻE CIĄGLE JEST KRYZYS. WSTYD!!!

  • anteater – 06.08.2013

    @Apache: gdzieś tam jest, ale nikt nie widział. :P Od dłuższego czasu się mówi, że niby ma się pojawić, ale nadal nic nie wiadomo tak naprawdę.

  • fdhh – 07.08.2013

    4 genera chyba sie nigdy nie pojawi wszyscy co killka lat odświeżają lub wprowadzają nowe modele solaris ma toporne urbino,taka podróż w czasie zupełnie jak jelcz pr110 i wersja po lftingu czyli 120m jak widać polacy tak mają jeden model na długie długie lata

  • fdhh – 07.08.2013

    4 genera chyba sie nigdy nie pojawi wszyscy co killka lat odświeżają lub wprowadzają nowe modele solaris ma toporne urbino,taka podróż w czasie zupełnie jak jelcz pr110 i wersja po lftingu czyli 120m jak widać polacy tak mają jeden model na długie długie lata

  • Apache – 11.08.2013

    A jak many tyle lat takie kwadratowe jezdzily to ok było? W ogóle nie rozumiem tej nagonki na Soalrisa ostatnio.

  • hawker – 11.08.2013

    Solaris już ze 14 lat ciągnie na tym samym wyglądzie :)

  • Apache – 12.08.2013

    Jak 14 lat, 8 chyba jest III generacja

  • hawker – 12.08.2013

    Zbytnio nie różni się ta III generacja wizualnie od pierwszych egzemplarzy. Popatrzcie tylko niedługo ma być IV generacja, a w tym czasie MB zrobił II generacje, ale zrobił ją świetnie :D

  • Wq... – 13.08.2013

    [DLA PRZYKŁADU] Bryła WV golfa I wcale dużo się nie różni od golfa V / VI albo Mercedes W124 od współczesnych koncepcji stylistycznych. I to jest właśnie podstawa sukcesu tych firm. Dizajnersko samochody te są tylko delikatnie "liźnięte". A Wy chcecie, żeby ponadczasowa bryła Solarisa ...zmieniła się tylko po to, że jest zbyt długo produkowana ? Lepsze jest wrogiem dobrego i Solaris doskonale o tym wie !!!

  • pasjonat – 28.04.2014

    A dlaczego w Krakowie te autobusy z silnikiem EURO 6 palą ponad 60 litrów paliwa na 100 km I same problemy są z elektroniką. Normalny syf !!!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....