Solaris lekko ponad elektrycznym budżetem MPK Radom

infobus
24.06.2020 15:00
0 Komentarzy

24 czerwca Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Radomiu otworzyło oferty – a w zasadzie to ofertę – w przetargu na dostawę dziewięciu elektrobusów klasy MAXI.

Przypomnijmy, że radomskie zamówienia skład się z aż czterech zadań, na które trzeba złożyć jedną ofertę. Spore wzywanie dla każdego. To:

  • dostawa 9 szt. autobusów elektrycznych, klasy MAXI o długości 12 m +/-5 %;

  • dostawa pojazdu technicznego o napędzie konwencjonalnym Euro 6, wyposażonego w mobilną stację ładowania autobusów;

  • dostawa mobilnych dwuwyjściowych stacji ładowania zajezdniowego w ilości 5 sztuk o mocy min. 2 x 40 kW każda;

  • budowa, w systemie „zaprojektuj i wybuduj”, stacji szybkiego ładowania pantografowego wraz z zasileniem energetycznym o mocy min. 250 kW, na terenie pętli autobusowej, zlokalizowanej w Radomiu przy ul. Królowej Jadwigi (os. Michałów)

Elektrobusy muszą być objęte min. trzyletnią gwarancją całopojazdową oraz siedmioletnią na trwałość baterii trakcyjnych.

Termin realizacji wszystkich przetargowych zadań to 12 miesięcy od podpisania umowy.

Jedna oferta

Na dzisiejszym otwarciu ofert w Radomiu niespodzianek nie było. Jedyna ofertę złożyła spółka Solaris Bus & Coach na sumę 28 438 830 PLN brutto.

To oznacza, że propozycja wielkopolskiego producenta jest lekko nad radomskim budżetem, który wynosi 27.711.900,00 zł brutto.

W tej sytuacji zamawiający: albo anuluje ten przetarg i otworzy nowy, albo dołoży brakujące 726930 PLN brutto. Stawiamy na to drugie rozwiązanie.

Dodatkowo wykonawca zaoferował MPK:

  • Okres gwarancji całopojazdowej równy 36 m-cy lub na przebieg 240000 km ( w zależności od tego, który z warunków wcześniej zostanie spełniony). Powyżej 36

  • Okres gwarancji na magazyn energii równy 84 miesiące.

Pro forma podajemy zastosowane w przetargu dwa kryteria oceny ofert. Cena ma 60% wagi, a pozostałe 40% to ocena techniczna. Premiowane są:

  • do pięciu lat gwarancji całopojazdowej lub do osiągnięcia 320 000 przebiegu przez każdy elektrobus – 8 pkt

  • gwarancja na baterie dłuższa niż 102 miesiące – 8 pkt

  • spełnienie warunków Regulaminu nr 66 EKG ONZ – 8 pkt

  • zużycie energii elektrycznej w warunkach testu SORT2 do 1,2 kWh/km – 8 pkt

Jakie autobusy ?

W skrócie kolejne radomskie „elektryki” mają posiadać baterie LTO lub inny rodzaj zasobników energii o pojemności min. 115kWh. Zdolność magazynowania energii w pojeździe powinna umożliwić przejechanie autobusu przy zasilaniu elektrycznym w warunkach SORT2 co najmniej 80 km. Ładowanie ma się odbywać przez złącze plug-in (wolne) oraz przez pantograf dachowy (szybkie).

Każdy musi umożliwiać podróż min. 75 pasażerom, w tym przynajmniej 25-30 na miejscach siedzących. Dostęp na pokład ma być zapewniony przez trzy wejścia układzie 2-2-2, a każdy próg wejściowy będzie miał diodowe podświetlenie.

Pojazdy muszą posiadać klimatyzację zarówno przestrzeni pasażerskiej jak i kabiny kierowcy. Moc chłodniczą dwóch agregatów określono na min. 30 kW. Naturalna wentylacja ma być zapewniona przez wywietrzniki dachowe oraz okna przesuwne, które mają znaleźć się przynajmniej na 70% szyb bocznych. Elektrobusy muszą posiadać dwa systemy ogrzewania- elektryczne oraz z piecem zasilanym CNG. Nie zabraknie oczywiście także monitoringu i gniazdek USB dla pasażerów.

Na koniec dodajmy, że to zamówienie otrzymało dofinansowanie z POIS w ramach projektu „Rozwój publicznego transportu zbiorowego w Radomiu poprzez zakup autobusów elektrycznych wraz z infrastrukturą” POIS.06.01.00- 00-0057/19 w ramach działania 6.1. Rozwój publicznego transportu zbiorowego w miastach oś priorytetowa VI Rozwój niskoemisyjny transportu zbiorowego w miastach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014 -2020

Komentarze