TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris i Volvo w walce o hybrydy dla Świerklańca
InfoBus.pl - Opublikowano: 21.04.2017 13:45:30 3 komentarze
Solaris i Volvo w walce o hybrydy dla Świerklańca

20 kwietnia 2017 r. PKM Świerklaniec otworzyło oferty w przetargu na zakup 10 autobusów z napędem hybrydowym, w tym dwóch pierwszych w Polsce hybrydowych midibusów. Zaskoczenia nie było. O ten kontrakt walczy dwóch hybrydowych "wyjadaczy" na naszym rynku, czyli Solaris i Volvo.

Z kolei w przygotowanej przez nas sondzie najwięcej czytelników wskazało, że Świerklaniec wybierze parę Volvo (I zadanie) i MAN (II zadanie). To nie był właściwy kierunek i teraz szanse na wygraną mają jeszcze te osoby, które postawiły na podwójne zwycięstwo Volvo lub Volvo w I zadaniu i Solarisa w II zadaniu. Jak będzie? Czekamy teraz na decyzji komisji przetargowej.

Zacznijmy od tego, ile Przedsiębiorstwo Komunikacji Miejskiej Międzygminna Świerklaniec przygotowało kasy na realizację najnowszych zakupów.

  1. dla Zadania I (dostawa 2 sztuk fabrycznie nowych autobusów niskopodłogowych, dwuosiowych o napędzie hybrydowym (spalinowo-elektrycznym) o długości całkowitej od 8,5 metra do 10,70 metra, zwanych przez PKM "autobusami ANH10") to kwota 3 345 600,00 PLN brutto / 2 720 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 360 000 PLN netto;

  2. dla Zadania II (dostawa 8 sztuk fabrycznie nowych autobusów, niskopodłogowych, dwuosiowych o napędzie hybrydowym (spalinowo-elektrycznym) o długości całkowitej od 11,8 metra do 12,15 metra, zwanych przez PKM "autobusami BNH12") to kwota 13 382 400,00 PLN brutto / 10 880 000 PLN netto; co daje jednostkową cenę netto na poziomie 136 0000 PLN netto (czyli identycznie jak w MIDI).

Pierwsze MIDI zadanie

Zgodnie z naszym przewidywaniami w pierwszym zadaniu ? na dwa niskopodłogowe autobusy miejskie klasy MIDI ofertę złożyło tylko Volvo (a dokładniej to centralna spółka Volvo Bus Corporation), które za premierowe hybrydowe midibusy w Polsce zaproponowało kwotę 3 837 600 PLN brutto / 3 120 000 PLN netto; co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 560 000 PLN netto. To oznacza przekroczenie budżetu o 492 000 PLN brutto. Sporo jak na dwa pojazdy. Dodatkowo jest to suma porównywalna z pojazdami MAXI. Może w tej sytuacji PKM anuluje to niszowe zadanie i rozpisze ponowny przetarg na dwa pojazdy o długości 12 m. Zobaczymy.

W swojej midi-ofercie Volvo zaproponowało jeszcze m.in.: realizację dostawy do 150 dni od daty złożenia zamówienia oraz udzielenie gwarancji na nadwozie - 10 lat (120 miesięcy); na szkielet kratownicy nadwozia oraz kratownicy/rama podwozia - 10 lat (120 miesięcy); na powłokę lakierniczą nadwozia - 60 miesięcy; na cały pojazd - 36 miesięcy bez limitu przebiegu kilometrów; na silnik i automatyczną skrzynię biegów: 300 000 km - bez limitu czasu eksploatacji; na akumulatory, superkondensatory oraz cały zespół napędu elektrycznego wraz z silnikami i urządzeniami sterującymi: 5 lat (60 miesięcy);

Drugie MAXI zadanie

W zadaniu obejmującym dostawę ośmiu niskopodłogowych autobusów miejskich klasy MAXI z napędem hybrydowym spotkali się "starzy, hybrydowi" znajomi. O ile o pierwszym zadaniu można powiedzieć w skrócie "drożyzna", tak w dwójce jest już naprawdę konkurencyjnie.

Volvo za 8 szt. Volvo 7900LH zaproponowało sumę 13 579 200 PLN brutto / 11 040 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 380 000 PLN taniej, czyli taniej niż w przypadku krótszych autobusów klasy MIDI! Jednocześnie szwedzka oferta przekracza budżet PKM-u o 196 800 PLN brutto. Przy zamówieniu na osiem pojazdów jest to poziom jak najbardziej do przyjęcia.

Dodatkowo producent  zaproponował m.in. realizację dostawy 4 szt. autobusów do 240 dni i kolejnych 4 szt. do 330 dni od daty złożenia zamówienia oraz udzielenie gwarancji na nadwozie - 10 lat (120 miesięcy); na szkielet kratownicy nadwozia oraz kratownicy/rama podwozia - 10 lat (120 miesięcy); na powłokę lakierniczą nadwozia - 60 miesięcy; na cały pojazd - 36 miesięcy bez limitu przebiegu kilometrów; na silnik i automatyczną skrzynię biegów: 300 000 km - bez limitu czasu eksploatacji; na akumulatory, superkondensatory oraz cały zespół napędu elektrycznego wraz z silnikami i urządzeniami sterującymi: 5 lat (60 miesięcy);

Solaris z kolei zaoferował Świerklańcowi swoje hybrydy Solaris Nowe Urbino 12 Hybrid w cenie 14 907 600 PLN brutto / 12 120 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 515 000 PLN netto. To oznacza przekroczenie budżetu PKM-u o 1 525 200 PLN brutto. Jednocześnie jest to droższa propozycja od oferty Volvo o 1 328 400 PLN brutto.

Ponadto Solaris zaproponował realizację dostawy 4 szt. autobusów do 240 dni i kolejnych 4 szt. do 330 dni od daty złożenia zamówienia oraz identyczne jak Volvo warunki gwarancji.

Zakupowa historia

Teraz czekamy na decyzję PKM Świerklaniec. Przy tak dużych różnicach w cenie, w zasadzie praca komisji przetargowej ogranicza się do odpowiedzi na trzy pytania: czy unieważnić przetarg w obu częściach i poszukać oszczędności w II postępowaniu ? już na 10 szt. klasy MAXI? czy unieważnić I zadanie i wybrać ofertę Volvo w II zadaniu? czy mamy dodatkowe pieniądze na wybór Volvo w obu zadaniach? Taki hybrydowy orzech do zgryzienia?

Przypomnijmy, że aktualnie Świerklaniec jest jednym z największych użytkowników hybrydowych autobusów w Polsce. To efekt zakupu w 2014 r. czterech autobusów hybrydowych marki Volvo, w tym 3 egzemplarzy autobusów Volvo 7700LH (wyprodukowanych w latach 2010-2011) oraz 1 fabrycznie nowego autobusu Volvo 7900LH. Zdaniem przewoźnika pojazdy zużywają do 39% paliwa mniej, tym samym emitują do otoczenia mniej szkodliwych spalin. Są w pełni klimatyzowane i można je spotkać na tarnogórskich liniach miejskich 1 i 64.

Idąc za ciosem, PKM w 2014 r. dokupił jeszcze 10 szt. używanych Volvo 7700 z Frankfurtu (rocznik 2008) i kilka używanych autobusów Mercedes-Benz Citaro. W 2015 r. firma ponownie postawiła na pojazdy fabrycznie nowe i zamówiła 5 szt. Solarisów Urbino 12, a w 2016 r. ? 4 szt. Nowe Urbino 18.


Sprawdź też:
PKM Świerklaniec
Solaris
Volvo
hybryda
  • sancity – 21.04.2017

    Brać Volvo.

  • pawo – 21.04.2017

    Albo rozpisza nowy przetarg albo wygra zdecydowany faworyt

  • kamilpor – 23.04.2017

    Jestem ciekawy dlaczego MAN sobie odpuścił Świerklaniec.

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...