TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris i SOR z umowami ramowymi na 60 autobusów dla Pragi
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.02.2020 19:00:06 1 komentarz
Solaris i SOR z umowami ramowymi na 60 autobusów dla Pragi

W ciągu pięciu lat Praga może wzbogacić się o 60 nowych autobusów klasy MIDI. A to za sprawą dwóch umów ramowych, które tamtejszy miejski przewoźnik, czyli Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) podpisał z dwoma producentami. To SOR i Solaris.

Umowy ramowe
W ciągu następnych pięciu lat w Pradze będzie można eksploatować do 20 midibusów SOR BN9,5 i maksymalnie 40 Solarisów Urbino 10,5. Na ten rok zaplanowano już pierwsze dostawy. Na pierwszy rzut pójdą debiutujące w Czechach Nowe Urbino 10,5

SOR i Solaris są zwycięzcami dwuczęściowego przetargu ogłoszonego w ubiegłym roku przez DPP. Został on podzielony na dwa zadanie. Pierwsze, które spółka określiła jako "midibus" wymagało dostaw częściowo niskopodłogowych autobusów w metrażu 8 - 9 m. Z kolei w przypadku "midibusów plus" oczekiwano w pełni niskopodłogowych konstrukcji o długości 10 - 11 m. Wszystkie autobusy miały być objęte przynajmniej czteroletnią gwarancją całopojazdową. Ale premiowano wydłużenie tego okresu o rok. I tak też uczynił SOR jak i Solaris.

DPP niedawno zawarła umowy ramowe ze zwycięskimi producentami. U SOR-a przewoźnik będzie mógł zamówić maksymalnie 20 sztuk pojazdów, których nikomu nie trzeba przedstawiać. To model BN9,5. Cena jednostkowa pojazdu w wersji praskiej to 5,15 mln CZK, czyli ok. 880 000 PLN.

Większe zlecenia mogą trafić do Solarisa, który powraca do czeskiej stolicy po kilkuletniej przerwie. Przypomnijmy, że w latach 2012 - 2015 producent z Bolechowa dostarczył DPP 40 sztuk autobusów Urbino 8,9LE. Teraz będą to większe pojazdy. DPP może zamówić do 40 Urbino 10,5. Cena jednego to 5,5 mln CZK, a więc ok. 940 000 PLN.

Na razie praski przewoźnik zamówi u Solarisa 20 autobusów. Ich dostawa planowana jest pod koniec tego roku. Następnie DPP wdroży je do obsługi na liniach 101 i 138.

DPP chwali sobie długą gwarancję
"Dwa przetargi na midibusy i midibusy plus, które zakończyliśmy ponownie potwierdziły, że DPP opłaciło się postawić na premiowanie pięcioletniej gwarancji. Okazuje się, że nie tylko czescy producenci, ale także firmy zagraniczne, w tym przypadku Solaris, należący do dużej hiszpańskiej grupy CAF, mogą spełnić te warunki" - powiedział Jan Barchánek, kierownik działu obsługi autobusów DPP

"Zawierając umowę ramową, DPP nie jest zobowiązana do wykorzystania jej pełnego zakresu. Dostawy poszczególnych autobusów zostaną zrealizowane w ciągu najbliższych pięciu lat na podstawie umów wykonawczych, które będą uwzględniać bieżące zapotrzebowanie. W pierwszej fazie, skupiamy się na zakupie 20 midibusów plus w wersji trzydrzwiowej. Nawiasem mówiąc będą to pierwsze autobusy tej klasy w naszej flocie." - dodał Barchánek.

Ceny, które uzyskało w przetargu DPP obejmują także wyposażenie autobusów w systemu poboru opłat i informacji pasażerskiej. Nowe pojazdy będą serwisowane przez DPP we własnym zakresie. Oba Solaris i SOR-y będą w pełni klimatyzowane. Jednostka napędowa to silnik wysokoprężny spełniający najwyższy standard Euro 6D.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
umowa
tabor
SOR
Solaris
Czechy
Praga
DPP
  • citaro – 18.02.2020

    No dobra, ale BN9,5 się przecież nie mieści w zakładanym metrażu 8-9 metrów. To jak to jest?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....