Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Solaris i JBM tworzą wspólną spółkę

infobus
19.07.2016 14:26
0 Komentarzy

Solaris oraz indyjska firma JBM Grouputworzyły spółkę joint venture. Celem tego przedsięwzięcia jest rozwój,sprzedaż i obsługa serwisowa pojazdów z alternatywnym napędem (autobusyelektryczne i hybrydowe) na rynku indyjskim.

Większość udziałów w polsko-indyjskiejspółce celowej obejmie JBM. Solaris będzie dysponował pakietem 20% udziałów. Roląproducenta z Bolechowa w tym projekcie będzie rozwój, integrowanie idostarczanie komponentów do napędów alternatywnych dla firmy JBM.

Pierwszy pojazd będący efekt tejwspółpracy zostanie zaprezentowany w okresie od 12 do 18 miesięcy od utworzeniespółki. Będzie on produkowany w zakładach JBM bazując częściowo na konstrukcjiSolarisa. Spółki nie ujawniają kolejnych szczegółów umowy.

Warto dodać, że aby zaistnieć w Indiach,trzeba zazwyczaj działać we współpracy z lokalnym producentem. Takie sątamtejsze uwarunkowania m.in. prawne, które umożliwiają Hindusom ochronę ichlokalnego rynku. Ponadto produkcja w Europie dla Indii jest całkowicienieopłacalna z powodu kosztów pracy i materiałów. W efekcie oparcie strategiiSolarisa przy współpracy z JBM na głównie na transferze know-how oraz wsparciutechnologicznemu wydaje się być bardzo przemyślaną decyzją.

Indie to gigantyczny rynek, który wperspektywie kilku najbliższych lat może mieć potrzeby kilkukrotnie większe niżnp. to co ciągu roku sprzedawane jest łącznie w Polsce i Niemczech. Kolejnasprawa, że drugi najludniejszy kraj świata może być potężnym impulsem dodalszego rozwoju pojazdów elektrycznych, hybrydowych czy gazowych.

Z danych WHO wynika, że spośród 20najbardziej zanieczyszczonych miast świata więcej niż połowa znajduje się wIndiach. W celu walki ze smogiem w styczniu w Delhi, najbardziejzanieczyszczonej spalinami metropolii świata, wprowadzono nawet nowe zasadyporuszania się po mieście. W określone dni tygodnia z samochodów moglikorzystać użytkownicy tylko tych aut, których numery rejestracyjne kończą sięliczbą parzystą, a w inne nieparzystą. Z tego powodu w Indiach corazpopularniejsze są pojazdy na gaz, powoli raczkuje także rynek elektrobusów.

Dodatkowym asumptem, który może ułatwićzaistnienie w Indiach jest fakt, że przez lata zaniedbywano tam modernizacjętransportu publicznego. Rząd federalny jest na etapie opracowania instrumentówwsparcia, który ma pomóc zmieniać ten stan.

Komentarze