TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris dostarczy 37 elektrobusów dla MPK Poznań!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 30.03.2020 17:00:10
fot. Marcin Nader, poznanskie-autobusy.pl

Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacyjne w Poznaniu wzbogaci się o kolejne elektrobusy z logo jamnika. Dziś, 30 marca spółka oficjalnie wybrała ofertę Solarisa w przetargu na dostawę 37 bateryjnych autobusów.

Warunki formalne nowego postępowania omówiliśmy tutaj. MPK chce kupić 31 elektrobusów klasy MAXI i sześć sztuk przegubowych. Dostawy będą realizowane dwutorowo. "Dwunastki" mają trafić do Poznania do końca listopada 2021 r. Przegubowce będą natomiast wcześniej, bo najpóźniej do końca września 2021 r. Każdy ma być objęty co najmniej dwuletnią gwarancją całopojazdową. Z kolei na baterie trakcyjnej okres rękojmi to nie mniej niż osiem lat.

MAXI
Elektrobusy klasy MAXI dla Poznania mają mieć nadwozia o długości 11,5 - 12 m (+- 0,15 m), a także niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Drzwi mają być w układzie 2-2-2. Elektrobusy muszą zapewniać podróż min. 70 pasażerom, w tym nie mniej niż 20 na miejscach siedzących. Min. sześć foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi.

Muszą posiadać silnik lub silniki trakcyjne o mocy min. 260 kW. MPK wymaga zastosowania baterii litowo-tytanowych o pojemności nie mniejszej niż 100 kWh. Na jednym ładowaniu muszą one zapewniać pokonanie dystansu min. 90 km. Gwarancja trwałości pod kątem wydajności baterii trakcyjnych na poziomie min. 15 000 cykli pełnego ładowania, nie krócej niż 8 lat. Pojazdy mają być przystosowane do ładowania poprzez złącze plug-in oraz pantograf krakowskiego firmy ECengineering. Bateria ma być zdolna do ładowania o mocy nawet 560 kW.

MEGA
Bateryjne przegubowce mają mieć nadwozia o długości 17,5 - 18 m (+- 0,15 m), a także niską podłogę na całej długości bez stopni poprzecznych. Drzwi mają być w układzie 2-2-2-2. Elektrobusy muszą zapewniać podróż min. 110 pasażerom, w tym nie mniej niż 30 na miejscach siedzących. Min. 10 foteli musi być dostępnych z niskiej podłogi.

Muszą posiadać silnik lub silniki trakcyjne o mocy min. 200 kW. MPK wymaga zastosowania baterii litowo-tytanowych o pojemności nie mniejszej niż 145 kWh. Na jednym ładowaniu muszą one zapewniać pokonanie dystansu min. 90 km. Gwarancja trwałości pod kątem wydajności baterii trakcyjnych na poziomie min. 15 000 cykli pełnego ładowania, nie krócej niż 8 lat. Pojazdy mają być przystosowane do ładowania poprzez złącze plug-in oraz pantograf krakowskiego firmy ECengineering. Bateria ma być zdolna do ładowania o mocy nawet 560 kW.

Solaris wygrywa
2 marca minął termin składania ofert. Na pozyskanie elektrobusów w ramach obydwu zadań MPK przygotowało 113 664 300 PLN brutto. Uwzględniając wymagania przewoźnika to bardzo rozsądna wycena. I cieszył dodatkowo fakt, że jedyne oferty zmieściły się w tych szacunkach.

Obie przedstawił Solaris. W zadaniu na dostawę elektrobusów klasy MAXI producent zaproponował łączną cenę 87 622 740 PLN brutto. To dało 2 298 000 PLN netto za jednego Nowego Urbino 12 electric. Z kolei sześć "e-przegubowców" Solaris zaproponował za 23 601 240 PLN brutto. To dawało 3 198 000 PLN netto za jednego. W obu zadaniach producent "jamników" zaproponował pięć lat gwarancji całopojazdowej oraz osiem na baterie.

Rozstrzygnięcie było więc być formalnością. Dziś stało się ono faktem. I obie strony mogą mieć powody do zadowolenia. MPK udało się przy takich wymaganiach uzyskać naprawdę niezłe ceny. Z kolei Solaris może wpisać na swoje konto kolejne ciekawe zlecenie na elektrobusy.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....