TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Solaris blisko zwycięstwa w Legnicy. Oferta w budżecie
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.05.2017 17:27:27 9 komentarzy
Solaris blisko zwycięstwa w Legnicy. Oferta w budżecie

Do Legnicy trafi osiem unijnych autobusów, które zastąpią obecnie eksploatowany tabor jeszcze z normą Euro 2. Dzisiaj, 5 maja 2017 r., MPK Legnica otworzyło jedyną ofertę w przetargu.

Przewoźnik podzielił swoje zamówienie na dwie części i przygotował następujący budżet:

  • w części 1 - na zakup pojazdów z napędem diesla, w tym 2. autobusy klasy MAXI o długości 12 metrów z silnikiem Euro 6 oraz 2 szt. autobusy klasy MEGA o długości 15 metrów z silnikiem Euro 6 budżet wynosił 4 674 000 PLN brutto / 3 800 000 PLN netto;

  • w części 2 - na zakup 4 szt. pojazdów z napędem hybrydowym klasy MAXI o długości 12 metrów z silnikiem spalinowym Euro 6 budżet wynosił 7 380 000 PLN brutto / 6 000 000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 500 000 PLN netto. Całkiem sporo.

Jedyną ofertę w tym przetargu złożył dotychczasowy dostawca nowego taboru dla MPK Legnica, czyli spółka Solaris Bus & Coach. W zadaniu 1 producent zaproponował za autobusy Nowe Urbino 12 i Urbino 15 sumę 4 665 390 PLN brutto / 3 793 000 PLN netto. I tym samym firma "na lakier" zmieściła się w kwocie przeznaczonej przez zamawiającego na sfinansowanie zadania.

W zadaniu 2 Solaris zaproponował za autobusy Nowe Urbino 12 Hybrid kwotę znacznie niższą niż przewidziany budżet – 6 981 480 PLN brutto / 5 67 6000 PLN netto, co daje jednostkową cenę netto na poziomie 1 419 000 PLN netto.

Tym samym w obu zadaniach Solaris zmieścił się w budżecie MPK, także wybór najkorzystniejszej oferty jest już tylko formalnością. Czekamy na podpisanie umowy i … nowe autobusy, które pojawią się w Legnicy w kilku transzach:

  • 2 autobusy klasy MAXI w terminie do 30.11.2017

  • 2 autobusy klasy MEGA w terminie do 15.10.2018

  • 4 autobusy hybrydowe w terminie do 15.10.2018

Unijne zakupy

Najnowsze autobusowe zakupy Legnicy to efekt przyznania dolnośląskiemu miastu ponad 8,6 mln zł unijnego dofinansowania. Taką decyzję podjął Zarząd Województwa Dolnośląskiego, dysponujący Regionalnym Programem Operacyjnym na lata 2014-2020. W ramach wdrażania strategii niskoemisyjnych na terenie Legnicko-Głogowskiego Obszaru Interwencji (LGOI).

Całkowita wartość legnickiego projektu to 12.499.706,43 zł. Unijne dofinansowanie ma wynieść 8.627.849,97 zł. Projekt "Ograniczenie niskiej emisji transportowej w Legnicy poprzez zakup nowoczesnych autobusów miejskich na potrzeby transportu zbiorowego wraz z rozbudową systemu dynamicznej informacji przystankowej", będzie realizowany w latach 2017-2018.

Do Legnicy trafi osiem autobusów, a elementem uzupełniającym inwestycji będzie rozbudowa istniejącego już w ramach ITS systemu dynamicznej informacji przystankowej (DIP). Powstanie pięć informacyjnych tablic na przystankach wzdłuż alei Piłsudskiego. Zarówno tablice, jak i autobusy będą dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Legnica
Solaris
przetarg
  • Wroc – 05.05.2017

    Pytanie może trywialne, ale bede wdzieczy za odpowiedź- dlaczego w takich przetargach nie startuje Autosan? Poza sugestiami abym do nich kierowal pytania, bede wdzieczny za jakas podpowiedź. Co do Solarisa- we Wrocławiu kiepsko sie sprawują.

  • alojz – 05.05.2017

    Autosan w większości przetargów nie spełnia warunku doświadczenia.

  • TomTom – 05.05.2017

    Solarki we Wro są całkiem OK. Jak na bieda-wersję, która została zamówiona dają sobie radę bardzo dobrze. Wiadomo, nie jest to poziom Citaro (choć i te już są ruszone zębem czasu), ale moim zdaniem są równie dobre co MANy Michalczewskiego. Z awaryjnością Solniczek też raczej nie ma problemów. Na mieście jest ich codziennie mnóstwo.Autosan raz, że nie spełnia warunku doświadczenia to jest też trochę kotem w worku, więc przewoźnicy często go nie chcą. W Legnicy nie mógł startować, bo nie ma w ofercie deskorolki.

  • JAKUB#Miłośnik Solarisa – 05.05.2017

    Mam nadzieję że 2 Urbino 15 dla Legnicy będą już w IV generacji

  • Gosc – 05.05.2017

    Nic dziwnego że solaris! Jak solaris jest udziałowcem w mpk

  • MichalK – 06.05.2017

    Kto jeszcze kupuje 15m? W mieście to nieporozumienie, taka długość sprawdza się jedynie na trasach międzymiastowych. Nie bez powodu Warszawa od 15 lat nie zamawia deskorolek.

  • Wroc – 06.05.2017

    TomTom- czy przewoźnicy go chcą czy nie, to nie ma znaczenia, jeśli wygra przetarg, co więcej, to nie może wpłynąć na decyzję producenta do stawania w szaranki z konkurencją. A jeśli chodzi o nasze (tak mniemam) miasto i pojazdy, to akurat pragnę się nie zgodzić. MANy Michalczewskiego nie dość że są super utrzymane, o czystości nie wspomnę, to przy tandetnych Solniczkach, wyglądają jak limuzyny. Podobnie ocenia mój znajomy kierowca, który akurat pracuje u Michalczewskiego. Solarisy są strasznie toporne. Teraz są ładne, bo nowe, ale zastanawiam się jak będą wyglądały po 10 latach eksploatacji... Argument doświadczenia zawarty w zapisie przetargu- to chyba najwłaściwszy trop i odpowiedź na moje pytanie - dzięki :)

  • TomTom – 08.05.2017

    @WrocCo do chcenia przewoźników to ci, którzy nie chcą Autosanów ograniczają możliwość startu albo złożenia konkurencyjnej oferty. Tutaj na przykład kupując deskorolki z solówkami, gdzie indziej kupując też hybrydy. Jeszcze gdzie indziej żądając wyższych parametrów silnika (Autosan używa Cumminsa, który ma dość niewielką moc).Co do wrocławskich Solarek to owszem, są one troszkę toporne (co po części jest wymaganiem zamawiającego, a po części szybkim dostosowaniem III generacji SU do normy Euro 6 – późniejsze SUIII są już wyraźnie lepsze), ale w sumie jeżdżą już trzeci rok i specjalnie się nie starzeją.Toporność nie jest jednak synonimem tandety i moim zdaniem Solarisy są niezłe. MANy są troszkę głośniejsze i moim zdaniem mają znacznie mniej wygodne siedzenia i gorzej rozplanowane wnętrze (siedzenia przy silniku to bardzo duży minus). Rzetelne porównanie jest trudne, bo kierowca patrzy od innej strony niż pasażer, ale ja jako pasażer wolę SU18 od Lion's City G. Gdyby SU12 nie miały tych kilku problemów z wnętrzem (czyli brak miejsca na nogi pod siedzeniami) to zdecydowanie wolałbym też wrocławskie SU12 od solowego Lionsa (już późniejsze III generacje Euro 6 i IV generacja biją Lionsy wnętrzem na głowę). Tak to oba autobusy stoją u mnie na równym poziomie.

  • mobilek – 08.05.2017

    @wroc i @tomtom - poruszacie tu Panowie niezwykle istotny aspekt. UTRZYMANIE. Pytanie o wygląd za 10lat? Odpowiedź zawarta w tekście @wroc - "super utrzymane". Producenci dostarczają towar zgodny z zamówieniem. Reszta zależy od użytkownika. Kupujący szykuje SIWZ - czyli rozkład wnętrza, parametry (m.in. moc silnika!), układ poręczy... Jak zamówi, tak ma...Czasami mam tylko wrażenie, że na forum najaktywniejsi są przedstawiciele poszczególnych producentów.... A już obrzucanie się inwektywami jest nie do przyjęcia. Pozdrawiam

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....