TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Sofia testuje i kupuje. 120 gazowców i 20 elektrobusów
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.09.2017 13:32:22 24 komentarze
fot. Apostol Chukanov, facebook.com/solarisbusandcoach

Spółka transportowa należące do Sofii prowadzą dwa przetargi na dostawy nowych pojazdów. AUTOTRANSPORT BGN chce wziąć w ośmioletni wynajem 120 autobusów przegubowych na CNG i 20 elektrobusów klasy MAXI. Na oba zamówienia przewoźnik chce wydać maksymalnie ok. 46,28 mln EUR netto.

Zamówienie gazowe podzielono na dwa zadania. W pierwszym AUTOTRANSPORT chce wziąć w ośmioletni leasing z wykupem 60 autobusów klasy MAXI z silnikami na CNG. Na realizację zamówienia w tej części spółka chce wydać maksymalnie ok. 14,8 mln EUR netto, co daje wycenę jednostkową na poziomie ok. 0,247 mln EUR netto.

W drugim natomiast ma zostać wyłoniony dostawca i bank, którzy wydzierżawią przewoźnikowi 60 pojazdów przegubowych na gaz. Przewoźnik będzie je także spłacał przez osiem lat. Wartość tej części zamówienia oszacowano na ok. 22 mln EURO netto. Oznacza to, że jednostkowy koszt dzierżawy jednego gazowego przegubowca AUTOTRANSPORT oszacował na ok. 0,366 mln EUR netto.

Wszystkie gazowce mają trafić do bułgarskiej stolicy w ciągu pół roku od podpisania umów. Aktualny termin składania ofert to 4 października. W postępowaniu tym stołeczny przewoźnik dokona oceny ofert w oparciu o cztery kryteria. Są to:

  • 45% - cena autobusów
  • 15% - koszt obsługi leasingu / dzierżawy
  • 20% - ocena emisji zanieczyszczeń i zużycia energii
  • 20% - ocena techniczna

W ostatnim przetargu AUTOTRANSPORT chce wyłonić konsorcjum, które dostarczy mu w formie ośmioletniego leasingu 20 elektrobusów klasy MAXI. Spółka zakłada, że może ja to kosztować maksymalnie ok. 9,48 mln EUR netto. Oznacza to, że koszt leasingu przez osiem lat jednego autobusu elektrycznego powinien się zamknąć w kwocie ok. 0,474 mln EUR netto. Także i te pojazdy mają trafić do bułgarskiej stolicy w ciągu pół roku od udzielenia zamówienia. To nie jest to może ekstremalnie krótki termin dostawy, ale do racjonalnych też nie należy.

I w tym przetargu termin składania ofert upływa 4 października. Jednak w tym przypadku w ocenie otrzymanych propozycji pomocnymi dla przewoźnika będzie pięć kryteriów. Są to:

  • 45% - cena elektrobusów
  • 15% - koszt obsługi leasingu
  • 5% - warunki gwarancji
  • 15% - zużycie energii i żywotność baterii
  • 20% - ocena techniczna

Przy okazji sofijskich "elektrycznych" zakupów warto wspomnieć tytułem dygresji, że AUTOTRANSPORT testuje elektrycznego Nowego Urbino 12. Można więc powiedzieć, że dzięki temu przewoźnik na bieżąco może dokonywać korekty pewnych wymogów.

W obu przetargach interesujące jest rozbicie ceny na dwa elementy. W polskich przetargach na wynajem, dzierżawę czy leasing taboru autobusowego jest to niespotykane. Mimo to przykład z Sofii może być dla naszych przewoźników dosyć interesujący.

I wreszcie aspekt ekologiczny. Sofia także nie odpuszcza i także chce wziąć udział w elektromobilnym "wyścigu". Jednak zakup elektrobusów w tym wypadku wydaje się być pewnym uzupełnieniem i próba zdobycia pierwszych doświadczeń. Główny udział tegorocznych zakupów to jednak pojazdy na gaz. Pokazuje to, że w Bułgarii użytkowanie autobusów na CNG jest ekonomicznie opłacalne i jest sensowny kompromisem między dieslem, hybrydą i elektrobusem.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Sofia
AUTOTRANSPORT
przetarg
tabor
CNG
elektrobus
Solaris
  • A propos Ursusa dla Wawy – 01.09.2017

    Jakieś 30 minut temu widziałem jak 2 sztuki zmierzały w kierunku Stolicy na S17, ciekawe ile sztuk już stoi na Zajezdni ??

  • Maswo – 01.09.2017

    Ursus powinien się zainteresować tym przetargiem i złożyć ofertę. Współpracuje on z wieloma podmiotami zagranicznymi i krajowymi oraz jest mocno zaawansowany technicznie. Niech godnie nas reprezentuje zagranicą.

  • beka – 01.09.2017

    te wpisy o ursusie są tak samo blisko prawdy jak informacje podawane na pasku w TVP

  • ! – 01.09.2017

    @beka: W KOŃCU komentarz na poziomie!

  • Az – 01.09.2017

    Ursus jest tak zaawansowany technicznie, że ma opóźnienie w dostawie do Warszawy i z Toruniem miał problemy.

  • :) – 01.09.2017

    Ursus jest tak zaawansowany, że na starcie powinien zakończyć swoją pseudo działalność autobusową szanowni państwo :)

  • Kacper – 01.09.2017

    Tylko solarisy a ursusy to wyglądu nie ma ją tylko solarisy

  • MFM – 01.09.2017

    Działalność botów Ursusa powoduje, że umyka zbyt dużo ciekawych komentarzy.

  • Kacper – 01.09.2017

    Bo ursusy to autobusy które się szybko zepsują bo to mega dziadowskie autobusy

  • ! – 01.09.2017

    @mfm: zgadzam się z Tobą!

  • Miro Maro – 01.09.2017

    @kacper Pamiętam jak napisałeś, że najlepsze autobusy to Man, Solaris i Ursus. Potem Man, Solaris i Autosan, a Ursus już był szajsem. Następnie mówisz, że tylko Solaris powinien zgarniać zlecenia, No genialnie mistrzu!

  • Marcinek – 02.09.2017

    Zwróćcie uwagę, że kryterium ceny wynosi 45 procent. Jest więc szansa na dobre autobusy. Warszawa powinna pod tym względem od Sofii się uczyć.

  • . – 02.09.2017

    @kacper: zamilcz już.

  • MFM – 02.09.2017

    @ Marcinek: Cenę łączną tutaj rozbili na dwa kryteria.

  • Mówię jak jest. – 03.09.2017

    Na zdjęciu widzę w apostrofie artykułu Solarisa. Czyżby sugestia, prorocze wizje, życzenie redaktora ? No daj Boże !! A o traktorze trofiejnym AMZ-cie Ursusa i jego klakierach może po prostu POMILCZMY.

  • Wili – 03.09.2017

    Powodzenia dla jakiegokolwiek polskiego producenta w Sofii! Beka: a paski w TVN i Polsacie to dopiero wybitności;)

  • Waldi – 04.09.2017

    Ursus nie jest winny opóźnieniom w Wawie jak można przeczytać to MZK miała jakieś dodatkowe wymagania dla tego dostawa się przedłuża...

  • Marek – 04.09.2017

    Proszę antypolaków o zamknięcie komputerów i nie pisanie o trollach/botach ursusa. Każdy patriota wspiera Polską markę Ursus i to nie jest bot!

  • Jurek – 04.09.2017

    Każdy ma swoje przemyślenia i poglądy ale to, że gospodarka polska się rozwija nikt nie zaprzeczy!

  • junior – 04.09.2017

    Dlatego też wspieram działania ursusa bo ursus jest Polską marką i napędza nam rynek.

  • TransInfo.pl – 04.09.2017

    a mógłbyś juniorze, Jurku, Marku, Waldi itd zawierać wszystkie myśli w jednym komentarzu i nie zaśmiecać?

  • a – 05.09.2017

    kolejne spamboty, radze to usuwać

  • looool – 06.09.2017

    Nie wiem kto był tak inteligentny żeby zobaczyć ursus bus na S17, skoro autobusy najwięcej mogą 80km/h? Chyba tylko jedynie w swojej wyobraźni

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....