TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Sofia kupuje 52 małe elektrobusy. MINI i MIDI!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 21.09.2019 17:00:21
Sofia kupuje 52 małe elektrobusy. MINI i MIDI!

Bałkańskie kraje czerpią pełnymi garściami z unijnych funduszy przewidzianych na projekty transportowe. I nie inaczej jest w Sofii, stolicy Bułgarii. Tamtejszy miejski przewoźnik szuka elektrobusów i to w bardzo ciekawych metrażach.

"W ostatnich latach zrealizowaliśmy jeden z największych programów modernizacji transportu publicznego, który miał na celu przyciągnięcie większej liczby pasażerów i eliminację starych autobusów" - mówiła na początku roku burmistrz Sofii, Jordanka Fandykowa.

Należące do miasta zakłady komunikacyjne Stolichen avtotransport do tej pory zastąpiła ponad 60% swojej floty nowymi autobusami, a w tym roku ten odsetek na trasach miejskich ma wynieść 90%. Ciężko w to uwierzyć - bardziej już w to, że po tych wszystkich dotychczasowych dostawach średni wiek autobusów w stolicy Bułgarii będzie wynosił jedynie sześć lat.

Teraz Stolichen avtotransport postanowił pójść za trendami i postawić na autobusy elektryczne. I to dosyć wyjątkowe. Na jego celowniku jest bowiem 52 e-busy, w MINI i MIDI-metrażu. W toku jest dwuczęściowy przetarg na ich dostawę.

W pierwszym zadaniu przewoźnik szuka firmy, która mu sprzeda 30 elektrobusów klasy MINI z nadwoziami o długości 5,5 - 7,5 m. Ponadto ich dostawca będzie musiał przekazać system ładowarek do nich. A może to zrobić na dwa sposoby. Pierwszym jest budowa i uruchomienie 30 pojedynczych ładowarek plug-in mocy 15-20 kW. Druga opcja to ładowarki dwustanowiskowe, ale siłą rzeczy mocniejsze. Czyli nie słabsze niż 40 kW.

Szacunkowa wartość tego zadania to 12,5 mln BGN, czyli ok. 27,72 mln PLN. To by oznaczało wycenę jednostkową na poziomie ok. 924 000 PLN. Termin realizacji tego zlecenia to maksymalnie siedem miesięcy od podpisania umowy.

W części drugiej metraż idzie nieznacznie do góry. W niej bowiem Stolichen avtotransport szuka 22 elektrobusów klasy MIDI z nadwoziami o długości 7,6 - 9,6 m. Jeżeli chodzi ładowarki to sprawa wygląda podobnie jak w pierwszym zadaniu, ale z tą różnicą, że muszą to być mocniejsze urządzenia. Pierwszym jest budowa i uruchomienie 22 pojedynczych ładowarek plug-in mocy min. 40 kW. Druga opcja to ładowarki dwustanowiskowe, ale siłą rzeczy mocniejsze. Czyli nie słabsze niż 80 kW i w sile 11 urządzeń.

Szacunkowa wartość tej części to 15,1 mln BGN, czyli ok. 33,48 mln PLN. To daje wycenę za elektrobus z ładowarką w wysokości ok. 1 521 800 PLN. Termin dostawy bez zmian- to również maksymalnie siedem miesięcy od podpisania umowy. 

Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem oferentów poznamy pod koniec października. W Sofii ocenią ich przy pomocy czterech kryteriów. Cena ma 55% wagi. Do 25% można wywalczyć w oecenie technicznej. 5% to z kolei warunki gwarancji. Pozostałe 15% to koszty zużycia energii elektrycznej. Czyli prawie jak w domu.

Zlecenia dosyć ciekawe i z pewnością możemy się spodziewać ciekawe starcia producentów. Choć przyznać trzeba, że pieniądze, którymi dysponuje Sofia do cen europejskich nie należą. Ale to wcale nie znaczy, że nie uda się kogoś znaleźć.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
Bułgaria
Sofia
elektrobus
ładowarka
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....