TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Słubice otwierają się na autobusy
UM SŁUBICE Aleksander Kierecki - Opublikowano: 12.10.2011 19:11:17 10 komentarzy
Słubice otwierają się na autobusy

W piątek, 14 października, most miejski między Słubicami a Frankfurtem nad Odrą otworzy się dla turystycznego ruchu autokarowego. Wówczas burmistrz Słubic, Tomasz Ciszewicz towarzyszyć będzie nadburmistrzowi Frankfurtu nad Odrą, dr Martinowi Wilke, który odkręceniem tablic zakazujących autokarom wjazdu na most miejski od strony Frankfurtu, otworzy transgraniczny turystyczny ruch autokarowy między Frankfurtem a Słubicami. Po tym symbolicznym akcie obaj miejscy włodarze powitają na moście pierwsze autokary z turystami;jeden z polskiego Gorzowa i drugi z niemieckiego Herne. Tym krokiem oba miasta staną się bardziej dostępne i atrakcyjniejsze dla transgranicznej turystyki. Głównym celem jest ożywienie ruchu turystycznego w centrach Słubic i Frankfurtu . Autokary nie będą musiały już teraz przejeżdżać ze Słubic do Frankfurtu okrężną drogą przez Świecko. Nareszcie!

A to nie wszystko. Obaj włodarze miast zapowiadają, że prawdopodobnie już w listopadzie br. zostanie uruchomione stałe połączenie autobusowe między Słubicami a Frankfurtem nad Odrą. –„Linia będzie obsługiwana przez spółkę komunikacyjną z niemieckiego miasta –poinformował z-ca burmistrza Słubic Piotr Łuczyński. −Wszystkie szczegóły techniczne zostały już ustalone. Szukamy jedynie rozwiązania prawnego, które pozwoli nam na dofinansowanie tego połączenia”. Z wyliczeń niemieckiego przewoźnika wynika, że trzeba będzie przeznaczyć na ten cel ok. 30 tys. euro rocznie –tyle trzeba będzie dopłacić do linii po polskiej stronie granicy. Zgodnie z przyjętą koncepcją, autobusy frankfurckiej komunikacji miejskiej będą miały przystanki w kilku punktach Słubic m.in. przy akademikach Collegium Polonicum i urzędach. Linia została wytyczona wokół centrum polskiego miasta, a po niemieckiej stronie będzie można nią dojechać m.in. do uniwersytetu Viadrina, a końcowy przystanek będzie znajdował się przy dworcu kolejowym. Bilety będą w cenach obowiązujących po niemieckiej stronie, najtańszy kosztuje tam 1,3 euro, jest jednak możliwość wykupienia tańszych biletów okresowych.
I na koniec jeszcze informacja o trwających konsultacje w sprawie tramwajowej komunikacji miejskiej w Słubicach. 4 października, odbyło się w tym celu specjalne spotkanie na Placu Przyjaźni przy poczcie. Wszelkie informacje na ten temat można znaleźć tutaj / http://www.slubice.pl/?a=tekst&id=3366.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Słubice
linie transgraniczne
  • aron – 16.10.2011

    podejrzewam że ta linia nie będzie miała sensu ekonomicznego

  • Asesino – 16.10.2011

    Tak jak wszystkie linie z całego świata nie obsługiwane Sprinerami?

  • KW – 16.10.2011

    :)

  • aron – 18.10.2011

    tak jak generalnie linie transgraniczne z POlski do krajów UE będących naszymi sąsiadami.

  • Krispolo – 19.10.2011

    Nie można z góry zakładać fiaska. Oba miasta nadgraniczne (kiedyś stanowiące całość) będą coraz bardziej zbliżać się w sensie gospodarczym i społecznym. Granice są przecież otwarte...

  • aron busowy baron – 19.10.2011

    Granice są otwarte, ale przemyt się nie opłaca tak jak kiedyś. Zauważ, że podobnie zdychają wszystkie połączenia między Polską a Litwą, Czechami i Słowacją. Zostają tylko dalekobieżne. Natomiast połączenia między Polską a Ukrainą i Białorusią jakośtam egzystują ( nawet lokalne) choć oczywiście to już nie to co kiedyś.

  • aron – 19.10.2011

    w sumie to nie wiem czy nie byłoby sensowniej, żeby do Frankfurtu przedłużyć kilka kursów Transhandu np. te do Poznania czy Gorzowa czy ZG. Tyle że znając życie wpadliby tam w łapy teutońskich krokodyli.

  • Krispolo – 19.10.2011

    Oczywiście zakładam, że kiedyś kontakty między miastami nadgranicznymi, nawet podzielonymi staną się ,,cywilizowane'', a nie takie, jak teraz, kiedy do obcego miasta ( w znaczeniu części nie należącej do Polski) jeździ się głównie w celu handlowym, bo coś tam można korzystniej kupić lu sprzedać.

  • aron busowy baron – 21.10.2011

    ale jak nie na handel to po co tam jeździć? Przecież FFO nie jest jakimś megaprzebojem turystycznym.

  • aron busowy baron – 21.10.2011

    Np. są kursy do Lwowa w weekendy - rano z Tomaszowa, wieczorem powrót. Ewidentnie pod turystów. No ale Lwów to jest Lwów

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....