TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Słońce wesprze autobusy elektryczne
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.04.2017 17:43:32 4 komentarze
Słońce wesprze autobusy elektryczne

Lubelska firma In-Lab w ramach sąsiedzkiej współpracy z Ursusem i MPK Lublin testuje na autobusie elektrycznym Ekovolt swoje systemy doładowujące baterie energią słoneczną. Pierwsze wyniki są całkiem obiecujące, tym bardziej, że w pojazdach bateryjnych każdy kilowat energii jest na wagę złota.

W autobusach elektrycznych zainstalowane panele fotowoltaiczne ładują akumulatory 24 VDC poprzez przetwornicę, która z kolei zasilana jest z akumulatorów trakcyjnych. System SUN-BUS firmy In-Lab zainstalowany na autobusie elektrycznym Ursus Ekovolt ładuje akumulatory 24 VDC zarówno podczas jazdy, podczas postoju na zajezdniach jak również na przystankach końcowych a korzyści jakie daje zainstalowanie systemu są podobne jak w przypadku autobusów z napędem spalinowym z tym, że z akumulatorów trakcyjnych zostaje pobrane o tyle mniej energii, ile wyprodukuje system SUN-BUS.

Słoneczne plusy

Zużycie energii przez autobusy elektryczne wynosi około 1,8 kWh/km z czego około 0,8 kWh/km stanowi zużycie energii przez urządzenia komfortu pasażerskiego tj. klimatyzacja i ogrzewanie. Instalując na autobusie elektrycznych system SUN-BUS o mocy 1500 WP możemy odciążyć przetwornicę ładującą akumulatory 24 VDC i w konsekwencji, przy prędkości komunikacyjnej około 18 km/h autobusu w ruchu miejskim, spowodować mniejsze o około 6% zużycie energii przez autobus elektryczny. Ma to ogromne znaczenie podczas doboru akumulatorów trakcyjnych do autobusu elektrycznego.

-"Naszym zdaniem zastosowanie systemu SUN- BUS w autobusach elektrycznych może przynieść szereg korzyści ? od znaczącego obniżenia kosztów autobusu elektrycznego, gdzie najbardziej znaczącym składnikiem jest cena akumulatorów trakcyjnych poprzez obniżenie masę pojazdu po zmniejszenie łącznego zużycia energii." ? mówi Marcin Guzowski z spółki In-Lab. Do tego dochodzi także wydłużenie żywotność zarówno akumulatorów 24 VDC, jak i akumulatorów trakcyjnych, poprzez mniejszą głębokość ich rozładowywania DOD, która wpływa na ilość cykli jaką mogą przejść akumulatory."

Na szczególną uwagę zasługuje taka konfiguracja autobusu elektrycznego, w której ogrzewanie jest zapewniane przez agregat spalinowy a klimatyzacja latem zasilana jest z akumulatorów trakcyjnych. W takim przypadku ze względu na klimatyzację ilość akumulatorów trakcyjnych musi zostać drastyczne zwiększona. W takim rozwiązaniu system SUN ? Bus jest w stanie znacząco obniżyć zużycie energii przez autobus, a w konsekwencji ilość akumulatorów trakcyjnych i masę autobusu.

Z dieslem

Jak już informowaliśmy wcześniej w InfoBusie, aktualnie w Polsce jest ponad sto autobusów (80 szt. Solarisów w MZA Warszawa + 2 szt. MB Conecto i 53 Autosan Sancity 12LF w MPK Lubin (w trakcie zabudowy) jest wyposażonych w ogniwa fotowoltaiczne. Zastosowanych w nich system SUN ? BUS przetwarza energię słoneczną na elektryczną i wprowadza ją do akumulatorów przez co następuje odciążenie alternatorów, a w konsekwencji mniejsze spalanie.

Również podczas postoju przy wyłączonym silniku spalinowym system SUN-BUS produkuje energię elektryczną doładowując akumulatory 24 VDC do pełna a następnie utrzymuje je w stanie pełnego naładowania. Jest to bardzo istotne podczas postojów na zajezdniach, w czasie których w autobusach pracują urządzenia zasilane z akumulatorów 24 VDC, np. przesyłając dane ? rejestry do i z stacji bazowych systemu informacji pasażerskiej lub dane o położeniu GPS i wiele innych urządzeń, które wymagają zasilania podczas postoju na zajezdni.

Także na przystankach końcowych podczas postoju z wyłączonym silnikiem spalinowym wiele urządzeń może być zasilonych dzięki systemowi SUN-BUS bez ryzyka wystąpienia rozładowania akumulatorów i potrzeby uruchamiania silnika przy pomocy zewnętrznych akumulatorów.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
fotowoltaika
MPK Lublin
  • IXI – 05.04.2017

    Kiedyś był diesel i ewentualnie elektryki na szelkach i nie było problemu. A teraz autobusy bateryjne z możliwością ładowania na pińcet sposobów, LNG, CNG, hybrydy elektryczno spalinowe, gazowo elektryczne... Nagle mamy milion technologii i żadna nie jest dopracowana, wciąż nie dają ekonomicznych podstaw by w nie inwestować, kupowane raczej dla eko idei. Zakup jednych jest horrendalnie drogi z perspektywą drogiej eksploatacji. Zakup innych problematyczna eksploatacja. Chcesz mieć spokój kup diesla.

  • Solaris fan – 05.04.2017

    czy to artykuł w ramach wspierania firmy Ursus? przecież pierwsze seryjne autobusy ładowane ze słońca to były Solarisy. Jeździ ich sporo w Warszawie

  • Obserwator – 05.04.2017

    A pierwszy to nie był mercedes (podczas prac badawczych)?Poza tym autobusów z solarami jeździ w Polsce już z ćwierć tysiąca

  • Dratewka – 05.04.2017

    Czemu w Krakowie nic nie robią z takimi rzeczami? Słyszałem że jeden czy dwa testowali i cisza. Gdzie te elektryki, gdzie energie odnawialne? jeżdzą i trują spalinowe i nikt nawet nie próbuje na poważnie czegoś z tym zrobić; mamy czekać aż trzeba będzie rzuć powietrze??

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2018 W 2018 skończymy 18 lat!.Nasz portal działa od 2001 roku. Początkowo pod nazwą InfoBus.pl, obejmując tylko tematykę autobusową. Jednak wraz ze wzrostem...