TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Słońce wesprze autobusy elektryczne
InfoBus.pl - Opublikowano: 05.04.2017 17:43:32 4 komentarze
Słońce wesprze autobusy elektryczne

Lubelska firma In-Lab w ramach sąsiedzkiej współpracy z Ursusem i MPK Lublin testuje na autobusie elektrycznym Ekovolt swoje systemy doładowujące baterie energią słoneczną. Pierwsze wyniki są całkiem obiecujące, tym bardziej, że w pojazdach bateryjnych każdy kilowat energii jest na wagę złota.

W autobusach elektrycznych zainstalowane panele fotowoltaiczne ładują akumulatory 24 VDC poprzez przetwornicę, która z kolei zasilana jest z akumulatorów trakcyjnych. System SUN-BUS firmy In-Lab zainstalowany na autobusie elektrycznym Ursus Ekovolt ładuje akumulatory 24 VDC zarówno podczas jazdy, podczas postoju na zajezdniach jak również na przystankach końcowych a korzyści jakie daje zainstalowanie systemu są podobne jak w przypadku autobusów z napędem spalinowym z tym, że z akumulatorów trakcyjnych zostaje pobrane o tyle mniej energii, ile wyprodukuje system SUN-BUS.

Słoneczne plusy

Zużycie energii przez autobusy elektryczne wynosi około 1,8 kWh/km z czego około 0,8 kWh/km stanowi zużycie energii przez urządzenia komfortu pasażerskiego tj. klimatyzacja i ogrzewanie. Instalując na autobusie elektrycznych system SUN-BUS o mocy 1500 WP możemy odciążyć przetwornicę ładującą akumulatory 24 VDC i w konsekwencji, przy prędkości komunikacyjnej około 18 km/h autobusu w ruchu miejskim, spowodować mniejsze o około 6% zużycie energii przez autobus elektryczny. Ma to ogromne znaczenie podczas doboru akumulatorów trakcyjnych do autobusu elektrycznego.

-"Naszym zdaniem zastosowanie systemu SUN- BUS w autobusach elektrycznych może przynieść szereg korzyści ? od znaczącego obniżenia kosztów autobusu elektrycznego, gdzie najbardziej znaczącym składnikiem jest cena akumulatorów trakcyjnych poprzez obniżenie masę pojazdu po zmniejszenie łącznego zużycia energii." ? mówi Marcin Guzowski z spółki In-Lab. Do tego dochodzi także wydłużenie żywotność zarówno akumulatorów 24 VDC, jak i akumulatorów trakcyjnych, poprzez mniejszą głębokość ich rozładowywania DOD, która wpływa na ilość cykli jaką mogą przejść akumulatory."

Na szczególną uwagę zasługuje taka konfiguracja autobusu elektrycznego, w której ogrzewanie jest zapewniane przez agregat spalinowy a klimatyzacja latem zasilana jest z akumulatorów trakcyjnych. W takim przypadku ze względu na klimatyzację ilość akumulatorów trakcyjnych musi zostać drastyczne zwiększona. W takim rozwiązaniu system SUN ? Bus jest w stanie znacząco obniżyć zużycie energii przez autobus, a w konsekwencji ilość akumulatorów trakcyjnych i masę autobusu.

Z dieslem

Jak już informowaliśmy wcześniej w InfoBusie, aktualnie w Polsce jest ponad sto autobusów (80 szt. Solarisów w MZA Warszawa + 2 szt. MB Conecto i 53 Autosan Sancity 12LF w MPK Lubin (w trakcie zabudowy) jest wyposażonych w ogniwa fotowoltaiczne. Zastosowanych w nich system SUN ? BUS przetwarza energię słoneczną na elektryczną i wprowadza ją do akumulatorów przez co następuje odciążenie alternatorów, a w konsekwencji mniejsze spalanie.

Również podczas postoju przy wyłączonym silniku spalinowym system SUN-BUS produkuje energię elektryczną doładowując akumulatory 24 VDC do pełna a następnie utrzymuje je w stanie pełnego naładowania. Jest to bardzo istotne podczas postojów na zajezdniach, w czasie których w autobusach pracują urządzenia zasilane z akumulatorów 24 VDC, np. przesyłając dane ? rejestry do i z stacji bazowych systemu informacji pasażerskiej lub dane o położeniu GPS i wiele innych urządzeń, które wymagają zasilania podczas postoju na zajezdni.

Także na przystankach końcowych podczas postoju z wyłączonym silnikiem spalinowym wiele urządzeń może być zasilonych dzięki systemowi SUN-BUS bez ryzyka wystąpienia rozładowania akumulatorów i potrzeby uruchamiania silnika przy pomocy zewnętrznych akumulatorów.




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
fotowoltaika
MPK Lublin
  • IXI – 05.04.2017

    Kiedyś był diesel i ewentualnie elektryki na szelkach i nie było problemu. A teraz autobusy bateryjne z możliwością ładowania na pińcet sposobów, LNG, CNG, hybrydy elektryczno spalinowe, gazowo elektryczne... Nagle mamy milion technologii i żadna nie jest dopracowana, wciąż nie dają ekonomicznych podstaw by w nie inwestować, kupowane raczej dla eko idei. Zakup jednych jest horrendalnie drogi z perspektywą drogiej eksploatacji. Zakup innych problematyczna eksploatacja. Chcesz mieć spokój kup diesla.

  • Solaris fan – 05.04.2017

    czy to artykuł w ramach wspierania firmy Ursus? przecież pierwsze seryjne autobusy ładowane ze słońca to były Solarisy. Jeździ ich sporo w Warszawie

  • Obserwator – 05.04.2017

    A pierwszy to nie był mercedes (podczas prac badawczych)?Poza tym autobusów z solarami jeździ w Polsce już z ćwierć tysiąca

  • Dratewka – 05.04.2017

    Czemu w Krakowie nic nie robią z takimi rzeczami? Słyszałem że jeden czy dwa testowali i cisza. Gdzie te elektryki, gdzie energie odnawialne? jeżdzą i trują spalinowe i nikt nawet nie próbuje na poważnie czegoś z tym zrobić; mamy czekać aż trzeba będzie rzuć powietrze??

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....