TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Sindbad z pierwszą taką Setrą w Polsce
INFOBUS.PL - Opublikowano: 28.11.2018 10:30:22
Sindbad z pierwszą taką Setrą w Polsce

We flocie Sindbada pojawił się nowy autokar i to jaki - pierwsza w naszym kraju Setra S 531 DT. To najnowszy model z linii TopClass, który swoją premierę miał na targach Busworld 2017.

Jak informuje opolska platforma, najnowszy nabytek wpisuje się w politykę poprawy komfortu podróżowania liniami Sindbad.

Komfort i bezpieczeństwo

Nowy autobus piętrowy Setra S 531 DT z serii TopClass 500 ponownie wyznacza standardy w swojej klasie. Ten wyjątkowy autokar wyróżniający się wzorcowymi parametrami aerodynamicznymi jest na najlepszej drodze do ustanowienia nowych rekordów niskiego spalania w swoim segmencie.

Dodatkowo ze względu na elastycznie zaprojektowany dolny pokład autobus ten z powodzeniem sprawdzi się we wszystkich zadaniach na trasach turystycznych i w przewozach liniowych. Wnętrze pojazdu imponuje komfortem.

W skrócie - Setra S 531 DT to maksymalna wydajność, uniwersalność zastosowania, komfort z najwyższej półki i bezkompromisowe bezpieczeństwo.

Wydajność

Nowy piętrowy autobus został od początku do końca zoptymalizowany pod kątem jak najlepszej aerodynamiki. I to w dosłownym znaczeniu: Z przodu, dzięki silnie uwypuklonym przednim szybom¬ oraz dużym promieniom krawędzi, napierające powietrze opływa łagodnie sylwetkę pojazdu, a docierając na tył ukierunkowywane jest w odpowiedni sposób przez załamania płaszczyzn i spoilery. Projektanci zadbali tu o najdrobniejszy detal. Stąd też wycieraczka górnego pokładu w pozycji spoczynkowej ułożona jest pionowo – rozwiązanie zapożyczone ze sportów motorowych. Efektem tego jest uzyskanie współczynnika oporu powietrza na poziomie cw = 0,35, wartość niedościgniona w tym segmencie. Rewelacyjna aerodynamika autobusu jest fundamentem prawdopodobnie rekordowo niskiego zużycia paliwa: W zależności od konkretnego zastosowania pojazdu spalanie jest tu niższe od poprzednika o mniej więcej 7 do 10%. Oznacza to oszczędności paliwa wynoszące wiele tysięcy litrów rocznie, których liczba będzie wahać się odpowiednio do przebiegu pojazdu.

Uniwersalność

Wyjazdy wakacyjne, linie dalekobieżne, ekskluzywne autobusy restauracyjne, linie międzymiastowe – nowa Setra potrafi sprostać każdemu potencjalnemu zadaniu dla autobusu jej formatu. Tak szeroki wachlarz zastosowań możliwy jest z jednej strony dzięki charakterystycznemu dla tej marki ¬wyposażeniu indywidualnemu i konfiguracjom foteli z drugiej zaś strony za sprawą wyjątkowego dolnego pokładu pozwalającego na jego różnorodne zastosowanie. Dzięki zupełnie nowej konstrukcji na życzenie można też usunąć podest umiejscowiony na parterze po prawej stronie w kierunku jazdy. Daje to w efekcie nowe możliwości: miejsca na wózki inwalidzkie, urządzenia do autobusów restauracyjnych, wymienny podest z miejscem na wózek dziecięcy na linie międzymiastowe lub z podestem na klasyczne fotele do przewozów turystycznych. Jego różnorodność uwidacznia się też w kokpicie: Klienci mogą wybierać pomiędzy eleganckim i funkcjonalnym kokpitem z serii Setra ComfortClass 500 a luksusowym kokpitem serii TopClass 500.

Komfort

Jasne wnętrze, mnóstwo światła i nowoczesna stylizacja sprawiają, że wnętrze¬ nowej Setry daje wrażenie ogromnej przestronności. Uwagę zwracają przede wszystkim schody łączące dolny i górny pokład. Są one od zewnątrz przeszklone, a w środku wyłożone są przezroczystym tworzywem akrylowym. Równe dwukolorowe stopnie z indywidualnym oświetleniem, podesty i przebiegające na całej długości schodów poręcze dają poczucie bezpieczeństwa zarówno podczas wchodzenia jak i schodzenia. Na szczególną uwagę ¬zasługuje także całkowicie na nowo zaprojektowana toaleta. Jej wyposażenie rozplanowane jest po przekątnej, co zapewnia maksymalną ilość miejsca. Umiejscowione w górnej części białe meble i przyjemne oświetlenie diodowe nadają wnętrzu wygląd nowoczesnej łazienki.

Bezpieczeństwo

Nowy piętrus Setry to również pierwszy autobus na świecie, w którym zainstalowano systemy wspomagania kierowcy Active Brake Assist4 i Sideguard Assist. Ponoszą one jeszcze bardziej i tak już wysoki poziom bezpieczeństwa. Dodatkowo do dotychczasowych funkcji, jakimi są pełne hamowanie przed nieruchomymi i poprzedzającymi obiektami, układ wzbogacono także o możliwość rozpoznawania pieszych z automatyczną reakcją hamowania.

Kolejną światową premierą wśród autobusów jest Sideguard Assist eliminujący problem martwego pola. Wykorzystując czujniki radarowe system monitoruje pas z prawej strony autobusu na jego całej długości i ostrzega kierowcę podczas pokonywania zakrętu przed pieszymi, ­rowerzystami a także przed nieruchomymi przeszkodami w razie pojawienia się niebezpieczeństwa. Zaś poza terenem zabudowanym służy jako asystent zmiany pasa ruchu.

Nowy autobus piętrowy marki premium wyposażany jest także seryjnie w przyjemne dla oka i reflektory LED. Zapraszamy do podróży!


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
autokar
Sindbad
Setra
EvoBus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....