Sindbad z pierwszą taką Setrą w Polsce

infobus
28.11.2018 08:30
0 Komentarzy

We flocie Sindbada pojawił się nowy autokar i to jaki -pierwsza w naszym kraju Setra S 531 DT. To najnowszy model z linii TopClass,który swoją premierę miał na targach Busworld 2017.

Jak informuje opolska platforma, najnowszy nabytek wpisujesię w politykę poprawy komfortu podróżowania liniami Sindbad.

Komfort i bezpieczeństwo

Nowy autobus piętrowy Setra S 531 DT z serii TopClass 500ponownie wyznacza standardy w swojej klasie. Ten wyjątkowy autokar wyróżniającysię wzorcowymi parametrami aerodynamicznymi jest na najlepszej drodze doustanowienia nowych rekordów niskiego spalania w swoim segmencie.

Dodatkowo ze względu na elastycznie zaprojektowany dolnypokład autobus ten z powodzeniem sprawdzi się we wszystkich zadaniach natrasach turystycznych i w przewozach liniowych. Wnętrze pojazdu imponujekomfortem.

W skrócie – Setra S 531 DT to maksymalna wydajność, uniwersalnośćzastosowania, komfort z najwyższej półki i bezkompromisowe bezpieczeństwo.

Wydajność

Nowy piętrowy autobus został od początku do końcazoptymalizowany pod kątem jak najlepszej aerodynamiki. I to w dosłownymznaczeniu: Z przodu, dzięki silnie uwypuklonym przednim szybom¬ oraz dużympromieniom krawędzi, napierające powietrze opływa łagodnie sylwetkę pojazdu, adocierając na tył ukierunkowywane jest w odpowiedni sposób przez załamaniapłaszczyzn i spoilery. Projektanci zadbali tu o najdrobniejszy detal. Stąd teżwycieraczka górnego pokładu w pozycji spoczynkowej ułożona jest pionowo –rozwiązanie zapożyczone ze sportów motorowych. Efektem tego jest uzyskaniewspółczynnika oporu powietrza na poziomie cw = 0,35, wartość niedościgniona wtym segmencie. Rewelacyjna aerodynamika autobusu jest fundamentemprawdopodobnie rekordowo niskiego zużycia paliwa: W zależności od konkretnegozastosowania pojazdu spalanie jest tu niższe od poprzednika o mniej więcej 7 do10%. Oznacza to oszczędności paliwa wynoszące wiele tysięcy litrów rocznie,których liczba będzie wahać się odpowiednio do przebiegu pojazdu.

Uniwersalność

Wyjazdy wakacyjne, linie dalekobieżne, ekskluzywne autobusyrestauracyjne, linie międzymiastowe – nowa Setra potrafi sprostać każdemupotencjalnemu zadaniu dla autobusu jej formatu. Tak szeroki wachlarz zastosowańmożliwy jest z jednej strony dzięki charakterystycznemu dla tej marki¬wyposażeniu indywidualnemu i konfiguracjom foteli z drugiej zaś strony zasprawą wyjątkowego dolnego pokładu pozwalającego na jego różnorodnezastosowanie. Dzięki zupełnie nowej konstrukcji na życzenie można też usunąćpodest umiejscowiony na parterze po prawej stronie w kierunku jazdy. Daje to wefekcie nowe możliwości: miejsca na wózki inwalidzkie, urządzenia do autobusówrestauracyjnych, wymienny podest z miejscem na wózek dziecięcy na liniemiędzymiastowe lub z podestem na klasyczne fotele do przewozów turystycznych.Jego różnorodność uwidacznia się też w kokpicie: Klienci mogą wybierać pomiędzyeleganckim i funkcjonalnym kokpitem z serii Setra ComfortClass 500 a luksusowymkokpitem serii TopClass 500.

Komfort

Jasne wnętrze, mnóstwo światła i nowoczesna stylizacjasprawiają, że wnętrze¬ nowej Setry daje wrażenie ogromnej przestronności. Uwagęzwracają przede wszystkim schody łączące dolny i górny pokład. Są one odzewnątrz przeszklone, a w środku wyłożone są przezroczystym tworzywemakrylowym. Równe dwukolorowe stopnie z indywidualnym oświetleniem, podesty iprzebiegające na całej długości schodów poręcze dają poczucie bezpieczeństwazarówno podczas wchodzenia jak i schodzenia. Na szczególną uwagę ¬zasługujetakże całkowicie na nowo zaprojektowana toaleta. Jej wyposażenie rozplanowanejest po przekątnej, co zapewnia maksymalną ilość miejsca. Umiejscowione wgórnej części białe meble i przyjemne oświetlenie diodowe nadają wnętrzu wyglądnowoczesnej łazienki.

Bezpieczeństwo

Nowy piętrus Setryto również pierwszy autobus na świecie, w którym zainstalowano systemywspomagania kierowcy Active Brake Assist4 i Sideguard Assist. Ponoszą onejeszcze bardziej i tak już wysoki poziom bezpieczeństwa. Dodatkowo dodotychczasowych funkcji, jakimi są pełne hamowanie przed nieruchomymi ipoprzedzającymi obiektami, układ wzbogacono także o możliwość rozpoznawaniapieszych z automatyczną reakcją hamowania.

Kolejną światowąpremierą wśród autobusów jest Sideguard Assist eliminujący problem martwegopola. Wykorzystując czujniki radarowe system monitoruje pas z prawej stronyautobusu na jego całej długości i ostrzega kierowcę podczas pokonywania zakrętuprzed pieszymi, ­rowerzystami a takżeprzed nieruchomymi przeszkodami w razie pojawienia się niebezpieczeństwa. Zaśpoza terenem zabudowanym służy jako asystent zmiany pasa ruchu.

Nowy autobus piętrowy marki premium wyposażanyjest także seryjnie w przyjemne dla oka i reflektory LED. Zapraszamy dopodróży!

Komentarze