TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

SilesiaKomunikacja: Premiera Mercedes-Benz Citaro CNG
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 29.04.2013 21:47:55 13 komentarzy
SilesiaKomunikacja: Premiera Mercedes-Benz Citaro CNG

Tradycyjnie w śląskiej wystawie uczestniczyła firma EvoBus Polska, która po raz kolejny pokazała w Polsce niskopodłogowy autobus Mercedes-Benz Citaro CNG - jeden z 30 zamówionych przez MPK Rzeszów.

EvoBus Polska kontynuuje cykl śląskich debiutów. Przypomnijmy, że na SilesiaKomunikacja 2012 firma pokazała najnowszy przegubowy Mercedes-Benz Citaro G II generacji. W tym roku w Sosnowcu po raz pierwszy zadebiutował gazowy Mercedes-Benz Citaro CNG w rzeszowskich barwach. Aż 30 sztuk tego typu pojazdów zamówił w zeszłym roku Zarząd Transportu Miejskiego w Rzeszowie. Biorąc pod uwagę wcześniejsze zamówienie ZTM na zakup 30 szt. Citaro z silnikiem Diesla daje to łącznie pulę aż 60 nowoczesnych autobusów Mercedes-Benz, które wzmocnią autobusową flotę stolicy Podkarpacia. Wszystkie pojazdy z silnikami Diesla już weszły w skład taboru MPK Rzeszów, natomiast pierwsze gazowce pojawią się na ulicach miasta w maju 2013 r. Kolejne egzemplarze dojadą w czerwcu, a ostatnia partia dotrze do Rzeszowa do końca 2013 r.

Wyjątkowe barwy i komfort

Wszystkie zamówione przez Rzeszów gazowe Citaro o długości 12 metrów zostaną wykonane w fabryce w Mannheim i będą spełniać normę emisji spalin EEV. Zdaniem Laszlo Rakasza, dyrektora sprzedaży autobusów miejskich EvoBus Polska, najnowsze autobusy mogą stać się wizytówką miasta. -„Rzeszowskie Citaro przede wszystkim wyróżniają się estetyką. To niespotykane w żadnym innym polskim mieście połączenie metalicznego srebrnego koloru z pomarańczowym. Efekt jest po prostu rewelacyjny i aż zaprasza do podróżowania tymi wyjątkowymi autobusami. Jest to zgodne z najnowszymi trendami w Europie w zakresie transportu publicznego, który ma być nie tylko niezawodny i punktualny, ale także atrakcyjny”–podkreśla Laszlo Rakasz. Zamówione przez Rzeszów Citaro wyposażone są m.in. w klimatyzację, miejsce na wózek inwalidzki oraz na wózek dziecięcy. Wszystkie siedzenia mają herb miasta, czyli srebrny krzyż maltański na ciemnoniebieskim tle. Razem z wykonaniem poręczy ze stali nierdzewnej tworzy to naprawdę ciekawą stylistykę wnętrza. -„Zdajemy sobie sprawę z rangi tego zakupu dla Rzeszowa”–mówi Laszlo Rakasz. „To historyczna i strategiczna decyzja, która będzie miała realny wpływ na politykę taborową przez najbliższe 10-15 lat. Dodatkowym wyzwaniem dla nas jest dostawa pierwszych w Polsce autobusów Mercedes-Benz na gaz ziemny. Szczęśliwie zostaną one dostarczone właśnie do MPK Rzeszów –najbardziej doświadczonego w tym zakresie przewoźnika w kraju. Dlatego myślę, że ta współpraca będzie korzystna dla obu stron –a przede wszystkim dla rzeszowian, którzy na co dzień będą podróżować ekologicznymi i przyjaznymi autobusami”.

CNG –ekonomika i ekologia w jednym

Gazowe autobusy Citaro wyposażane są sprawdzona jednostkę napędową Mercedes-Benz M447 hLAG o pojemności 12 litrów i mocy 252 KM, która spełnia aktualnie obowiązującą normę Euro V / EEV. Silnik jest zasilany sprężonym gazem ziemnym, którego zbiorniki znajdują się na dachu pojazdu. I stąd charakterystyczny „garb”gazowych autobusów. Pod opływowymi osłonami zamontowano tam 6 wysokociśnieniowych, kompozytowych zbiorników o łącznej pojemności 1140 litrów, co umożliwia przejechanie ok. 400 kilometrów w warunkach miejskich. Dzięki swojej lekkości umożliwiły one podniesienie pojemności pasażerskiej i gazowy Citaro może zabrać na swój pokład do 85 osób. Będą oni bezpiecznie i komfortowych warunkach podróżować po Rzeszowie. Za tym przemawia ogromne doświadczenie Mercedes-Benz, zadowoleni klienci oraz prestiżowe nagrody. Mercedes-Benz jako jedyny producent autobusów może pochwalić się nagrodą „Blue Angel”przyznaną przez Niemiecką Federalną Agencji Środowiska.

Gazowa historia Mercedes-Benz

Pierwsze próby z eksploatacją miejskich autobusów gazowych Mercedes-Benz rozpoczął jeszcze w latach 70-tych, co było związane z kryzysem energetycznym i wzrostem cen energii. Pierwszym doświadczalnym pojazdem był model OG 305. Kolejna fala zainteresowania autobusami gazowymi w Europie nadeszła w latach 80-tych i była przede wszystkim związana z większą świadomością ekologiczną. Coraz lepsze wyniki eksploatacyjne spowodowały, że w 1994 r. w fabryce w Mannheim uruchomiono seryjną produkcję autobusów gazowych Mercedes-Benz, bazując już na niskopodłogowym modelu O 405 N2 CNG. Wraz z pokoleniową zmianą, w 1999 r. na rynku pojawił się gazowy Citaro, który został wyposażony w bardziej zaawansowany układ napędowy z turbodoładowanym silnikiem M 447 hLAG Euro II. Zbiegło się to w czasie z ogłoszeniem największego kontraktu na pojazdy CNG dla Hanoweru, który przygotowywał się do organizacji Expo 2000. Mercedes-Benz wygrał ten przetarg i dostarczył tam łącznie 56 autobusów, w tym 40 w wersji przegubowej i 16 w wersji solo. Wyróżniała je także niecodzienna stylistyka, która była dziełem projektanta Jamesa Irvine. Zresztą jego pomysł z podniesionym, zaokrąglonym dachem, który w ten sposób zakrywał butle był został potem wykorzystany przez większość producentów autobusów gazowych. I tak zostało już do dziś.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Mercedes
EvoBus
SilesiaKomunikacja
  • – 30.04.2013

    MB zaprasza do podróżowania cudem z ciemnoniebieskim wnetrzem

  • – 30.04.2013

    Nic tylko podróżować

  • X Factor – 30.04.2013

    MB zaprasza do podróżowania cudem z ciemnoniebieskim wnetrzem

  • pracownik mpk – 30.04.2013

    Niech się to cudo pochwali zużyciem paliwa diesla w rzeszowie 45l na 100km - gratulacje dla cuda

  • @pracownik mpk – 30.04.2013

    Niech sobie kierowcy odchudzą trochę stopy to będą autobusy mniej palić. Dostali nowe wozy z mocnymi silnikami i odjeżdżając z przystanków zachowują się jakby startowali co najmniej F-16 z lotniskowca czyli na pełnym gazie.

  • pracownik mpk – 01.05.2013

    @bez podpisu - sam sobie odchudź stopę a potem trzymaj się rokładu jazdy - jak taki mondrol jesteś to czemu te same stopy na starych jelczach i solarisach palą prawie 10 litrów mniej

  • Nuxxx – 01.05.2013

    @pracownik mpk- ciągle cos nie pasuje, noga ciężka i na spalanie narzekasz, z jelcza na dobry sprzęt się przesiadłes więc nauczyć jeździć się trzeba, a cały układ napędowy poukładać się musi

  • do pracownik mpk – 01.05.2013

    eMPeKi ja wam dam dobrą radę: weźcie się zwolnijcie. Wy na tym zyskacie bo w ogóle nie będziecie się przejmować spalaniem, pójdziecie sobie na kasę do biedronki i będzie cacy, a my pasażerowie wreszcie odetchniemy z ulgą bo brak wam kultury osobistej i kultury pracy. Dziękuje za uwagę i do widzenia.

  • pracownik mpk – 01.05.2013

    sami sobie pajace usiadźcie za kierownicą 8 godz i znoście takich palantów jak wy i dopiero pogadamy

  • Mirek N. – 02.05.2013

    Technika jazdy autobusem z automatem wymaga wciśnięcia pedału gazu w podłogę i takiego trzymania, aż nie wejdą wszystkie biegi, później nogę z gazu się puszcza i autobus jedzie swoim rozpędem, to jest ekonomiczna jazda, tak nas uczyli na szkoleniu, więc proszę pseudo znawców o milczenie.

  • NGV Polska – 02.05.2013

    Jestem ciekaw, jak ostatecznie rozwiązali kwestię dostaw. W pierwotnej wersji część pojazdów miała trafić na rynek w 2014 roku, kiedy będzie już obowiązywać norma spalin EURO 6. A zamówione autobusy spełniają EURO 5. Mogą być tutaj problemy...

  • JA WIEM – 05.05.2013

    na szkoleniu na pewno nie było nic o gazie do dechy a jedynie na 75% zakresu. Słabo coś słuchali ci driverzy chyba że byli na szkioleniu w sanoku a teraz jeżdzą HIHIHIHIHIHIHIHAHAHAHA

  • @pracownik mpk – 26.05.2013

    To zmień gnoju prace. Biedronka czeka!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....