TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

SilesiaKOMUNIKACJA: E-bus RAFAKO jest niskopodłogowy!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 16.04.2019 14:00:16
SilesiaKOMUNIKACJA: E-bus RAFAKO jest niskopodłogowy!

RAFAKO zalicza na SilesiaKOMUNIKACJA targowy debiut ze swoim elektrobusem. Pojazd zaskoczył pozytywnie w kilku kwestiach. Największa niespodzianka? To w pełni niskopodłogowa elektryczna "dziewiątka"!

RAFAKO promuje swój pojazd jako pierwszy polski autobus zeroemisyjny z bateriami trakcyjnymi, które zamontowano w podwoziu. Całkowicie polski projekt, powstały w trosce o czystość powietrza i redukcję hałasu z otoczenia. Nowatorskie rozmieszczenie baterii oraz wymiary pojazdu gwarantują jego dobrą zwrotność, ułatwiając manewrowanie, poprawiają parametry trakcyjne i bezpieczeństwo jazdy.

Zaprezentowany dziś w Sosnowcu egzemplarz to konstrukcja klasy MIDI i co najciekawsze w pełni niskopodłogowa. Posiada ona nadwozie o długości 8,49 m, szerokości 2,4 m i wysokości 3,2 m. Dzięki niewielkim gabarytom elektryczny RAFAKO, znakomicie sprawdzi się jako autobus szkolny, miejski lub podmiejski. Obniżona wysokość nadwozia to kolejny atut konstrukcji. Dzięki temu pojazd może przejechać pod niemal każdym wiaduktem. Takie rozwiązanie znakomicie sprawdzi się przy eksploatacji w warunkach podmiejskich, gdzie nierzadko występujące utrudnienia uniemożliwiają pokonywanie wybranych tras.

Targowy egzemplarz umożliwia podróż ok. 45 pasażerom, w tym 23 na stałych miejscach siedzących. RAFAKO postawiło na fotele Ster NewCity. Z niskiej podłogi są dostępne dwa stałe siedzenia oraz tyle samo strapontenów. Dostęp na pokład autobusu jest zapewniony przez dwa wejścia w układzie 1-2-0. Zastosowano płaty drzwiowe firmy Ventura.

Autobus wyposażono w baterie LTO. Zapewniają one 90% naładowania już po 15 minutach, przy założeniu ich żywotności na poziomie ok. 10 000 cykli pełnego ładowania. Na razie będzie dostępne tylko ładowanie poprzez złącze plug-in. W przyszłości RAFAKO chce oferować swój elektrobus także z opcją ładowania przez pantograf.
Z kolei innowacyjne- co podkreśla producent- umiejscowienie baterii pod podwoziem obniża środek ciężkości pojazdu i poprawia jego parametry trakcyjne, wpływając pozytywnie na zachowanie autobusu w czasie pokonywania zakrętów oraz na bezpieczeństwo jazdy.

Kolejnym atutem pojazdu ma być synchroniczny silnik trakcyjny z magnesami trwałymi katowickiego Komelu. Ma on gwarantować większą sprawność i przeciążalność silnika, a także osiągi pojazdu oraz zwiększenie zasięgu na jednym ładowaniu baterii.

Podsumowując- niska podłoga na całej długości powierzchni użytkowej to najmocniejszy atut elektrobusa RAFAKO. I tym bez wątpienia producent wszystkich najmocniej zaskoczył.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
targi
SilesiaKOMUNIKACJA
RAFAKO
elektrobus
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....