Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

SilesiaKOMUNIKACJA 2019: Pro Auto z nowym Sprinterem [FILM]

infobus
23.05.2019 10:00
0 Komentarzy

W Sosnowcu o jednej z pierwszych w Polsce zabudów autobusowych na bazie Nowego Sprintera rozmawialiśmy z właścicielem firmy Pro Auto Maciejem Królem.

Nowa generacja Mercedesa Sprintera – w wersji autobusowej – właśnie stała się faktem. Pojazd łączy elementy znane z poprzednika z bardzo długą listą nowości. Można powiedzieć, że Nowy Sprinter to teraz najbardziej zaawansowany technologicznie samochód dostawczy. Wyposażony jest w systemy wsparcia kierowcy znane z osobowych Mercedesów, w tym w przełomowy system multimedialny MBUX ze sterowaniem głosowym. Nowy Sprinter to także ponad 1700 kombinacji długości, wysokości i napędów; w tym po raz pierwszy w historii także na przednie koła.

2 silniki i 2 skrzynie biegów

Mercedes pozostawił w Nowym Sprinterze w ofercie sześciocylindrowy silnik o pojemności 3 litrów. Jednostka ta oferuje 190 KM oraz 440 Nm, przekazując napęd na tylne koła. Druga propozycja też jest dobrze znana – to jednostka o pojemności 2,1 litra, która w przypadku wersji z tylnym napędem ma moc od 114, 143 do 163 KM. W przypadku przedniego napędu moc wzrasta aż do 177 KM.

Po Mercedes dołączył nowy system napędu na przednią oś? Pojazd w tej wersji może przewieźć ładunek cięższy o 50 kilogramów w porównaniu do wariantu z napędem na tylną oś. Niższy o 80 milimetrów dolny próg załadunkowy sprawia, że załadunek / rozładunek komercyjnie używanych Sprinterów i wejście / wyjście z części mieszkalnej i sypialnej w przypadku zabudowy kempingowej są znacznie wygodniejsze.

Nowy Sprinter jest dostępny z dwiema na nowo opracowanymi przekładniami napędu na przednie koła: dziewięciobiegową automatyczną przekładnią hydrokinetyczną, pierwszą tego typu w segmencie dużych samochodów dostawczych, oraz 6-biegową manualną skrzynią biegów.

Komfortowe miejsce pracy

Nowy Sprinter oferuje nieznany dotąd w segmencie dużych aut dostawczych poziom komfortu i bezpieczeństwa. To m.in. ergonomiczne fotele, uruchamianie bez kluczyka i ulepszony system klimatyzacji. Elastyczna koncepcja schowków zapewnia, że wszystko ma swoje miejsce.

W nowym Sprinterze Mercedes-Benz Vans podnosi także standardy segmentu, jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Systemy wspomagające dostępne dla trzeciej generacji pojazdu obejmują np. samoczyszczącą kamerę cofania, pokazującą obraz w lusterku wstecznym, nowoczesny pakiet parkowania z widokiem 360 stopni oraz czujniki deszczu ze zintegrowanym systemem Wet Wiper dla optymalnej widoczności nawet podczas używania wycieraczek.

Niższa cena

Co zaskakujące, w przypadku Nowego Sprintera Mercedes głośno mówi o swoich cenach, które teraz – zdaniem producenta – są niższe niż w poprzednim modelu. Ceny podstawowej wersji furgon nowego modelu Sprintera zaczynają się teraz od 84 330 zł netto. To ok. 6,5% taniej niż w przypadku poprzedniego, najtańszego modelu. Z kolei wersja podwozie kosztuje teraz od 78 230 zł netto. Tym samym najtańszą wersję do zabudowy można kupić o 7% taniej niż to było dotychczas.

O kolejnych zaletach nowej generacji najpopularniejszego w Polsce minibusa – opowiedział nam Maciej Król z firmy Pro Auto:

{https://vimeo.com/337517231}

Komentarze