TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Siemens o Solarisie [FILM]
SIEMENS InfoBus.pl - Opublikowano: 16.09.2015 18:27:25
Nowy Solaris Urbino 12

Koncern Siemens to nie tylko dostawca sprzętu AGD czy tramwajów. To także ważny gracz na rynku oprogramowania wykorzystywanego w przemyśle. Jednym z klientów firmy jest Solaris Bus & Coach, który wykorzystuje rozwiązania typu NX i Teamcenter przy projektowaniu innowacyjnych pojazdów transportu publicznego. Zdaniem Siemensa polska spółka jest wiodących europejskich producentów pojazdów transportu publicznego. W przygotowanym przez Siemens filmie Tomasz Broniarczyk, zastępca dyrektora produkcji mówi: -?Kiedy zacząłem pracować dla Solarisa produkowaliśmy jeden autobus tygodniowo. Dzisiaj naszą fabrykę opuszcza codziennie osiem pojazdów. To ogromna różnica. Tak dynamiczny wzrost spowodował, że firma musieliśmy wprowadzić dogłębne zmiany w zakresie współpracy z dostawcami oraz poszukać większej wydajności każdym etapie procesu powstawania produktu ? od projektu po sprzedaż."



Szybki wzrost spowodował także, że Solaris wdrożył system technologii informatycznej (IT) dla zarządzania logistyką. Każdy pojazd wykonany przez firmę z Bolechowa składa się z kilku tysięcy komponentów ? w niektórych przypadkach jest ich nawet więcej niż 12 000. Aby zapewnić dobie dostawy wszystkich elementów w jednym miejscu w odpowiednim czasie, a także odpowiednio zarządzać wszystkimi procesami w firmie, Solaris wdrożył oprogramowanie zarządzania logistycznego SAP.

Kolejnym krokiem były zaawansowane narzędzia wspomagające proces projektowania i konstruowania nowych pojazdów. Przypomnijmy, że marka w 1994 roku wprowadziła na polski rynek pierwszy niskopodłogowy autobus, a już w 2006 roku pokazała pierwszy seryjnie produkowany pojazd z napędem hybrydowym w Europie. To ogromny skok naprzód. Generalnie szybko wdrażane innowacyjne produkty stały się znakiem rozpoznawczym Solarisa. I tutaj pojawia się wspólna płaszczyzna współpracy z Siemens PLM Software.

W 2009 roku polski producent zdecydował się na wdrożenie systemu oprogramowania PLM (zarządzającego cyklem życia produktu), obejmującego narzędzia Teamcenter (integrującego wszystkich ludzi biorących udział w cyklu życia produktu w ramach pojedynczego źródła wiedzy o produktach i procesach) oraz NX (zapewniającego szybkie, bardziej elastyczne modelowanie części oraz złożeń, ulepszone możliwości w zakresie wykorzystania wielu zróżnicowanych systemów CAD, sprawną realizację cyfrowych symulacji i analiz inżynierskich oraz wydajne wytwarzanie).

??Współpracujemy z wieloma biurami projektowymi, które mają swoje własne standardy i rozwiązania - wyjaśnia Tomasz Graczyk, kierownik PLM w Solarisie. - Pracujemy w środowisku, w którym miliony obiektów są zaprojektowane w wielu wersjach. Mamy również do czynienia z relacjami 3D i 2D. Te same dane są stosowane w kontekście różnych projektów i produktów. NX i Teamcenter pozwalają nam zarządzać kluczowymi danymi. Narzędzia te są niezbędne dla naszych wybitnych inżynierów i umożliwiają im spełnienie wysokich oczekiwań przed którymi stoją."

-?Szkielet autobusu miejskiego to konstrukcja spawana ze stali odpornej na korozję ? dodaje Łukasz Baranowski, starszy projektant w Solarisie. ? Poszycie wykonujemy z tego samego materiału. Do tego korzystamy z szerokiej gamy elementów innych materiałów, jak stal konstrukcyjna, aluminium, tworzywa sztuczne i szkło. Dlatego podczas pracy nad nowym pojazdem, powstaje duża liczba dokumentów, które następnie podlegają edycji i weryfikacji. Dzięki rozwiązaniu Teamcenter możemy pracować w tym samym środowisku nad tym samym projektem."

Z kolei NX to jednolita platforma, która zawiera bardzo rozbudowany zestaw zaawansowanych narzędzi projektowych, oferując funkcje modelowania powierzchni z wykorzystaniem technologii synchronicznej. ??Rozwiązania Siemensa znacznie ułatwiło naszą pracę, zwłaszcza przy konfiguracji pojazdu pod konkretne zamówienie? - mówi Baranowski. ? W pierwszej kolejności NX dobiera odpowiednie materiały oparte na specyfikacji uzgodnionej z klientem i tworzy BOM (bill of materials). Następnie wysyła go do zakładu spawalniczego w Środzie Wielkopolskiej ? także w Teamcenter. Następnie BOM eksportuje zapotrzebowanie na materiały do systemu SAP, a docelowo także do producentów komponentów. W przypadku specyficznych wymagań klienta, możemy też sprawdzić wykonalność takiego wniosku w kategoriach technicznych i technologicznych. Jeśli to możliwe, projekt jest rozwijany dalej w NX bazując na liście części w Teamcenter. Następnie trafia do realizacji."

Główną zaletą NX to przyśpieszenie procesu projektowania plus symulowanie ich działania. Ponadto korzystanie z narzędzi PLM ogranicza liczbę błędów w procesie projektowania. O to dba Teamcenter, który dzięki swojej komunikatywności i dokładnej weryfikacji procesu powstawania dokumentacji, pozwala wyeliminować błędy już na wczesnym etapie. Odnosi się to zarówno do pojedynczych elementów, jak i całego procesu produkcyjnego. Za pomocą NX i Teamcenter firma może osiągnąć znacznie więcej. To spójne środowisko, w którym różni eksperci mogą angażować się w projekt, komunikując się i omawiać kwestie związane z jego rozwojem.

??Naszym celem jest stać się wzorem w zakresie jakości i niezawodności. Kiedy projektowaliśmy Nowe Urbino wzięliśmy pod uwagę oczekiwania wyrażane przez klientów z 30 europejskich rynków. Rozwiązania Siemens PLM Software pomogły nam sprostać tym wyzwaniom" ? podkreśla Tomasz Graczyk. Ponadto oprogramowania NX i Teamcenter wspiera tworzenie także innych, jeszcze bardziej innowacyjnych produktów Solarisa, jak 24-metrowy, dwuprzegubowy autobus hybrydowy na ogniwa paliwowe. Dzięki jednoczesnej możliwości projektowania i analizowania wykonalności, przygotowywanie nowego produktu można ukończyć teraz znacznie szybciej.

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Siemens
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....