TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Siemens o Solarisie [FILM]
SIEMENS InfoBus.pl - Opublikowano: 16.09.2015 18:27:25
Nowy Solaris Urbino 12

Koncern Siemens to nie tylko dostawca sprzętu AGD czy tramwajów. To także ważny gracz na rynku oprogramowania wykorzystywanego w przemyśle. Jednym z klientów firmy jest Solaris Bus & Coach, który wykorzystuje rozwiązania typu NX i Teamcenter przy projektowaniu innowacyjnych pojazdów transportu publicznego. Zdaniem Siemensa polska spółka jest wiodących europejskich producentów pojazdów transportu publicznego. W przygotowanym przez Siemens filmie Tomasz Broniarczyk, zastępca dyrektora produkcji mówi: -?Kiedy zacząłem pracować dla Solarisa produkowaliśmy jeden autobus tygodniowo. Dzisiaj naszą fabrykę opuszcza codziennie osiem pojazdów. To ogromna różnica. Tak dynamiczny wzrost spowodował, że firma musieliśmy wprowadzić dogłębne zmiany w zakresie współpracy z dostawcami oraz poszukać większej wydajności każdym etapie procesu powstawania produktu ? od projektu po sprzedaż."



Szybki wzrost spowodował także, że Solaris wdrożył system technologii informatycznej (IT) dla zarządzania logistyką. Każdy pojazd wykonany przez firmę z Bolechowa składa się z kilku tysięcy komponentów ? w niektórych przypadkach jest ich nawet więcej niż 12 000. Aby zapewnić dobie dostawy wszystkich elementów w jednym miejscu w odpowiednim czasie, a także odpowiednio zarządzać wszystkimi procesami w firmie, Solaris wdrożył oprogramowanie zarządzania logistycznego SAP.

Kolejnym krokiem były zaawansowane narzędzia wspomagające proces projektowania i konstruowania nowych pojazdów. Przypomnijmy, że marka w 1994 roku wprowadziła na polski rynek pierwszy niskopodłogowy autobus, a już w 2006 roku pokazała pierwszy seryjnie produkowany pojazd z napędem hybrydowym w Europie. To ogromny skok naprzód. Generalnie szybko wdrażane innowacyjne produkty stały się znakiem rozpoznawczym Solarisa. I tutaj pojawia się wspólna płaszczyzna współpracy z Siemens PLM Software.

W 2009 roku polski producent zdecydował się na wdrożenie systemu oprogramowania PLM (zarządzającego cyklem życia produktu), obejmującego narzędzia Teamcenter (integrującego wszystkich ludzi biorących udział w cyklu życia produktu w ramach pojedynczego źródła wiedzy o produktach i procesach) oraz NX (zapewniającego szybkie, bardziej elastyczne modelowanie części oraz złożeń, ulepszone możliwości w zakresie wykorzystania wielu zróżnicowanych systemów CAD, sprawną realizację cyfrowych symulacji i analiz inżynierskich oraz wydajne wytwarzanie).

??Współpracujemy z wieloma biurami projektowymi, które mają swoje własne standardy i rozwiązania - wyjaśnia Tomasz Graczyk, kierownik PLM w Solarisie. - Pracujemy w środowisku, w którym miliony obiektów są zaprojektowane w wielu wersjach. Mamy również do czynienia z relacjami 3D i 2D. Te same dane są stosowane w kontekście różnych projektów i produktów. NX i Teamcenter pozwalają nam zarządzać kluczowymi danymi. Narzędzia te są niezbędne dla naszych wybitnych inżynierów i umożliwiają im spełnienie wysokich oczekiwań przed którymi stoją."

-?Szkielet autobusu miejskiego to konstrukcja spawana ze stali odpornej na korozję ? dodaje Łukasz Baranowski, starszy projektant w Solarisie. ? Poszycie wykonujemy z tego samego materiału. Do tego korzystamy z szerokiej gamy elementów innych materiałów, jak stal konstrukcyjna, aluminium, tworzywa sztuczne i szkło. Dlatego podczas pracy nad nowym pojazdem, powstaje duża liczba dokumentów, które następnie podlegają edycji i weryfikacji. Dzięki rozwiązaniu Teamcenter możemy pracować w tym samym środowisku nad tym samym projektem."

Z kolei NX to jednolita platforma, która zawiera bardzo rozbudowany zestaw zaawansowanych narzędzi projektowych, oferując funkcje modelowania powierzchni z wykorzystaniem technologii synchronicznej. ??Rozwiązania Siemensa znacznie ułatwiło naszą pracę, zwłaszcza przy konfiguracji pojazdu pod konkretne zamówienie? - mówi Baranowski. ? W pierwszej kolejności NX dobiera odpowiednie materiały oparte na specyfikacji uzgodnionej z klientem i tworzy BOM (bill of materials). Następnie wysyła go do zakładu spawalniczego w Środzie Wielkopolskiej ? także w Teamcenter. Następnie BOM eksportuje zapotrzebowanie na materiały do systemu SAP, a docelowo także do producentów komponentów. W przypadku specyficznych wymagań klienta, możemy też sprawdzić wykonalność takiego wniosku w kategoriach technicznych i technologicznych. Jeśli to możliwe, projekt jest rozwijany dalej w NX bazując na liście części w Teamcenter. Następnie trafia do realizacji."

Główną zaletą NX to przyśpieszenie procesu projektowania plus symulowanie ich działania. Ponadto korzystanie z narzędzi PLM ogranicza liczbę błędów w procesie projektowania. O to dba Teamcenter, który dzięki swojej komunikatywności i dokładnej weryfikacji procesu powstawania dokumentacji, pozwala wyeliminować błędy już na wczesnym etapie. Odnosi się to zarówno do pojedynczych elementów, jak i całego procesu produkcyjnego. Za pomocą NX i Teamcenter firma może osiągnąć znacznie więcej. To spójne środowisko, w którym różni eksperci mogą angażować się w projekt, komunikując się i omawiać kwestie związane z jego rozwojem.

??Naszym celem jest stać się wzorem w zakresie jakości i niezawodności. Kiedy projektowaliśmy Nowe Urbino wzięliśmy pod uwagę oczekiwania wyrażane przez klientów z 30 europejskich rynków. Rozwiązania Siemens PLM Software pomogły nam sprostać tym wyzwaniom" ? podkreśla Tomasz Graczyk. Ponadto oprogramowania NX i Teamcenter wspiera tworzenie także innych, jeszcze bardziej innowacyjnych produktów Solarisa, jak 24-metrowy, dwuprzegubowy autobus hybrydowy na ogniwa paliwowe. Dzięki jednoczesnej możliwości projektowania i analizowania wykonalności, przygotowywanie nowego produktu można ukończyć teraz znacznie szybciej.

WIĘCEJ
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Siemens

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....