TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Siemens naładuje elektryczne autobusy w Danii [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.04.2018 09:59:36
Siemens naładuje elektryczne autobusy w Danii [FILM]

Siemens podpisał umowę ramową z Movia, największym zarządem transportu publicznego w Danii, w celu dostarczenia stacji ładujących z odwróconym pantografem do autobusów elektrycznych.

Teraz 45 gmin, w tym Kopenhaga może skorzystać z zawartej, 3-letniej ramowej umowy. Przewiduje ona, że Siemens w tym czasie zapewni chętnym podmiotom szybkie stacje ładowania (HPC) o wysokiej mocy - od 150 kW poprzez 300 kW do 450 kW. Trzyletni kontrakt obejmuje:

  • instalację,

  • uruchomienie,

  • prace inżynieryjne

  • system zdalnego monitorowania Siemensa eBus.

  • 6-letnią umowę serwisową.

Jak na razie jest to jeden z największych kontraktów ramowych dla firmy Siemens eBus. Umowa pokazuje, że europejskie gminy potrzebują kompleksowej obsługi i zapewnienie odpowiedniego poziomu usług przez cały czas trwania projektu.

Cel: zielona zmiana

Przypomnijmy, że w 2017 r. gminy z transportowym zarządem Movii zgodziły się dążyć do neutralności transportu autobusowego pod względem emisji CO2. Ma to nastąpić do 2030 r. - z korzyścią dla ponad 215 milionów pasażerów przewożonych rocznie przez Movia. Ponadto gmina Kopenhaga ma zamiar stać się pierwszym na świecie miastem neutralnym pod względem emisji CO2 - i to już w 2025 r. Przejście na autobusy elektryczne w Kopenhadze, gdzie prawie 100 milionów pasażerów podróżuje autobusami rocznie, wyeliminuje zanieczyszczenie cząstkami, hałasem oraz emisję CO2 emitowaną przez transport publiczny.

-"Porozumienie z Siemens toruje drogę autobusom elektrycznym na terenie całej Zelandii, a tym samym przyspiesza "zieloną" zmianę transportu autobusowego, na którą ciężko pracujemy od kilku lat" - powiedziała przewodnicząca Movia i burmistrz Hilleroed, Kirsten Jensen.

-"Elektromobilność odgrywa teraz kluczową rolę w rozwoju transportu przyjaznego dla środowiska w naszych miastach. Siemens oferuje rozwiązania bazujące na w pełni zautomatyzowanej technologii ładowania eBus, która jest szybkim i wydajnym rozwiązaniem - dostosowanym do wymagań miast w zakresie punktualności, ochrony środowiska i niskiego zużycie energii " - powiedział mówi Roland Edel, dyrektor ds. technologii w Siemens Mobility Division.

Jak to działa?

Proces ładowania autobusu poprzez odwrócony pantograf rozpoczyna się, gdy autobus elektryczny dotrze do masztu ładującego i zostanie nawiązana komunikacja Wi-Fi. Aby naładować akumulatory, autobus zatrzymuje się pod pantografem. Gdy tylko kierowca załączy hamulec ręczny, proces ładowania rozpocznie się automatycznie, a czterobiegunowy pantograf połączy się z autobusem. Autobusy są wyposażone w szyny stykowe na dachu nad przednią osią. Gdy kierowca zwolni hamulec ręczny, proces ładowania zostanie zatrzymany, a pantograf zostanie automatycznie podniesiony do górnej pozycji. Pojazd może opuścić stację.

Stacje HPC mogą ładować akumulatory autobusowe w ciągu czterech do sześciu minut w regularnych odstępach czasu. Infrastruktura ładowania może być używana przez kilka pojazdów na godzinę, nawet jeśli pochodzą od różnych producentów.

Dodajemy na koniec, że stacje ładowania zapewniające szybkie ładowanie za pośrednictwem pantografu odwróconego zarządzane są zgodnie ze standardowym protokołem ISO 15118 poprzez komunikację Wi-Fi. Ponadto, możliwe jest ręczne sterowanie procesem - poprzez pilot - w celu zapewnienia najwyższych standardów bezpieczeństwa. Ponadto Siemens opracował również interfejsy pokładowe dla magistrali. Dostarczając wszystkie komponenty z jednego źródła, Siemens gwarantuje w pełni zintegrowany system ładowania.
Stacje eBus z technologią firmy Siemens można zobaczyć w Sztokholmie i Göteborgu (Szwecja), Drammen i Oslo (Norwegia) i Montrealu (Kanada) plus oczywiście w Hamburgu (Niemcy), gdzie Siemens ładuje elektrobusy Solarisa. Zobaczcie to na filmie:




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ładowarka
elektrobus
Siemens
  • Mateusz Sobolewski – 11.04.2018

    Mowa o Danii, a na zdjęciu karton z Hochbahnu 😂

  • Michał Pawłowski – 11.04.2018

    W Warszawie najpierw kupuje się elektryki, potem myśli gdzie postawić stacje ładowania a w następnym etapie torpeduje te propozycje :D

  • Piotrek Stańczuk – 11.04.2018

    Tymczasem w Pradze czeskiej rozwija się sieć trolejbusową, z której pojazdy ładują się w czasie jazdy. Najprostsze i najlepsze rozwiązanie. Tylko u nas będzie krzyk aktywistów jak to przewody dewastują krajobraz :-D

Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....