Siemens podpisał umowę ramową z Movia, największym zarządem transportu publicznego w Danii, w celu dostarczenia stacji ładujących z odwróconym pantografem do autobusów elektrycznych.
Teraz 45 gmin, w tym Kopenhaga może skorzystać z zawartej, 3-letniej ramowej umowy. Przewiduje ona, że Siemens w tym czasie zapewni chętnym podmiotom szybkie stacje ładowania (HPC) o wysokiej mocy - od 150 kW poprzez 300 kW do 450 kW. Trzyletni kontrakt obejmuje:
instalację,
uruchomienie,
prace inżynieryjne
system zdalnego monitorowania Siemensa eBus.
6-letnią umowę serwisową.
Jak na razie jest to jeden z największych kontraktów ramowych dla firmy Siemens eBus. Umowa pokazuje, że europejskie gminy potrzebują kompleksowej obsługi i zapewnienie odpowiedniego poziomu usług przez cały czas trwania projektu.
Cel: zielona zmiana
Przypomnijmy, że w 2017 r. gminy z transportowym zarządem Movii zgodziły się dążyć do neutralności transportu autobusowego pod względem emisji CO2. Ma to nastąpić do 2030 r. - z korzyścią dla ponad 215 milionów pasażerów przewożonych rocznie przez Movia. Ponadto gmina Kopenhaga ma zamiar stać się pierwszym na świecie miastem neutralnym pod względem emisji CO2 - i to już w 2025 r. Przejście na autobusy elektryczne w Kopenhadze, gdzie prawie 100 milionów pasażerów podróżuje autobusami rocznie, wyeliminuje zanieczyszczenie cząstkami, hałasem oraz emisję CO2 emitowaną przez transport publiczny.
-"Porozumienie z Siemens toruje drogę autobusom
elektrycznym na terenie całej Zelandii, a tym samym przyspiesza "zieloną"
zmianę transportu autobusowego, na którą ciężko pracujemy od kilku lat" -
powiedziała przewodnicząca Movia i burmistrz Hilleroed, Kirsten Jensen.
-"Elektromobilność
odgrywa teraz kluczową rolę w rozwoju transportu przyjaznego dla środowiska w
naszych miastach. Siemens oferuje rozwiązania bazujące na w pełni zautomatyzowanej
technologii ładowania eBus, która jest szybkim i wydajnym rozwiązaniem - dostosowanym
do wymagań miast w zakresie punktualności, ochrony
środowiska i niskiego zużycie energii " - powiedział mówi Roland Edel,
dyrektor ds. technologii w Siemens Mobility Division.
Jak to działa?
Proces ładowania autobusu poprzez odwrócony pantograf rozpoczyna się, gdy autobus elektryczny dotrze do masztu ładującego i zostanie nawiązana komunikacja Wi-Fi. Aby naładować akumulatory, autobus zatrzymuje się pod pantografem. Gdy tylko kierowca załączy hamulec ręczny, proces ładowania rozpocznie się automatycznie, a czterobiegunowy pantograf połączy się z autobusem. Autobusy są wyposażone w szyny stykowe na dachu nad przednią osią. Gdy kierowca zwolni hamulec ręczny, proces ładowania zostanie zatrzymany, a pantograf zostanie automatycznie podniesiony do górnej pozycji. Pojazd może opuścić stację.
Stacje HPC mogą ładować akumulatory autobusowe w ciągu
czterech do sześciu minut w regularnych odstępach czasu. Infrastruktura
ładowania może być używana przez kilka pojazdów na godzinę, nawet jeśli
pochodzą od różnych producentów.
Dodajemy na koniec, że stacje ładowania zapewniające szybkie
ładowanie za pośrednictwem pantografu odwróconego zarządzane są zgodnie ze
standardowym protokołem ISO 15118 poprzez komunikację Wi-Fi. Ponadto,
możliwe jest ręczne sterowanie procesem - poprzez pilot - w celu zapewnienia
najwyższych standardów bezpieczeństwa. Ponadto Siemens opracował również
interfejsy pokładowe dla magistrali. Dostarczając
wszystkie komponenty z jednego źródła, Siemens gwarantuje w pełni zintegrowany system
ładowania.
Stacje eBus z technologią firmy Siemens można zobaczyć w Sztokholmie i
Göteborgu (Szwecja), Drammen i Oslo (Norwegia) i Montrealu (Kanada) plus
oczywiście w Hamburgu (Niemcy), gdzie Siemens ładuje elektrobusy Solarisa. Zobaczcie
to na filmie:
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Mowa o Danii, a na zdjęciu karton z Hochbahnu 😂
W Warszawie najpierw kupuje się elektryki, potem myśli gdzie postawić stacje ładowania a w następnym etapie torpeduje te propozycje :D
Tymczasem w Pradze czeskiej rozwija się sieć trolejbusową, z której pojazdy ładują się w czasie jazdy. Najprostsze i najlepsze rozwiązanie. Tylko u nas będzie krzyk aktywistów jak to przewody dewastują krajobraz :-D
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.