Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Siemens ładuje w Hamburgu elektrobusy różnych producentów

infobus
17.08.2016 15:01
0 Komentarzy

HamburgerHochbahn AG rozpoczął dzisiaj regularną eksploatację trzech elektrycznychNowych Urbino 12 na linii nr 109, którą ochrzczono mianem „liniiinnowacji”. Autobusy wyprodukowane przez Solarisa będą ładowane na tychsamych stacjach, z których korzystają od końca 2014 roku Volvo 7900 Hybridelectric. Ładowarki skonstruował Siemens.

Siemensjest zatem pierwszym producentem na świecie, który zapewnia kompleksowąinfrastrukturę do ładowania elektrobusów. Szeroka paleta rozwiązań niemieckiejfirmy zapewnia interoperacyjność dla pojazdów pochodzących od różnychproducentów.

Terminaliz ładowarką ma moc 300 kW. Siemens postawił w Hamburgu dwa tego typu rządzenia.Stacje mogą dostarczyć do pojazdu wystarczająco dużo energii, aby mogłypracować cały dzień od terminala do terminala na linii 109. Operacja ładowaniatrwa tylko około sześciu minut. Ładowarki znajdują się w centrum komunikacyjnymprzez głównej stacji kolejowej Hamburga oraz w dzielnicy Alsterdorf.

Procesładowania jest z zgodny międzynarodowymi standardami opartymi na normach IEC61851 i ISO 15118, które są wytycznymi regulującymi projektowanie i budowęsystemów ładowania elektrobusów. Ujednolicone standardy umożliwiają pojazdomróżnych producentów korzystanie z tego samego systemu ładowania. Takie rozwiązaniepozwala operatorom wybierać dostawców e-busów niezależnie od posiadanegosystemu ładowania i zapewnia ich współdziałanie.

Trzy elektryczneUrbino 12 są wyposażone w pokładowy system ładowania Siemensa, który jestprzeznaczony do korzystania z szybkiego ładowania. Uwzględniając zarównopokładowy sprzętu i ładowarki dostarczone przez jednego dostawcę nie tylko uzyskujemyinteroperacyjność, ale także optymalnie współgranie systemów zgodnych z otwartymistandardami międzynarodowymi. Poprzez wyposażenie autobusów w system ładowaniaSiemensa urządzenia do ładowania pojazdów wszelkiego typu i pochodzące odróżnych producentów mogą być łatwo zintegrowane w na jednej platformie.

Komentarze