TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Siedmiu graczy walczy o Radom
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.12.2015 11:41:51 25 komentarzy
Michalczewski przegra przetarg w swoim rodzinnym mieście? Tego się chyba mało kto spodziewał. (fot. Mateusz Gaworski)

Dzisiaj Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Radomiu otworzył oferty w przetargu na obsługę linii autobusowych 3, 8 i 13 przy pomocy 23 nowych autobusów klasy MAXI przez 10 lat. Swoje propozycje przedstawiło aż siedmiu oferentów. Jednak tylko trzech zmieściło się w kosztorysie zamawiającego.

O drugim w tym roku przetargu na wybór operatora linii nr 3, 8 i 13 i jego warunkach pisaliśmy tutaj. Zamówienie zakłada realizację przewozów przy pomocy 23 fabrycznie nowych autobusów (22 liniowe i jeden rezerwowy). Umowa będzie obowiązywała przez 10 lat od momentu jej podpisania. Pojazdy będą wprowadzane do ruchu w trzech transzach- 170, 175 i 180 dni od podpisania kontraktu. Zakładana praca eksploatacyjna przez cały okres trwania umowy ma wynieść maksymalnie 13 mln wzkm. Oferty będą oceniane na podstawie dwóch kryteriów. Cena ma 95% wagi, pozostałe 5% można uzyskać za zadeklarowanie odpowiednich warunków płatności. Wartość zamówienia MZDiK oszacowało na 82 mln zł netto. Po podzieleniu przez 13 mln wzkm daje to jednostkową stawkę 6,31 zł netto.

Swoje oferty przedstawiło siedmiu wykonawców, jednak tylko trzech mieści się w założonym przez MZDiK kosztorysie. A więc po kolei.

  • Europa Express City - 6,93 zł/wzkm netto
  • Arriva Bus Transport Polska - 6,24 zł/wzkm netto
  • Michalczewski - 6,38 zł/wzkm netto
  • MPK Radom - 5,87 zł/wzkm netto
  • PKS Zielona Góra - 6,59 zł/wzkm netto
  • konsorcjum firm Dolnośląskie Linie Autobusowe (lider), Meteor, Irex-4 - 5,67 zł/wzkm netto
  • Mobilis - 6,90 zł/wzkm netto

Niedopuszczalna oferta?

Takie grono oferentów jest sporą niespodzianką. Zacznijmy od pierwszej, czyli oferty przedstawionej przez radomskie MPK. Spółka jest podmiotem wewnętrznym miasta od 1 lipca 2012 r. Oznacza to, że przewoźnika obowiązuje zakaz konkurencji, czyli startowania w przetargach na świadczenie przewozów o charakterze użyteczności publicznej. Wynika to wprost z przepisów rozporządzenia 1370/2007 WE oraz innych przepisów unijnych, które zaimplementowano do polskiego porządku prawnego. Zatem oferta radomskiego przewoźnika komunalnego powinna podlegać wykluczeniu z postępowania.

Jednak działanie MPK należy potraktować jak element głębszej gry. Kiedy w sierpniu unieważniano pierwszy przetarg na obsługę linii 3, 8 i 13 przeprowadzono równolegle audyt, który miał wyjaśnić czy spółka jest wstanie podjąć się tego zadania za 81 mln zł brutto przez 10 lat.MZDiK aby to zweryfikować zlecił przeprowadzenie audytu w firmie. Analiza, którą wykonał łódzki Comper wskazała, że MPK nie podoła temu zadaniu przy takim poziomie rekompensaty.Czy wobec tego radomski przewoźnik komunalny chce udowodnić miastu, że jest w błędzie? I tak i nie. Ale do tego wątku jeszcze kiedyś wrócimy.

Powrót dawnych partnerów

Najtańszą ofertę przedstawiło konsorcjum wrocławskiego DLA i spółek z Grupy Irex. Można powiedzieć, że DLA decydując się na walkę o Radom razem ze swoimi śląskimi partnerami próbuje wziąć rewanż za wejście spółki Michalczewski jako podwykonawcy wrocławskiego MPK. Dobór do konsorcjum Meteora i Irexu-4, które w tym roku zdobyły już kontrakty na przewozy autobusowe w Lublinie, Bydgoszczy i Olsztynie świadczy o pewnym pragmatyzmie w dążeniu do określonego celu. Dodajmy, że nie jest to pierwszy epizod, w którym DLA współpracuje Grupą Irex.  Zagadką natomiast na chwilę obecną jest podział zadań w ramach konsorcjum.

Arriva znów w grze?

Kolejną niespodzianką jest oferta Arrivy, która od kilku lat nie może wygrać żadnego przetargu na obsługę przewozów w ramach komunikacji miejskiej. Tym razem spółka z Torunia zeszła do takiego poziomu cenowego, który daje jej realną szansę na przełamanie tego trendu. Wiele tutaj będzie zależało od analizy ofert. W świetle dzisiejszych wydarzeń to Arriva oraz konsorcjum DLA i spółek z Grupy Irex są w najkorzystniejszej sytuacji ze względu na stawki mieszczące się kosztorysie założonym przez MZDiK. Zatem o ile obie oferty będą ważne to pomiędzy nimi rozegra się wybór zwycięzcy.

Michalczewski bez szans

Nie wolno też zapominać o dotychczasowym operatorze 3, 8 i 13, czyli radomskiej spółce Michalczewski. Jej oferta jest co prawda 7 groszy powyżej kosztorysowej stawki za wzkm, jednak sam fakt, że firma wypadła z walki o kontrakt na rodzimym rynku jest ciekawostką samą w sobie. Jako pewną dygresję można dodać, że radomska porażka może jednak zostać szybko zapomniana. Firma odwołała się drugi raz do Krajowej Izby Odwoławczej od wyniku warszawskiego przetargu na obsługę linii autobusowych setką nowych pojazdów. W świetle pewnych okoliczności wydaje się, że Izba powinna uwzględnić skargę. Ale wróćmy do właściwego tematu.

Teraz radomski MZDiK przystąpi do analizy złożonych ofert. Z siedmiu na pierwszy rzut oka tylko dwie wydają się wchodzić w grę. Oczywiście pod warunkiem, że są poprawnie przygotowane. Do sprawy jeszcze wrócimy, kiedy dokładniej przyjrzymy się szczegółom.


Sprawdź też:
MZDiK Radom
Michalczewski
Mobilis
Europa Express City
PKS Zielona Góra
DLA
Meteor
Irex-4
Arriva
  • miszczunio – 10.12.2015

    Ciekawe, to wujo Adam sobie w stopę strzelił hehe. Ciekawe ze aż tylu przewoźników na tak mały przetarg wystartowało (wszystko od podstaw: baza, zaplecze techniczne itp...) A kiedy ogłoszenie zwycięzcy???

  • TomTom – 10.12.2015

    Czym chcą jeździć oferenci?

  • podrozujacyStudentagency – 10.12.2015

    Oby nie MANem czy Solarisem bo to juz było.

  • marek – 10.12.2015

    no to pewnie rykszami .

  • radomianin – 10.12.2015

    Za taką stawkę to raczej furmankami !

  • xt – 10.12.2015

    Irex z Meteorem to MAZami z Białorusi prędzej.

  • Czytelnik – 10.12.2015

    Ślepi jesteście czy co ?

    ''23 fabrycznie nowych autobusów (22 liniowe i 1 rezerwowy)''

    A jak dwa się rozdupco, to co puszczo ?...


  • kubex – 10.12.2015

    Łał, duże zainteresowanie. Ale Radom? Naprawdę?

  • Jacek – 10.12.2015

    Czy w warunkach przetargu (SIWZ) nie trzeba bylo się określić z taborem, jak to miało miejsce w Warszawie?

  • Ikarusek – 10.12.2015

    Empi lubi maszrutki wiec Bogdany bo w tym konsorcjum jest DLA . A we Wrocławiu pani Ola bierze od najgorszych Wrocławskich przewoźników linie 150 .Wiec Bogdany wolne i do Radomia wio .

  • chris – 12.12.2015

    Meteor po ostatnich zwycięstwach wybierał Solarisy więc można domniemać że na Rad też będą tej marki. Fabryka Solarisa chyba z rocznikami 2016 będzie już oferować czwartą genetacje. W sumie najpierw niech ogłoszą zwycięzce a potem można gdybać.

  • Jacek – 12.12.2015

    Ciekawe tylko czy przy takiej niskiej stawce 5,67 i tylko przy 23 wozach i braku jakiejkolwiek bazy stać będzie DLA/Meteor na Solarisy? Taki rewanż na Michalczewskim za Wrocław przy tak małym przetargu to chyba mało opłacalny z deka i może się do końca nie udać.

  • seeker – 12.12.2015

    Widocznie to nie problem wydzierżawić jakiś plac. Poza tym stawka nie jest tak niska biorąc pod uwagę że komunalne MPK dało raptem 20 groszy większą a z pewnością komunalny z większą biurokracją ma znacznie większe koszty.

  • Jacek – 13.12.2015

    Komunalny ma zaplecze techniczne , ludzi i tylko musi zaopatrzyć się w tabor, a każdy nowy gracz musi wszystko zacząć od nowa, a to się wiąże z kosztami. Dlatego dziwie się że na tak mały przetarg porwali się ci przegrani we wrocławiu.

  • seeker – 13.12.2015

    Nie bronię żadnego przewoźnika ale za bardzo koloryzujesz fakt. Linie są ITSu więc kierowców MPK też by musiało trochę zatrudnić no chyba że ma taki przerost kadry w chwili obecnej. Zaplecze techniczne może być w formie outsourcingowej. Autobusy prywatnych firm w różnych częściach Polski są zaniedbane technicznie więc można wysnuć wniosek że zaplecze techniczne może w ogóle nie istnieć a za zajezdnie może posłużyć zwykle klepisko. To są smutne fakty. Należy zauważyć ze ZTM Warszawa zauważyło ten problem i chyba w ostatnim przetargu wymagano zajezdni z zapleczem technicznym w pobliżu.

  • Jacek – 13.12.2015

    Ja wiem czy tak koloryzuje? Bym tego tak nie nazwał, ale jak wiadomo cena czyni cuda, a potem zaczynają się problemy ze sprawnym taborem i ludzmi do pracy. Zasadniczo dla tak małego przetargu o jakim mowa duże zaplecze techniczne potrzebne nie jest, jeśli nowe wozy to producent autobusów może serwis zaopatrzyć, ale jakaś hala i kanał zapewne by sie przydała, a klepisko to może być zapewne, bo adekwatne do ceny za wzkm. W Warszawie ZTM chyba chciał zauważyć ten problem, a wyszło jak zawsze, czyli CCC, bo w temacie klepiska, to tak można nazwać bazę Mobilisu na Utracie. Baza ITSu spełnia chyba wszystkie wymogi ZTMu, ale co z tego jesli nadal liczy sie tylko cena.

  • seeker – 13.12.2015

    No właśnie czy ZTM miał jakieś wytyczne co do sposobu organizacji zaplecza technicznego czy wystarczyło potwierdzić że się ma w takie coś w granicach Warszawy. Wydaje mi się że to raczej problem złego sprecyzowania tego wymogu, Poza wypisywaniem listy wymagań dotyczącego wyposażenia taboru trzeba by było zacząć wymagać odpowiednich warunków do dbania o stan techniczny tego taboru.

  • Jacek – 13.12.2015

    Ponoć ZTM robił wizje lokalną zajezdni na Płochocińskiej, domniemywam że podobnie było z bazami na Utracie (Mobilis i PKS GM). W warunkach SIWZ była również mowa o ilości radiowozów NR, holowniku, a także o procentowej ilości umów o pracę, a także o tym że kierowca powinien znać język polski w stopniu komunikatywnym, to tak w telegraficznym skrócie.

  • seeker – 13.12.2015

    Spoko, wizje sobie mógł robić ale liczy się to co jest opisane w opisie przygotowania ważnej oferty jak i co najważniejsze sposobu oceny tej oferty. W radomskim przetargu wymogi skupiły się na nowym taborze a dla przewoźnika biorącego autobusy w leasing to już chyba marginalna różnica zwłaszcza jak się wygrywa przetargi z podobnymi wymaganiami w różnych miastach Polski.

  • autor – 13.12.2015

    Bazę ITS na Płochocińskiej komisja ZTM wizytowała 2 razy i była wielce usatysfakcjonowana wynikami oględzin (poza specjalistycznym holownikiem baza dysponuje wszystkimi urządzeniami uwzględnionymi w dodatkowych wymaganiach przetargu). Michalczewski posiada zajezdnię z prawdziwego zdarzenia, a nie plac po składzie węgla...

  • :) – 14.12.2015

    Irex/Meteor/KDD TRANS dla Bydgoszczy o dziwo biorą Solbusy. Jakoś w fabryce o zamówieniu dla Bydgoszczy nie słyszeli, jedynie MZK BYDGOSZCZ.

  • :) – 14.12.2015

    Fabryce Solarisa. Autobusy do kontroli gotowe powinny być na 16 grudnia w Bydgoszczy.

  • ss – 14.12.2015

    SOR-y sie pojawią. Obie te firmy w ostatnim czasie dość mocno współpracuje z producentem tych autobusów

  • chris – 15.12.2015

    Meteor ma jakieś SORy? Chyba coś Ci się pomyliło. Po drugie SORy nie spełniają wymagań SIWZ :P Nieważne co będzie ale i tak będzie zajeżdżane na amen.
    Szykujcie się na profesjonalną zajezdnie
    http://phototrans.pl/14,604055,0,Solaris_Urbino_15_665.html
    i obsługę techniczną
    http://phototrans.pl/14,208746,0,Solaris_Urbino_15_856.html

  • szofer – 21.02.2016

    jak wygra Arriva to Tom Tom pojedziesz Czeskim SOREM
    bez klimy jak w Elblągu

Dodaj komentarz

Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma ?JMK analizy rynku transportowego? oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2017 InfoBus ma 15 lat.Portal TransInfo.pl działa od 2001 roku. Początkowo - pod nazwą InfoBus.pl - zajmował się tylko tematyką autobusową. Wraz z rosną...