Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Shell: Bezpieczna jazda zawodowych kierowców

infobus
12.12.2017 14:45
0 Komentarzy

Zawodowi kierowcy, w szczególności prowadzący autobusy,pojazdy uprzywilejowane i przewożący niebezpieczne ładunki, uchodzą za wzorybezpiecznej jazdy. Z kolei motocykliści i posiadacze aut sportowych tonajwiększe zagrożenie napolskich drogach – wynika z badania postrzeganiakwestii bezpieczeństwa na polskich drogach, przeprowadzonego na zlecenie ShellPolska.

Większość przebadanych osób ocenia się jako dobrychkierowców i uważa, że inni użytkownicy dróg powinni jeździć tak, jak oni –wtedy na polskich drogach byłoby bezpieczniej. To jeden z wniosków z badania”Bezpieczeństwo na Drodze Oczami Polskich Kierowców” przeprowadzonego nazlecenie Shell Polska przez firmę badawczą SW Research.

Wyniki badania, przeprowadzonego na reprezentatywnej próbiepolskich kierowców, zaprezentowano na corocznej Konferencji Shell oBezpieczeństwie w Ruchu Drogowym poświęconej kwestiom bezpieczeństwa ruchudrogowego i ładunków niebezpiecznych.

Polscy kierowcy, oprócz przekonania o własnych, wysokichumiejętnościach, mają jasno wyrobione opinie o innych użytkownikach dróg. Aż 36proc. kierowców uważa, że największym zagrożeniem na polskich drogach sąmotocykliści. Daleko za nimi (15 proc. wskazań) plasują się kierowcy samochodówsportowych. Z kolei za najmniejsze zagrożenie uznawani są prowadzący autobusy ipojazdy uprzywilejowane: ambulansy, wozów strażackie, itp. Kierowcy przewożącyniebezpieczne ładunki, np. paliwa czy płynny gaz, postrzegani są jakoniewielkie niebezpieczeństwo – na zagrożenie z ich strony wskazało tylko 2proc. badanych.

– Bardzo nas cieszy, że profesjonalni kierowcy cystern paliwsą postrzegani jako elita kierowców o dużych umiejętnościach i kulturze jazdy.Jak widać, wysiłki przewoźników ikoncernów, mające na celu poprawęstandardów bezpieczeństwa w transporcie paliw, przynoszą mierzalne efekty –komentuje Karolina Gajos, dyrektor działu logistyki iczłonek zarząduShell Polska.

Badanie Shell Polska i SW Research ujawniło, że wśródPolaków dominują trzy typy kierowców (60 proc. kierowców reprezentuje któryś ztych stylów jazdy):

Skoncentrowani i asekuracyjni, unikający jazdy np. wgodzinach szczytu i złych warunkach; w tej grupie dominują kobiety po 55 rokużycia

Dynamiczni i pewni siebie – „Jeżdżę szybko, ale bezpiecznie.Zagrożeniem są ci, którzy jeżdżą zbyt wolno”; najczęściej mężczyźni w wieku18-34 lata

Bezpieczeństwo ponad wszystko – „Gdyby wszyscy jeździli tak,jak ja, na drogach byłoby bezpieczniej”; najczęściej osoby po 35. roku życia

– Badanie, które przeprowadziliśmy, pokazało, że kwestiestylu i kultury jazdy oraz postrzeganie kwestii bezpieczeństwa, są w Polsceniezwykle złożone. Zaobserwowaliśmy wyraźne sprzeczności – większość kierowcówwysoko ocenia własne umiejętności za kierownicą, ale inni użytkownicy drógniekoniecznie podzielają te opinie, co pokazują liczby -komentuje PiotrZimolzak, dyrektor ds. badań SW Research.

Badanie pokazało także, że zawodowi kierowcy, np. autobusówlub np. cystern oceniani są jako osoby odporne na stres, spokojne i umiejącebezpiecznie prowadzić nawet w trudnych warunkach.

– Wspólnie z naszymi partnerami biznesowymi uczymy kierowcówzasady „przerywania pracy”, która daje prowadzącemu pełną decyzyjność wsytuacji zagrożenia. Kierowcy, którzy zaobserwują niebezpieczną sytuację np.oblodzoną drogę, lub poczują się zbyt zmęczeni by prowadzić, mają prawoprzerwać pracę, zatrzymać się i odpocząć. Ustawicznie pracujemy nadinnowacyjnymi metodami poprawiania kultury bezpieczeństwa, bo to jest kluczowew osiągnięciu celu, którym jest eliminacja wypadków w transporcie paliw. Cieszynas, że społeczeństwo pozytywnie postrzega kierowców pojazdów z materiałaminiebezpiecznymi –powiedziała Karolina Gajos, dyrektor działu logistykiiczłonek zarządu Shell Polska.

Więcej szczegółów na temat badania „Bezpieczeństwo na drodzeoczami polskich kierowców” przeprowadzonego na zlecenie Shell Polska przezfirmę badawczą SW Research przesyłamy w załączeniu do niniejszej informacjiprasowej.

Badanie „Bezpieczeństwo na Drodze Oczami Polskich Kierowców”zostało przeprowadzone metodą CAWI, oparte na panelu badawczym swpanel.pl nałącznej, reprezentatywnej próbie 1019 kierowców z prawem jazdy kat. B w tym 109posiadaczy prawa jazdy kat. B, w dniach 27-30.11.2017.

Komentarze