TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Sevibus i DLA przegrywają w KIO walkę o Długołękę
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.10.2017 14:28:16 3 komentarze
Sevibus i DLA przegrywają w KIO walkę o Długołękę

Wczoraj Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie konsorcjum Sevibusa i Dolnośląskich Linii Autobusowych od wyniku przetargu na sześcioletnią obsługę linii autobusowych łączących Wrocław z gminą Długołęka. Oznacza to, że debiut śląskiego aliansu pod wodzą PPUH Kłosok staje się coraz bardziej pewny.

Warunki wspomnianego przetargu szczegółowo opisaliśmy tutaj. Ofertach, które wpłynęły we wspomnianym postępowaniu informowaliśmy z kolei w tym artykule. 25 września przetarg rozstrzygnięto. Wrocławski Urząd Miasta jako zwycięzców wskazał konsorcjum PPUH Kłosok, A21 i PKS Południe. Z wyborem tym nie zgodziło się inne konsorcjum, które sklasyfikowano na drugim miejscu. Mowa o Sevibusie i DLA.

Firmy odwołały się od rozstrzygnięcia do KIO. Zarzuciły miastu wybór oferty śląskiego mimo, że ich zdaniem została przygotowana niepoprawnie. Pierwszy z zarzutów dotyczył nieprzedłożenia zgodnie z polskimi przepisami jednego z dokumentów poświadczającego niekaralność jednej z osób, którą jako decyzyjną w śląskim aliansie. Drugi, znacznie ciekawszy dotyczył rażąco niskiej ceny.

Wrocławskie konsorcjum zarzuciło śląskim przewoźnikom dumpingową stawkę. Argumentowało kilkoma czynnikami. DLA i Sevibus wskazywali, że nie jest możliwe, aby śląski alians mógł wejść na wrocławski rynek za tak niską cenę. Wskazywali na poniesienie pewnych kosztów tj. posiadanie bazy i innych narzędzi, bez których nie da się realizować przewozów zgodnie z wymogami SIWZ. W ich opinii PPUH Kłosok dopiero musieli je ponieść, jednak byłyby one wyższe w stosunku do przewoźników już operujących we Wrocławiu i okolicznych gminach.

Sevibus i DLA wskazywali dodatkowo na to, że śląscy przewoźnicy zaniżyli koszt zatrudnienia załogi do obsługi przewozów, pozyskania odpowiednich autobusów. Szczególnie ciekawy jest ostatni z argumentów. Wrocławskie spółki stwierdziły, że zwycięskie konsorcjum nie dysponuje wyjątkowo sprzyjającą okolicznością jaką jest wykup autobusów za 35% ich wartości początkowej przez producenta po zakończeniu realizacji kontraktu. DLA i Sevibus wskazały w odwołaniu, że wybór padłby na pojazdy SOR-a.

Tutaj warto zaznaczyć, że wspomniane firmy z Wrocławia jak i śląskie konsorcjum są w zasadzie stałymi klientami czeskiego producenta. Jednak jeżeli chodzi o to, kto zamówił ich większą liczbę to śląski alians ma przewagę nad DLA i Sevibusem. Nie naszym jednak zadaniem jest ocena kto ma zagwarantowany odkup autobusów na lepszych warunkach.

Wczoraj, 17 października KIO przyjrzała się sprawie. Izba potrzebowała jednej rozprawy, aby wydać wyrok. Odwołanie Sevibusa i DLA zostało odrzucone. Oznacza to, że wrocławski magistrat ma zielone światło do zawarcia umowy z PPUH Kłosok i jego partnerami. Jeśli by tak się stało to można powiedzieć, że rynek wrocławskich linii strefowych nie jest już bastionem nie do zdobycia przez przewoźników z innych części kraju.

Sevibusowi i DLA zostaje jeszcze możliwość złożenia do sądu okręgowego skargi na wyrok KIO, co jednak nie musi wstrzymywać zawarcia umowy między miastem a śląskim konsorcjum. Jednak czy to pewne? Strata pakietu do Długołęki może być bardzo dotkliwym ciosem dla wrocławskich przewoźników.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
UM
przetarg
linie
Sevibus
DLA Wrocław
PPUH Kłosok
A21
PKS Południe
  • Wroc – 18.10.2017

    A to ciekawe, jeszcze niedawno DLA skarżyło do KIO Sevibusa za ofertę z rażąco niska cena w przetargu na linie do gminy Wisznia Mała... Szkoda tylko że jak były SORy tak będą dalej... Bardzo niewygodne pojazdy, zwłaszcza siedzenia

  • MFM – 19.10.2017

    @ Wroc: Wisznia mała to był kryzys w małżeństwie z rozsądku DLA i Sevibusa, który trwał kilka miesięcy.

  • Zenek – 19.10.2017

    Po stracie Długołęki może uruchomią jakąś linie Wrocław-Oleśnica, tabor jest, zajezdnie są, to czemu nie skoro Polbus nie wyrabia z obsługą.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....