TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Sevibus i DLA przegrywają w KIO walkę o Długołękę
INFOBUS.PL - Opublikowano: 18.10.2017 14:28:16 3 komentarze
Sevibus i DLA przegrywają w KIO walkę o Długołękę

Wczoraj Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie konsorcjum Sevibusa i Dolnośląskich Linii Autobusowych od wyniku przetargu na sześcioletnią obsługę linii autobusowych łączących Wrocław z gminą Długołęka. Oznacza to, że debiut śląskiego aliansu pod wodzą PPUH Kłosok staje się coraz bardziej pewny.

Warunki wspomnianego przetargu szczegółowo opisaliśmy tutaj. Ofertach, które wpłynęły we wspomnianym postępowaniu informowaliśmy z kolei w tym artykule. 25 września przetarg rozstrzygnięto. Wrocławski Urząd Miasta jako zwycięzców wskazał konsorcjum PPUH Kłosok, A21 i PKS Południe. Z wyborem tym nie zgodziło się inne konsorcjum, które sklasyfikowano na drugim miejscu. Mowa o Sevibusie i DLA.

Firmy odwołały się od rozstrzygnięcia do KIO. Zarzuciły miastu wybór oferty śląskiego mimo, że ich zdaniem została przygotowana niepoprawnie. Pierwszy z zarzutów dotyczył nieprzedłożenia zgodnie z polskimi przepisami jednego z dokumentów poświadczającego niekaralność jednej z osób, którą jako decyzyjną w śląskim aliansie. Drugi, znacznie ciekawszy dotyczył rażąco niskiej ceny.

Wrocławskie konsorcjum zarzuciło śląskim przewoźnikom dumpingową stawkę. Argumentowało kilkoma czynnikami. DLA i Sevibus wskazywali, że nie jest możliwe, aby śląski alians mógł wejść na wrocławski rynek za tak niską cenę. Wskazywali na poniesienie pewnych kosztów tj. posiadanie bazy i innych narzędzi, bez których nie da się realizować przewozów zgodnie z wymogami SIWZ. W ich opinii PPUH Kłosok dopiero musieli je ponieść, jednak byłyby one wyższe w stosunku do przewoźników już operujących we Wrocławiu i okolicznych gminach.

Sevibus i DLA wskazywali dodatkowo na to, że śląscy przewoźnicy zaniżyli koszt zatrudnienia załogi do obsługi przewozów, pozyskania odpowiednich autobusów. Szczególnie ciekawy jest ostatni z argumentów. Wrocławskie spółki stwierdziły, że zwycięskie konsorcjum nie dysponuje wyjątkowo sprzyjającą okolicznością jaką jest wykup autobusów za 35% ich wartości początkowej przez producenta po zakończeniu realizacji kontraktu. DLA i Sevibus wskazały w odwołaniu, że wybór padłby na pojazdy SOR-a.

Tutaj warto zaznaczyć, że wspomniane firmy z Wrocławia jak i śląskie konsorcjum są w zasadzie stałymi klientami czeskiego producenta. Jednak jeżeli chodzi o to, kto zamówił ich większą liczbę to śląski alians ma przewagę nad DLA i Sevibusem. Nie naszym jednak zadaniem jest ocena kto ma zagwarantowany odkup autobusów na lepszych warunkach.

Wczoraj, 17 października KIO przyjrzała się sprawie. Izba potrzebowała jednej rozprawy, aby wydać wyrok. Odwołanie Sevibusa i DLA zostało odrzucone. Oznacza to, że wrocławski magistrat ma zielone światło do zawarcia umowy z PPUH Kłosok i jego partnerami. Jeśli by tak się stało to można powiedzieć, że rynek wrocławskich linii strefowych nie jest już bastionem nie do zdobycia przez przewoźników z innych części kraju.

Sevibusowi i DLA zostaje jeszcze możliwość złożenia do sądu okręgowego skargi na wyrok KIO, co jednak nie musi wstrzymywać zawarcia umowy między miastem a śląskim konsorcjum. Jednak czy to pewne? Strata pakietu do Długołęki może być bardzo dotkliwym ciosem dla wrocławskich przewoźników.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Wrocław
UM
przetarg
linie
Sevibus
DLA Wrocław
PPUH Kłosok
A21
PKS Południe
  • Wroc – 18.10.2017

    A to ciekawe, jeszcze niedawno DLA skarżyło do KIO Sevibusa za ofertę z rażąco niska cena w przetargu na linie do gminy Wisznia Mała... Szkoda tylko że jak były SORy tak będą dalej... Bardzo niewygodne pojazdy, zwłaszcza siedzenia

  • MFM – 19.10.2017

    @ Wroc: Wisznia mała to był kryzys w małżeństwie z rozsądku DLA i Sevibusa, który trwał kilka miesięcy.

  • Zenek – 19.10.2017

    Po stracie Długołęki może uruchomią jakąś linie Wrocław-Oleśnica, tabor jest, zajezdnie są, to czemu nie skoro Polbus nie wyrabia z obsługą.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....