TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Setra przedstawia nową generację - ComfortClass 500!
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 23.05.2012 19:57:25 7 komentarzy
Setra przedstawia nową generację - ComfortClass 500!

Pierwszy rzut oka na nową generację autokarów ComfortClass 500 nie pozostawia wątpliwości. Nowa Setra o dynamicznym i zdecydowanym wyglądzie na pewno będzie zauważalna na europejskich drogach. Jesienią 2012 roku rozpoczyna się produkcja dwuosiowego modelu S 515 HD, dwu- i trzyosiowego S 516 HD oraz również trzyosiowego S 517 HD. Ich charakterystyczną cechą jest nowy design, łączący sprawdzone rozwiązania z nowoczesnymi pomysłami. Lothar Holder, szef marki Setra EvoBus GmbH powiedział: -„Dzięki nowej generacji ComfortClass 500 chcemy nie tylko przygotować naszych klientów na wyzwania nadchodzących lat. Będąc liderem technologicznym wprowadzającym nową generację pojazdów, wyznaczamy standardy w zakresie stylistyki, aerodynamiki oraz wydajności. Już dzisiaj ukazujemy możliwości jakie niesie z sobą przyszłość”.

Typową cechą generacji ComfortClass 500 jest wygięta, lekko wznosząca się, a następnie opadająca boczna linia z nowym elementem dekoracyjnym na słupku B. To miękkie przejście linii okien i poszycia, które przebiega dookoła całkowicie na nowo zaprojektowanego pojazdu. W części przedniej nadaje ono nowemu autokarowi przyjazny, ale i zdecydowany wyraz. Charakterystycznym elementem jest długi wyciąg dachowy z przodu oraz znacznie bardziej zaokrąglona szyba przednia, biegnąca w dół aż do przedniej osłony z logo z trójwymiarowym napisem Setra. Przód pojazdu, podobnie jak nowe lusterka zewnętrzne, został zoptymalizowany w trakcie niezliczonych testów w kanale powietrznym. W połączeniu z nowym aerodynamicznym tyłem oraz pozostałymi rozwiązaniami szczegółowymi generacja ComfortClass 500 uzyskuje nieosiągalny dotąd w tym segmencie współczynnik Cw wynoszący 0,33. Również nowe, modułowe reflektory i kierunkowskazy z charakterystycznymi elementami ozdobnymi podkreślają wartość, bezpieczeństwo oraz niezawodność. To punktem wyjścia linii zarysowanej dookoła pojazdu, która na kształt skrzydła, które następnie zatapia się w częściach bocznych pojazdu.

Generacja ComfortClass 500 nie tylko już teraz spełnia, wchodzącą w życie w 2014 roku dla nowych pojazdów, normę emisji spalin Euro VI, lecz również w aspekcie koncepcji całościowej jest zgodna z licznymi przepisami bezpieczeństwa i regulacjami prawnymi, które zaczną obowiązywać w nadchodzących latach. Zaliczają się do nich między innymi dodatkowe wymagania związane z systemami wspomagania kierowcy obowiązujące od 2015 roku, jak również wchodząca w życie dwa lata później dyrektywa ECE-R 66/01, która podnosi poprzeczkę wymagań w zakresie zabezpieczenia autokarów przed dachowaniem. Zgodnie z tradycją marki Setra ostatni wymóg spełniony został poprzez stworzenie inteligentnego rozwiązania o konstrukcji lekkiej charakteryzującej się większą wytrzymałością przy mniejszej masie. Do tego dochodzi także nowe silniki spełniające normę Euro VI, która zacznie obowiązywać do początku 2014 r.

fot. 5. Prace koncepcyjne nad nową rodziną Setra ComfortClass 500.

Autokary ComfortClass 500 są napędzane silnikami nowej generacji „BlueEfficiency Power”firmy Mercedes-Benz. Nowy silnik rzędowy sześciocylindrowy OM 470 o pojemności 10,7-litra jest zoptymalizowany pod względem zużycia i mocy, która przy prędkości obrotowej 1800 1/min wynosi 315 kW (428 KM). Maksymalny moment obrotowy 2100 Nm jednostka osiąga już przy 1100 obr/min. Również aerodynamiczny kształt ComfortClass 500 i szereg rozwiązań redukujących masę firma Setra zaprezentuje jesienią w autokarze, który oprócz licznych, ekskluzywnych wersji wyposażenia zwróci na siebie uwagę dzięki jeszcze niższemu zużyciu paliwa.

Na zakończenie pozostaje dodać, że polska premiera rodziny ComfortClass 500 będzie miała miejsce na targach TRANSEXPO 2012 w Kielcach –po światowym debiucie na IAA 2012 w Hanowerze. Wówczas po tych bezpośrednich spotkaniach z nowym autobusem będzie mogli więcej powiedzieć o tych autobusach, a także ocenić ich walory. Jak na razie nowy design pojazdu wzbudza sporo kontrowersji i poczucie niedosytu po naprawdę genialnym stylistycznym projekcie serii 400.

Sprawdź też:
Setra

Komentarze (7)

  • Adam – 25.05.2012

    Zle nie jest, ale wgląda jak chiński autobus, zero jakiejkolwiek innowacyjności. Irizar PB, ktory powstal rowno 10 lat temu(!!!) robil lepsze wrazenie niz to.

  • domino – 26.05.2012

    Eee tam. Podobnie było ze Scania Touring. Miała wielu zwolenników i przeciwników, ale na chwilę obecną każdy przyzwyczaił się do jej designu. Podobnie będzie z serią S5xx

  • marcin – 26.05.2012

    przeciez scania touring to chinczyk z krwi i kosci, a setry to najlepsze autobusy na swiecie. ..

  • puf – 27.05.2012

    najlepsza na świecie jest miłość w klozecie

  • puf – 27.05.2012

    najlepsza na świecie jest miłość w klozecie

  • MB – 05.06.2012

    Jeżeli to ma być seria ComfortClass 500, to powinny być modele: Setra S 515 GT, Setra S 516 GT, Setra S 516 GT-HD, Setra S 516 GT-HD/2, Setra S 517 GT-HD. Zaś jeżeli seria TopClass 500, to powinny być modele: Setra S 515 HD itd.

  • AK – 06.06.2012

    witam, Teoretycznie tak powinno być, jednak jak na razie w komunikact prasowych Daimler podaje nazwy z końcówką HD. Być może rodzina TopClass 500 będzie miała końcówkę HDH. Wszystko będzie wiadomo na początku lipca - napiszemy o tym. Pozdrawiam.

Dodaj komentarz

InfoBus nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w portalu infobus.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Od 2008 r. firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje wyjątkową usługę dla branży transportu publicznego. To na bieżąco aktualizowana informacja przetargowa na temat dostaw nowych i używanych...
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Merytoryczny poziom przekazywanych informacji i szeroki zakres tematyki powoduje, że z roku na rok portal TransInfo.pl odwiedza coraz więcej Czytelników. W zeszłym roku osiągnęliśmy wskaźniki na...