TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Scania wróciła do Koszalina. Citywide 12LF z silnikami DC07!
INFOBUS.PL - Opublikowano: 05.12.2018 17:15:38
fot. MZK Koszalin, facebook.com

Siedem Scanii Citywide 12LF zostało już dostarczony do koszalińskiego Miejskiego Zakładu Komunikacji. Warto dodać, że spółka będzie drugim w Polsce użytkownikiem takich autobusów z silnikami... Za chwilę zdradzimy o jakie jednostki chodzi.

MZK Koszalin w połowie maja złożyło zamówienie u Scanii na trzy autobusy Citywide 12LF z silnikami diesla Euro 6. Spółka zastrzegła sobie możliwość rozszerzenia kontraktu o kolejne cztery pojazdy. I skorzystała z tej opcji. Siedem standardowych Citywide'ów już przyjechało do Koszalinaa. Jeden taki autobus w wersji dla MZK to koszt w wysokości 930 000 PLN netto.

Jedną spalinową Scanią w wersji koszalińskiej może podróżować maksymalnie 96 pasażerów. 29 osób może liczyć na przejażdżkę na miejscach siedzących. Producent postawił w wiekszości na fotele Ster 8MA. 12 siedzeń jest dostępnych z niskiej podłogi, co jest wynikiem bardzo zadowalającym. Wejście na pokład tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Drugie i trzecie drzwi są odskokowe.

A teraz pora na rozwiązanie zagadki z początku artykułu. Koszalińskie Citywide'y są napędzane poprzecznie zabudowanymi silnikami typu Scania DC07 101 280. To jednostka, która jest niczym innym jak Cumminsem ISB6.7E6 280B po rebrandingu. Ale nie jest to żadne zaskoczenie. Amerykańska firma od lat kooperuje ze Scanią w zakresie rozwoju napędów. Możliwość zaoferowania jednostki tego typu w autobusach z fabryki w Słupsku jest naturalną konsekwencją tej współpracy.

Silnik ma pojemność 6,692 l. Jego moc to 206 kW. Osiąga maksymalny moment obrotowy 1100 Nm. Poprzez przekładnię kątową został zblokowany z automatyczną skrzynią biegów ZF 6AP1200 Ecolife. Koszalińskie MZK jest drugim w Polsce użytkownikiem autobusów Scania z takim kompletem.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Jego moc chłodnicza to 36 kW. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien uchylnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono system monitoringu.

Dostawcą systemu informacji pasażerskiej jest mielecki R&G Plus. Jedna Scania jest wyposażona w trzy wyświetlacze zewnętrzne o wysokiej rozdzielczości. Świecą one w kolorze bursztynowym. A co wewnątrz? Tutaj znajdziemy dwie tablice, które zamontowano na podsufitowym stelażu w kształcie litery "V". To monitory LCD typu ETM23, na których prezentowana jest informacja liniowa. Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz systemu GPS. Całością steruje autokomputer SRG6000P.

Nowe koszalińskie Citywide'y 12LF to efekt pewnej ewolucji w oczekiwaniach MZK. Do tej pory przewoźnik stawiał na solówki z silnikami o średniej lub dużej pojemności. Zastosowanie jednostek DC07 jest efektem tej zmiany. Czy będzie więcej autobusów Scania w Polsce z takim kompletem? Downsizing ma coraz więcej zwolenników, a korzyści przemawiające za tym rozwiązaniem są szybko odczuwalne.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
MZK Koszalin
Scania
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....