TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Scania w stylu rasta, czyli jak Biała Podlaska
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.07.2019 16:00:50
fot. UM Biała Podlaska

Jeśli mówimy o autobusach w barwach rasta to oczywiście do głowy może przyjść tylko Biała Podlaska. W mieście już na dobre zagościły kolejne autobusy Scania Citywide 12LF. Co je wyróżnia poza malowaniem? Oczywiście to, co lubią sobie "wypić".

Trzeba jednak zacząć od początku. W drugiej połowie sierpnia 2018 r. Biała Podlaska podpisała umowę ze Scanią na dostawę pięciu autobusów klasy MAXI z silnikami, które można tankować biodieslem. Kontrakt opiewał na 5 781 000 PLN brutto. Jeden Citywide 12LF na biopaliwo to zatem koszt rzędu 940 000 PLN netto. Cena ta obejmuje dwuletnią gwarancję, a więc całkiem nieźle za takie pieniądze. Autobusy już są po dostawie i cieszą oczy bialskich pasażerów.

Każda z piątki Bio-Citywide'ów 12LF dla Białej Podlaskiej zabiera na pokład 85 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Scania zastosowała fotele Ster NewCity, z których większość jest obita bardzo elegancką czarno-zieloną tapicerką firmy Kneitz. Siedzenia dla pasażerów uprzywilejowanych obito nieco innym wzorem. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Co nietypowe- oczywiście zestawiając to z ostatnimi miejskimi realizacjami Scanii w Polsce- drzwi otwierają się do środka.

Skoro autobusy są na B100 to w grę wchodzi jeden komplet. Citywide'y dla Białej Podlaskiej wyposażono w silnik OC9 108. To jednostki o pojemności niespełna 9,3 l, które mają 235 kW mocy oraz osiągają 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Euro 6 oczywiście w pakiecie. Silniki są zblokowane z automatycznymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów ZF EcoLife 6AP1700B.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w zaawansowany system monitoring. Nie zabrakło oczywiście gniazd z portami USB.

Pora na SIP. Część urządzeń Scania samodzielnie pozyskała, natomiast część przekazało do montażu miasto. Całość to rozwiązania mieleckiego R&G Plus. Na zewnątrz mamy trzy wyświetlacze diodowe. W środku zamontowano dwa monitory LCD. Za kabiną kierowcy pojawił się ETM23. Z kolei po prawej stronie, między pierwszymi a drugimi drzwiami zamontowano ETM38. A skoro o nim mowa to nasuwa się jedno słowo- "e-korale". Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz system GPS. Całością steruje autokomputer SRG5000P.

Niska cena, ładne wdzianko, przestrzeń pasażerska skonfigurowana bardzo rozsądnie. W tych trzech cechach można zamknąć opis nowych bialskich autobusów Scania. Jak więc widać mamy pełne odzwierciedlenie dobrych doświadczeń z dostarczonych w ubiegłym roku dwóch Citywide'ów 10,9LF. "Dwunastki" jednak prezentują się jeszcze lepiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Biała Podlaska
MZK Biała Podlaska
Scania
biodiesel
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....