TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Scania w stylu rasta, czyli jak Biała Podlaska
INFOBUS.PL - Opublikowano: 01.07.2019 16:00:50
fot. UM Biała Podlaska

Jeśli mówimy o autobusach w barwach rasta to oczywiście do głowy może przyjść tylko Biała Podlaska. W mieście już na dobre zagościły kolejne autobusy Scania Citywide 12LF. Co je wyróżnia poza malowaniem? Oczywiście to, co lubią sobie "wypić".

Trzeba jednak zacząć od początku. W drugiej połowie sierpnia 2018 r. Biała Podlaska podpisała umowę ze Scanią na dostawę pięciu autobusów klasy MAXI z silnikami, które można tankować biodieslem. Kontrakt opiewał na 5 781 000 PLN brutto. Jeden Citywide 12LF na biopaliwo to zatem koszt rzędu 940 000 PLN netto. Cena ta obejmuje dwuletnią gwarancję, a więc całkiem nieźle za takie pieniądze. Autobusy już są po dostawie i cieszą oczy bialskich pasażerów.

Każda z piątki Bio-Citywide'ów 12LF dla Białej Podlaskiej zabiera na pokład 85 pasażerów, w tym 28 na miejscach siedzących. Scania zastosowała fotele Ster NewCity, z których większość jest obita bardzo elegancką czarno-zieloną tapicerką firmy Kneitz. Siedzenia dla pasażerów uprzywilejowanych obito nieco innym wzorem. Wejście na pokład do tych w pełni niskopodłogowych pojazdów jest możliwe dzięki trzem wejściom w układzie 2-2-2. Co nietypowe- oczywiście zestawiając to z ostatnimi miejskimi realizacjami Scanii w Polsce- drzwi otwierają się do środka.

Skoro autobusy są na B100 to w grę wchodzi jeden komplet. Citywide'y dla Białej Podlaskiej wyposażono w silnik OC9 108. To jednostki o pojemności niespełna 9,3 l, które mają 235 kW mocy oraz osiągają 1600 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Euro 6 oczywiście w pakiecie. Silniki są zblokowane z automatycznymi sześciobiegowymi skrzyniami biegów ZF EcoLife 6AP1700B.

Przestrzeń pasażerska jest klimatyzowana za pomocą agregatu Spheros Revo. Naturalną wentylację zapewnia pięć okien przesuwnych oraz dwa sterowane elektrycznie szyberdachy. Autobusy wyposażono w zaawansowany system monitoring. Nie zabrakło oczywiście gniazd z portami USB.

Pora na SIP. Część urządzeń Scania samodzielnie pozyskała, natomiast część przekazało do montażu miasto. Całość to rozwiązania mieleckiego R&G Plus. Na zewnątrz mamy trzy wyświetlacze diodowe. W środku zamontowano dwa monitory LCD. Za kabiną kierowcy pojawił się ETM23. Z kolei po prawej stronie, między pierwszymi a drugimi drzwiami zamontowano ETM38. A skoro o nim mowa to nasuwa się jedno słowo- "e-korale". Do tego oczywiście nie mogło zabraknąć głosowych zapowiedzi oraz system GPS. Całością steruje autokomputer SRG5000P.

Niska cena, ładne wdzianko, przestrzeń pasażerska skonfigurowana bardzo rozsądnie. W tych trzech cechach można zamknąć opis nowych bialskich autobusów Scania. Jak więc widać mamy pełne odzwierciedlenie dobrych doświadczeń z dostarczonych w ubiegłym roku dwóch Citywide'ów 10,9LF. "Dwunastki" jednak prezentują się jeszcze lepiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
tabor
Biała Podlaska
MZK Biała Podlaska
Scania
biodiesel

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....