TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Scania vs Volvo w Łomży
PAP - Opublikowano: 20.10.2010 23:44:43 12 komentarzy
Scania vs Volvo w Łomży

W poniedziałek, 18 października otwarte zostały oferty w przetargu, który, oprócz dostarczenia nowych autobusów, obejmuje też wymianę wyposażenia w 15 używanych autobusach Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. Scania złożyła ofertę na kwotę prawie 24,2 mln zł, a Volvo na prawie 30,4 mln zł - poinformował PAP Łukasz Czech z biura prasowego łomżyńskiego magistratu. Obecnie sprawdzana jest prawidłowość ofert. Po wyborze dostawcy, jeżeli nie będzie odwołań, umowa powinna być podpisana w listopadzie. Sama dostawa będzie realizowana w pierwszej połowie przyszłego roku. Czech powiedział, że dzięki zakupowi nowych autobusów wydłużone zostaną trasy już istniejących linii, a także powstaną nowe linie o długości ok. 30 km. Wybrana firma zaopatrzy także 15 autobusów Volvo, używanych już w mieście, w takie same elementy wyposażenia, jak w nowych autobusach. Będzie to m.in. wymiana systemu kasowania biletów i systemu radiowego. We wszystkich autobusach zamontowane zostaną także dodatkowe, zewnętrzne kamery.
Obecny przetarg - to część projektu 'Rozbudowa i modernizacja systemu transportowego Łomży i okolic - etap II', dofinansowanego z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Podlaskiego. Inwestycja, która zakończy się w połowie przyszłego roku, oprócz zakupu nowych autobusów, obejmuje również m.in. przebudowę zajezdni autobusowej oraz znajdującej się tam stacji paliw płynnych, czy budowę pętli autobusowych. Docelowo mają być też wprowadzone bilety elektroniczne. Wartość całego projektu wynosi ponad 30 mln zł, w tym dofinansowanie ze środków unijnych - to ponad 14,3 mln zł.


Przypomnijmy, że aktualnie MPK Łomża posiada ok. 40 autobusów w tym 15 niskopodłogowych Volvo 7000 (z czego 5 szt. ma już 10 lat). Reszta to Jelcze i Autosany, które maja 15 lat, a nawet 25 lat. Historia zakupów szwedzkich autobusów sięga roku 2000, kiedy w ramach samorządowego programu „Łomża –miasto dostępne dla osób pokrzywdzonych przez los”zakupiono 5 pierwszych autobusów niskopodłogowych Volvo 7000 ( w tym 2 autobusy z dofinansowaniem ze środków PEFRON). W roku 2002 zakupiono następny autobus niskopodłogowy Volvo . W roku 2003 zakupiono następne 2 pojazdy wyposażone dodatkowo w wewnętrzny system monitoringu. Autobusy te zostały skierowane na linie 8 i 10. 12 maja 2005 została podpisana umowa na dostawę kolejnych 6 autobusów niskopodłogowych marki Volvo. W Łomży pojawiły się na ulicach na początku października 2 szt. i na początku stycznia 2006 - 4 autobusy. Tym samym po ulicach Łomży kursuje 15 autobusów niskopodłogowych Volvo. Czy nadala będą one dominować w krajobrazie miasta? Zobaczymy…


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
MPK Łomża
Scania
Volvo
  • JaRkO – 21.10.2010

    Volvo przez te ceny może się pożegnać się z polskim rynkiem komunikacji miejskiej

  • Trajluś – 21.10.2010

    Niech jak najwięcej wygrywa Scania, OmniCity i OmniLink to bardzo dobre autobusy. Dziwię się, że tak mało ich jeździ w polskich miastach, szczególnie w wersjach 15m i 18m.

  • Volvo fan – 22.10.2010

    tylko VOLVO !!!!

  • S – 23.10.2010

    Trajluś - chyba tak mówisz, bo nie wiesz jak one trzeszczą.

  • Trajluś – 24.10.2010

    Znam OmniCity dobrze, bo u mnie w Tychach jeździ jeden egzemplarz w wersji 12m i jak do tej pory nic nie trzeszczy. Wiesz ja już słyszałem te gadki, że autobusy innych marek trzeszczą, czy to Solaris, czy Man czy Volvo. Najlepiej wozić się furmanką i głosić mądrości.

  • koronacki – 25.10.2010

    Trajluś. W Warszawie jest 100 Scanii. Wszystkie trzeszczą od nowości, mają bardzo kiepskiej jakości ciemne plastiki w środku, obrzydliwie widoczne śruby na łączeniach elementów i jakąś podejrzaną plątaninę rurek zamiast porządnej kabiny kierowcy. W dodatku mają bardzo źle wyciszony silnik - słychać go za bardzo zarówno w środku jak i na zewnątrz. Tłumiki tych Scanii wydobywają z siebie tak dziwne buczenie że w sąsiadujących budynkach (np. mojej uczelni) trzęsą się szyby. Takich efektów nie zapewniają nawet najstarsze jeszcze jeżdżące Ikarusy. Według mnie w porównaniu z Manami i Solarisami Scania po prostu przegrywa. Aż dziw, że Scania wypuszcza takie niedopracowane autobusy.

  • Trajluś – 25.10.2010

    To macie dziwne egzemplarze tych Scanii, może warszawskie, już zjechane to dlatego heh ;) U mnie jeździ jeden autobus, który jest dobrze wykonany i wcale nie ma ciemnych plastików. Być może Wasze MZA zamówiło taką specyfikację. Po za tym w naszym tyskim OmniCity silnik pracuje cicho, a już na pewno wewnątrz. Na zewnątrz słyszę tylko lekkie basowe brzmienie, automat ładnie i szybko wchodzi na poszczególne przełożenia. Wiesz koronacki, Ty jesteś z Wawy przypuszczam, ja z Tychów na Śląsku, przydały by się jeszcze opinie mieszkańców Koszalina i Słupska, w których to miastach eksploatowane są te modele.

  • Tychy – 26.10.2010

    Trajluś akurat wczoraj jechałem tym wozem na "45" i trzeszczy na dziurach, więc nie pisz nieprawdy. No ale bezsens dyskutowac czy trzeszczy - autobus jest cichy, poręczy i uchwytów nie poskąpiono,siedzenia wygodne, wnętrze estetyczne.

  • Michał Kopeć – 26.10.2010

    Przyjedź do Koszalina lub Słupska. Tamtejsze Scanie też trzeszczą. Pozdrawiam.

  • Trajluś – 26.10.2010

    No to macie problem, ja tego u siebie nie stwierdziłem ;) Być może to tylko dlatego, że mamy jeden egzemplarz, wśród większości Solarisów :)

  • Tychy – 27.10.2010

    To Trajluś, któryś z nas ma kłopoty ze słuchem! A co ma do rzeczy, że to jeden egzemplarz?

  • krakus – 27.10.2010

    pojedz do Krakowa. w 99% trzeszczą i pękają te cienkie plastiki wewnetrznej zabudowy sufitu. Kierowcy wtykają kawałki papierów w te szpary żeby nie stukały. Bez rewelacji.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....