TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Scania i silniki Euro 6 II generacji
SCANIA - Opublikowano: 26.03.2013 09:01:36
Scania i silniki Euro 6 II generacji

Ostra norma Euro 6 wymogła osiągnięcie równowagi między kontrolą procesu spalania, a redukcją zanieczyszczeń w układzie wydechowym. Korzystając ze swojego olbrzymiego doświadczenia, Scania zastosowała zarówno EGR, jak i SCR aby dopasować optymalne rozwiązanie do każdego poziomu mocy i każdego rodzaju zastosowań pojazdów. Klienci Scania mają teraz do wyboru dziewięć poziomów mocy silników Euro 6: od 9-litrowej jednostki o mocy 250 KM do V8 –580 KM. Wkrótce gama zostanie rozszerzona. Ponadto dostępne są dwa nowe silniki gazowe, zdolne do pracy na biogazie, CNG lub LNG. Ofertę 6-cylindrowych jednostek Scania –z zastosowaniem także w autobusach turystycznych –tworzą cztery silniki o pojemności 12,7 l.

- 370 KM, dostępny wkrótce

- 410 KM, 2150 Nm przy 1000-1300 obr/min, SCR

- 450 KM, 2350 Nm przy 1000-1300 obr/min, EGR+SCR

- 490 KM, 2550 Nm przy 1000-1300 obr/min, EGR+SCR

Silnik o mocy 410 KM został opracowany, aby spełnić normę Euro 6 wyłącznie za pomocą układu SCR. Ma zwykłą turbosprężarkę, a w kolektorze dolotowym znajduje się elektrycznie sterowana przepustnica. Ponieważ nie ma układu EGR, osprzęt jest mniej skomplikowany, a silnik ma masę mniejszą o 40 kg w porównaniu z jednostkami wyposażonymi w EGR i SCR. Część zaoszczędzonej masy jest wykorzystywana, aby pojazd mógł przewozić większą porcję AdBlue. Układ oczyszczania spalin pozostał niezmieniony. Wykorzystuje ten sam kompaktowy tłumik, jaki mają inne, 5- i 6-cylindrowe silniki Euro 6. Zużycie AdBlue w silniku wyposażonym jedynie w SCR wynosi około 6% zużycia oleju napędowego. W silnikach z EGR i SCR dochodzi do 3%, a przy bardzo ciężkim ładunku, złej pogodzie lub na dużej wysokości nad poziomem morza może być nieco wyższe.

5-cylindrowe silniki Euro 6

Gama jednostek napędowych Euro 6 zaprezentowana przez Scania podczas IAA 2012 składa się z czterech silników wysokoprężnych i dwóch jednostek gazowych, do których wkrótce dołączy silnik na etanol. Będą one także stosowane w autobusach miejskich i podmiejskich szwedzkiego producenta.

- 250 KM diesel, 1250 Nm przy 1000-1350 obr/min, EGR+SCR

- 280 KM diesel, 1400 Nm przy 1000-1350 obr/min, EGR+SCR

- 320 KM diesel, 1600 Nm przy 1050-1300 obr/min, SCR

- 360 KM diesel, 1700 Nm przy 1100-1350 obr/min, SCR

- 280 KM gaz/biogaz, 1350 Nm przy 1100-1400 obr/min

- 340 KM gaz/biogaz, 1600 Nm przy 1100-1400 obr/min,

- 280 KM etanol, dostępny wkrótce

9-litrowe silniki o mocy 320 i 360 KM mają wyłącznie SCR i mogą pracować ekonomicznie z prędkością przejazdową osiąganą w zakresie od 1250 do 1350 obr/min. Hamulec wydechowy ma maksymalną moc 190 kW przy 2400 obr/min. W zastosowaniach, gdzie silnik rzadko wykorzystuje swoje maksymalne osiągi, Scania zaleca wybór jednostek o mocy nieco niższej niż w przypadku silników Euro 5. W ten sposób silnik będzie zmuszony do trochę cięższej pracy, co podniesie temperaturę gazów spalinowych i korzystnie wpłynie na zużycie paliwa. Jeśli spaliny będą zbyt chłodne, zostanie podana dodatkowa porcja paliwa, aby je rozgrzać. Właściwa temperatura spalin jest bardzo ważna dla prawidłowego działania katalizatora w układzie wydechowym.

Wyposażenie silników używających EGR i SCR różni się od stosowanego w jednostkach korzystających wyłącznie z SCR. W silnikach o mocy 250, 280, 320, 360 i 410 KM stosowana jest elektryczna przepustnica w kolektorze dolotowym. 13-litrowe jednostki o mocy 450 i 490 KM oraz V8 o mocy 520 i 580 KM obywają się bez niej. Aby zwiększyć temperaturę spalin dwa silniki 9-litrowe z EGR i SCR mają dodatkowy wtryskiwacz, podający olej napędowy do układu wydechowego.  I na koniec ważna informacja - Scania przystosowuje do 100% biodiesla również wybrane silniki Euro 6.

Tabela 1. Globalna gama silników Scania

Diesel/biodiesel

9-litrowe 5-cyl.
silniki do ciężarówek i autobusów

13-litrowe 6-cyl.
silniki do ciężarówek i autobusów

Euro 6

250 280 320 360 KM

370 410 450 490 KM

EEV (EGR)

230 280 320 360 KM

EEV (SCR)

400 440 KM

Euro 5 (EGR)

230 280 320 KM

360 400 440 480 KM

Euro 5 (SCR)

250 310 KM

360 400 440 480 KM

Inne paliwa

Euro 6

280 340 KM gaz

280 KM etanol

Euro 5/EEV

270 305 KM gaz

270 KM etanol

 

 
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Scania
silnik
Euro6

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....