TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Scania i Siemens razem na rzecz elektryczności
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 12.03.2013 11:42:47 2 komentarze
Scania i Siemens razem na rzecz elektryczności

Firmy Scania i Siemens zawarły partnerstwo, które obejmuje współpracę technologiczną w zakresie zastosowania elektrycznych napędów w pojazdach użytkowych –zarówno w samochodach ciężarowych, jak i autobusach. Zawarta umowa oznacza, że Szwecja może stać się pierwszym na świecie krajem dysponującym komercyjna siecią elektryczną do zasilania pojazdów użytkowych. Szwedzki producent od dawna bada możliwości elektrycznego napędu w autobusach i ciężarówkach, a niemiecki Siemens oferuje technologię, którą można w nich zastosować. Kluczem jest tutaj możliwość podłączenia samochodów do napowietrznej sieci trakcyjnej za pomocą klasycznych pantografów. Teraz obie firmy połączyły siły, aby wspierać motoryzacyjną elektryfikację pojazdów użytkowych. –„Oszczędność paliwa, które można osiągnąć dzięki elektryfikacji są ogromne, a ten projekt jest kamieniem węgielnym pod przyszły, bezpłatny transportu drogowy - mówi Henrik Henriksson, wiceprezes Scania. –To także nasz wkład w ochronę środowiska i rozwój pojazdów elektrycznych.  Jesteśmy pewni, że będą one ważnym elementem przyszłego bardziej zrównoważonego systemu transportowego. Naszym celem jest wykorzystanie doświadczeń Scania w zakresie napędów hybrydowych, które teraz dzięki Siemensowi mogą być uzupełnione o zasilanie z napowietrznej sieci elektrycznej lub indukcyjnych –zlokalizowanej pod powierzchnią drogi.”Brzmi bardzo interesująco. 

fot. 1-2. fot. 3. Samochód ciężarowy Scania z pantografem

Przypomnijmy, że rok temu Siemens zaprezentował swój projekt e-autostrady (eHighway) i to wspólnie z Mercedes-Benz. Polega on na wyposażeniu ciężarówek w pantografy i rozwieszeniu sieci trakcyjnej nad drogami. Samochody mogą oddawać energię elektryczną do sieci, kiedy mają jej dostatecznie dużo. Kierowca pojazdu może zresztą korzystać z dwóch trybów pracy pantografu. W automatycznym komputer (a w zasadzie odpowiedni skaner) sam wykryje sieć trakcyjną i podepnie się do niej. W trybie ręcznym, to kierowca zdecyduje, kiedy skorzysta z energii elektrycznej. Warto wspomnieć, że w wizji Siemensa, ciężarówki są hybrydami - posiadają zarówno klasyczny silnik Diesla, jak i silnik elektryczny. Ten drugi zaczyna pracować, kiedy czujniki wykryją możliwość podłączenia się do sieci trakcyjnej. Wówczas silnik Diesla przestaje pracować, aby ponownie włączyć się do akcji, kiedy na trasie pojazdu zabranie sieci trakcyjnej.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Siemens
Scania
  • sde – 12.03.2013

    No to osoby podróżujące trajtkami będą miały konkurencje

  • nie – 12.03.2013

    Rewelacja!

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....