TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Sardyński test "na szelkach" Solarisa i Van Hool-a [FILM]
InfoBus.pl - Opublikowano: 10.11.2016 19:32:58
Sardyński test na szelkach Solarisa i Van Hool-a [FILM]

W tym roku stolica Sardynii Cagliari ? w ramach projektu ZeEUS ? rozpoczęła próbną eksploatację dwóch trolejbusów Solaris Trollino 12 (z napędem Skoda) oraz czterech Van Hool A330T (z napędem Vossloh Kiepe).

Aktualnie włoskie miasto posiada flotę aż 32 nowych trolejbusów, co oznacza, że CMT ma jedną z najmłodszych flot we Włoszech i w całej Europie. W jej skład wchodzą zarówno testowe trolejbusy, jak i dziesięć modeli hybrydowych z generatorem w postaci silnika diesla. Do tego CMT ma szesnaście trolejbusów Solaris Trollino 12 zakupionych w 2012 roku(na liniach 5, 30 i 31).

Unijne Solarisy wyposażone są w 31 modułów baterii nowej generacji, "Nano-Lithium-Tytanian", które zapewniają szeroki zakres pracy bez sieci ? nawet do 11,6 km . Dodatkowe są one wyposażone w system odzyskiwania energii podczas hamowania, rampę i obszar dla niepełnosprawnych, klimatyzację, monitoring oraz systemem multimedialnym. Pojemność pasażerska to 82 miejsc, w tym 32 miejsca siedzące.

Trolejbusy w ramach projektu ZeEUS są testowo eksploatowane są na nowej trasie o długości około 4, 5 km, gdzie można przetestować ich alternatywny system napędowy ? od Via Roma aż do Bonaria Avenue. Dodatkowo trasa jest topograficznie zróżnicowana i mocno obciążona. Projekt obejmuje również instalację stałej stacji ładującej baterie - koło szpitala Capolinea Marino- Poetto ? z czasem ładowania od dwóch do ośmiu minut.

Unijne wsparcie

W całym projekcie oprócz producentów i przewoźnika, uczestniczą władze regionalne, przedsiębiorstwa energetyczne, ośrodków badawczych i uniwersytetów w projekcie przez 42 miesięcy. CTM Cagliari dołączył do projektu z wkładem UE w wysokości 524,367 EUR na zakup trolejbusów Van Hool. Z kolei dwa Trollino zostały finansowane ze środków z Ministerstwa Środowiska, przez Region Sardynii, z dofinansowaniem na kwotę 956,229.19 EUR. Zakup wszystkich 14 nowych trolejbusów nastąpiło poprzez fundusz JESSICA, zorganizowany przez Europejski Bank Inwestycyjny (EBI) we współpracy z Bankiem Rozwoju Rady Europy (CEB). Łączna wartość projektu "Wzmocnienie zrównoważonej mobilności" to 7.200.000 euro.

ZeEUS działa

Projektu ZeEUS (Zero Emission Urban Bus System), na który przeznaczono 22,5 mln, stanowi część siódmego programu ramowego w zakresie badań naukowych i rozwoju technologicznego (7PR). Międzynarodowe Stowarzyszenie Transportu Publicznego jest koordynatorem tego innowacyjnego projektu, którego celem jest wprowadzenie do użytku autobusów elektrycznych w większości miast europejskich.

Uczestnicy programu, w tym Barcelona, Londyn, Paryż, Sztokholm czy Cagliari otrzymują dofinansowanie na konkretne działania w tym zakresie (zakup elektrobusów, ładowarek). Przykładowo warszawskie Miejskie Zakłady Autobusowe sfinansują dzięki ZeEUS-owi montaż pantografów na posiadanych już elektrobusach marki Solaris czy zakup 2 ładowarek, które zostaną zamontowane na wybranych krańcach autobusowych.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Solaris
Van Hool
Włochy
Zeus
Cagliari

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....