Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

S7: Ekspresowo omijamy Radom

infobus
31.10.2018 17:42
0 Komentarzy

Co najmniej kilkanaście minut, a w godzinach szczytu nawetkilkadziesiąt, zaoszczędzą kierowcy podróżujący S7 z Warszawy na południekraju. Od 19 października 2018 r. mogą skorzystać z blisko 25-kilometrowejobwodnicy Radomia omijającej miasto po jego zachodniej stronie. To kolejnazakończona inwestycja na dawnym Trakcie Krakowskim, łączącym byłą i obecnąstolicę Polski, wytyczonym w czasach Królestwa Polskiego przez Dyrekcję Generalną Dróg i Mostów.

– Droga ekspresowa S7 to jedna z najważniejszych dróg wPolsce. Łączy porty Trójmiasta z Warszawą, Krakowem i południem Polski.Priorytetem Ministerstwa Infrastruktury jest jej jak najszybsze ukończenie, bojest to też jedna z najbardziej obciążonych polskich dróg. Dla mieszkańcówRadomia i kierowców przejeżdżających przez miasto w ruchu tranzytowym nowaobwodnica będzie dużym ułatwieniem, zwiększy też komfort podróżowania i wpłyniena wzrost bezpieczeństwa – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Dwujezdniową obwodnicę Radomia poprowadzono po nowym śladzie po zachodniejstronie miasta. Ekspresowa obwodnica płynnie łączy się z oddanymi wcześniejodcinkami S7 przed i za miastem. Komunikację z siecią dróg umożliwiają czterywęzły: Radom Północ, Radom Zachód, Wolanów i Radom Południe. W ramachinwestycji wybudowano 27 obiektów mostowych, drogi dojazdowe, dwa miejscaobsługi podróżnych, nowy obwód utrzymania drogi, urządzenia ochrony środowiskai bezpieczeństwa ruchu.

Koszt robót budowlanych to ok. 728, 2 mln zł, z czego ok. 402 mln zł todofinansowanie ze środków Unię Europejskiej w ramach Programu Infrastruktura iŚrodowisko.

S7 z Warszawy do Krakowa

Od ubiegłego roku kierowcy korzystają z odcinka od obwodnicyRadomia do granicy województwa mazowieckiego i świętokrzyskiego (ok. 22 km) iod Jędrzejowa do granicy z woj. małopolskim (ok. 20 km). Kierowcy korzystająteż z niemal z połowy budowanego właśnie odcinka Chęciny-Jędrzejów (ok. 21 km).Oddana do użytku obwodnica Radomia to niejedyny realizowany obecnie fragment S7pomiędzy Warszawą i Krakowem. W 2020 zakończy się budowa odcinka od granicywojewództw do Skarżyska-Kamiennej (ok. 8 km).

GDDKiA podpisała już umowy z wykonawcami odcinków od Szczepanowic do Nowej Huty(21 km) oraz na nowy wylot z Warszawy do obwodnicy Grójca (ok. 29 km). Wprzygotowaniu jest ostatni fragment S7 od granicy woj. małopolskiego doSzczepanowic (24 km). Kierowcy ukończoną ekspresową S7 z Warszawy do Krakowapojadą pod koniec 2022 r.

Komentarze