TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rzym podnosi normy dla autokarów
InfoBus - Opublikowano: 06.02.2014 22:10:28
Rzym podnosi normy dla autokarów
Od 1 stycznia 2014 r. zmieniły się zasady wjazdu do centrum stolicy Włoch (strefa ZTL-2). Teraz tylko autobusy spełniające normę Euro 4 (lub wyższą) będą mogły zawieźć pasażerów. Wyjątkiem są autobusy Euro 2 i 3 wyposażone w dodatkowy filtr cząstek stałych. Nowy zasady wprowadził Departament ds. Mobilności. To kontynuacja programu ograniczania emisji zanieczyszczeń, który został rozpoczęty w 2010 r. Corok eliminowano autobusy z niższymi normami, aby teraz zatrzymać się na Euro 4. Ponadto, aby ograniczyć liczbę autobusów poruszających się po ścisłym centrum miasta wprowadzono zakaz swobodnego poruszania się autobusów w obrębie stref ZTL1 i ZTL2 prze całą dobę oraz nakaz rejestracji wjazdu bez względu na długość. Teraz można poruszać się tylko po obszarach do tego przewidzianych z wyznaczonymi miejscami postoju i parkingami. Od stycznia br. zmniejszono liczbę abonamentów rocznych do poziomu 1300 szt. Kolejna nowość to limit autokarów mogących wjechać do specjalnej strefy obszaru na obszarze Watykanu. W niedziele, środy (dni celebracji papieskich) oraz w niektóre inne dni roku jest to liczba 444 autokarów dziennie (222 szt. do popołudniu i 222 szt. popołudniu). Dodatkowo pojazdy mogą zatrzymywać się tylko na wyznaczonych punktach krótkiego i długiego postoju. Kolejne zmiany to oczywiście podwyżka stawek za dzienny wjazd do zabytkowego centrum Rymu. Wzrosła ona z 144 EUR do 200 EUR. W związku ze wzrostem cen wprowadzono zróżnicowanie w zależności od klasy czystości silnika. I tak za normę Euro 5 przysługuje rabat -20 % do końca 2014 r. i -10% do końca 2015 r. Za normę Euro otrzymamy zniżkę -20% do końca 2016 r. Ponadto autobusy przewożące osoby niepełnosprawnych mogą liczyć na dalszy, 5-procentowy rabat. Dodatkowo, w ramach wspierania turystyki poza sezonem, przewoźnicy mogą liczyć na promocyjne ceny w styczniu, lutym i sierpniu, kiedy dzienna stawka spada o kolejne 20%. Tegoroczna podwyżka nie ominęła również kar za łamanie przepisów w zakresie wjazdu do stref specjalnych. Grzywna za parkowanie bez pozwolenia lub w nieautoryzowanych obszarach wzrosła z 380 EUR do 500 EUR. Pocieszające jest tylko to, że ograniczono karne zawieszenie zezwolenia do 7 dni (poprzednio 30). To najniższy wymiar w przypadku pierwszego naruszenia. Wraz z każdym kolejnym kara stopniowo wzrasta.–„Nowy plan –powiedziałkomisarz Guido Improta, odpowiedzialny za transport w Rzymie - dąży do optymalizacji istniejącej infrastruktury. Chcemy promować wycieczki turystyczne poruszające się autobusami przyjaznymi dla środowiska i korzystające z transportu publicznego –m.in. z okolic stacji Ostiense i Tiburtina, gdzie powstały nowe parkingi.”Szczegółowo informacje o nowych zasadach można znaleźć na stronie miasta tutaj
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Włochy
Rzym
Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....