TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rzeszów chce kupić 120 autobusów. Ministerstwo wyjaśnia
InfoBus.pl - Opublikowano: 08.09.2016 14:34:10 8 komentarzy
Rzeszów chce kupić 120 autobusów. Ministerstwo wyjaśnia

Przed wakacjami poruszyliśmy temat rzeszowskiego wniosku dt. zakupu autobusów elektrycznych. Teraz dostaliśmy odpowiedź z Ministerstwa Rozwoju, która wyjaśnia też zasady działania unijnego Programu Polska Wschodnia.

Przed wakacjami poruszyliśmy temat rzeszowskiego wniosku dt. zakupu autobusów elektrycznych. Teraz dostaliśmy odpowiedź z Ministerstwa Rozwoju (udzieloną przez podsekretarz stanu Adama Hamryszczaka), która wyjaśnia aktualny status tego wniosku oraz ogólne zasady działania unijnego Programu Polska Wschodnia.

-?Szanowny Panie Marszałku, odpowiadając na interpelację nr 4837 Panów Posłów Maciej Masłowskiego, Wojciecha Bakuna oraz Norberta Kaczmarczyka w sprawie projektu budowy taboru autobusów elektrycznych w Rzeszowie, przedstawiam następujące wyjaśnienia.

Wsparcie inwestycji z zakresu transportu miejskiego w ramach Programu Operacyjnego Polska Wschodnia będą mogły otrzymać kompleksowe projekty z zakresu tworzenia nowych bądź rozbudowy istniejących ekologicznych zintegrowanych sieci transportu miejskiego, obejmujące komponent infrastrukturalny oraz zakup taboru i/lub wdrożenie systemów telematycznych.

Obligatoryjnym warunkiem realizacji ww. inwestycji będzie ujęcie ich w Strategii Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych (ZIT) oraz sporządzenie przez beneficjentów planów gospodarki niskoemisyjnej, z których powyższe przedsięwzięcia wynikają.

Beneficjentami projektów transportu miejskiego POPW są miasta wojewódzkie Polski Wschodniej tj. Białystok, Kielce, Lublin, Olsztyn i Rzeszów. Na realizację projektów transportu miejskiego przeznaczono w POPW ponad 440 mln EUR. Miasto Rzeszów zaproponowało w ramach wyznaczonej alokacji, tj. 73 145 558 EUR, co stanowi ok. 309,6 mln PLN, realizację następujących inwestycji z obszaru transportu miejskiego w POPW:

1. Rozwój systemu transportu publicznego w Rzeszowie - szacunkowy koszt całkowity 199 mln PLN / Planowana kwota dofinansowania - 144 mln PLN

2. Integracja różnych form publicznego transportu zbiorowego w Rzeszowie - szacunkowy koszt całkowity 199 mln PLN / Planowana kwota dofinansowania ? 146 mln PLN

3. Rozbudowa systemu transportu publicznego w Rzeszowie - szacunkowy koszt całkowity 77 mln PLN / Planowana kwota dofinansowania ? 19 mln PLN

Suma kosztów 475 mln PLN / suma dofinansowania 309 mln PLN. W ramach wszystkich powyższych przedsięwzięć zaplanowano zakup taboru autobusowego o następującej specyfikacji napędu:

? ON - 50 szt.,

? CNG - 40 szt.,

? elektryczny ? 10 szt.

? hybrydowy ? 20 szt.

Zakres ww. projektów przewiduje również infrastrukturę do ładowania dla taboru elektrycznego. Beneficjent zastrzega jednak, że dokładna liczba sztuk jak i typ pojazdów zostaną określone na etapie opracowania szczegółowej dokumentacji projektowej.

Strategia ZIT Rzeszowskiego Obszaru Funkcjonalnego, w której ujęto powyższe przedsięwzięcia, uzyskała pozytywną opinię Ministra Rozwoju w dniu 30 czerwca br., tym samym ww. inwestycje uzyskały status projektów zidentyfikowanych w rozumieniu art. 48 ust. 3 ustawy z dnia 11 lipca 2014 r. o zasadach realizacji programów w zakresie polityki spójności finansowanych w perspektywie finansowej 2014-2020 (Dz. U. 2016, poz. 217 - j.t.).

Zadeklarowany przez Miasto Rzeszów termin przedłożenia do oceny wniosków o dofinansowanie dla powyższych przedsięwzięć to grudzień 2016 r.?


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ZTM Rzeszów
MPK Rzeszów
Polska Wschodnia
MR
sejm
  • www – 08.09.2016

    Jaki sens ma aż takie rozbicie rodzajów napędów autobusów? Może ktoś potrafi to wyjaśnić? Z ekonomią i ekologią żadnego związku to nie ma. Po drugie Rzeszów jest aż tak biedny żebyśmy musieli im kupić 120 autobusów. Może jednak nasze pieniądze powinny pójść do mniejszych miast w celu poprawienia jakości komunikacji, jakości, a nie nie wyłącznie na wymianę starych gruchotów. Wydawanie pieniędzy na wymianę autobusów, a nie na rozwój komunikacji w ogóle nie ma uzasadnienia.

  • ZTM – 08.09.2016

    Zmiany w układzie linii też będą to już tylko kwestia najbliższych kilku miesięcy .

  • pawo – 09.09.2016

    Czesc pieniedzy powinno pojsc na mniejsze miasta gdzie jest pelno jezdzacego zlomu

  • JA – 09.09.2016

    Moi drodzy. Zanim zaczniecie bełkotać o mniejszych miastach, zwróćcie uwagę dla kogo przewidziany jest PO Rozwój Polski Wschodniej. Mowa tam o miastach wojewódzkich na ścianie wschodniej i sąsiednich gminach tworzących ZIT. Dla mniejszych miast jest RPO danego województwa. Więc swoje lamenty wylewajcie gdzie indziej. I trochę elementarnej wiedzy by się przydało.

  • patryk – 09.09.2016

    w rzeszowie jedzi troche zlomu i czas na nowe z klima tym bardziej rzeszowski tabor sie sypie i brak taboru przy powiekszjacym sie miescie

  • Wawiak – 09.09.2016

    Nie tylko Rzeszow bierze pieniadze z UE na tabor ,tylko wiekszosc miast w polsce . Trzeba miesc projekty z argumentami dlaczego i na co sa te pieniadze Rzeszow dostal i brawo

  • dpr23 – 10.09.2016

    Ale dlaczego Rzeszów do tej pory nie wymienia taboru we własnym zakresie za własne pieniedze? czy Ferencz jest takim bidokiem?

  • Strażak Sam – 11.09.2016

    Ciekawe czemu na zdjęciu tytułowym są Autosany (owszem rzeszowskie) ale na tle fabryki sanockiej, a nie u przewoźnika. Może autor już coś wie na temat preferencji przewoźnika. Prędzej raczej nie posiada aktualnych zdjęć:(

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....