TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rząd zmieni DMC dla niskoemisyjnych autobusów
PULS BIZNESU InfoBus.pl - Opublikowano: 27.03.2017 12:21:27 3 komentarze
Rząd zmieni DMC dla niskoemisyjnych autobusów

MIiB chce ułatwić wejście na rynek oraz eksploatację niskoemisyjnych pojazdów. Chodzi przede wszystkim o ciężarówki i tabor do transportu publicznego - pisze "Puls Biznesu".

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przygotowało projekt rozporządzenia, które ułatwi wprowadzanie na rynek oraz eksploatację, m.in. w drogowym transporcie publicznym, pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi.

Głównie chodzi zwiększenie masy pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi o 1 tonę, bo dzięki temu będą dopuszczone do ruchu autobusy przewożące taką samą liczbę pasażerów jak pojazdy z silnikiem diesla, więc poprawi się ich konkurencyjność. Przykładowo autobusy CNG ? przez dodatkowy ciężar butli z gazem - mają homologacje zezwalające na przewożenie mniejszej liczby pasażerów.

Ministerstwo chce wprowadzić też definicję, zgodnie z którą za paliwa alternatywne uznaje się energię elektryczną, wodór, gazy LNG i CNG i LPG, a nawet odpady.

Słaba infrastruktura

Najważniejsze kłody przeszkadzające rozwojowi rynku autobusów niskoemisyjnych to aktualnie:

  • brak możliwości samodzielnego tankowania,

  • wysoki podatek akcyzowy w paliwie (33 gr/m sześc.)

  • konieczność przeprowadzania kosztownych legalizacji butli w terminach krótszych niż w pozostałych krajach Unii Europejskiej

  • słabo rozbudowana sieć tankowania.

- "Jeśli w najbliższych latach pojawi się gęsta sieć stacji zasilania, będziemy zainteresowani inwestowaniem w tabor zasilany energią elektryczną czy LNG lub CNG. Takie paliwa są nie tylko niskoemisyjne, ale też tańsze w eksploatacji, co pozwoli nam na obniżenie cen biletów" - mówi cytowany przez Rzeczpospolitą Piotr Pogonowski, dyrektor marketingu i komunikacji w PolskiBus.com.

-"Konieczna jest zmiana podejścia samorządów, które kładą nacisk przede wszystkim na cenę. Planowana przez resort infrastruktury zmiana ustawy o publicznym transporcie zbiorowym może je zachęcić do podpisywania z przewoźnikami nawet 10-letnich umów, co pozwoli sprawniej finansować inwestycje na przykład w niskoemisyjny tabor ? uważa z kolei Andrzej Padziński, dyrektor operacyjny PKS Polonus. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ustawa
MIB
  • farafiu – 27.03.2017

    I gdzie ci krzykacze, którzy twierdzą, że Solaris jest premiowany na tej stronie? Jak byk widać, że teraz MAN ;)

  • szofer – 27.03.2017

    no i do tego TYSKI PKM...

  • niech solanż nabije sobie portfel – 28.03.2017

    Należy nadal wspierać elektromobilość! Ja bym obniżył DMC diesli o 30% oraz obłożyłbym je akcyzą 500-600 tysięcy. To powinno pomóc w rozruszaniu tego rynku.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....