TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rząd zmieni DMC dla niskoemisyjnych autobusów
PULS BIZNESU InfoBus.pl - Opublikowano: 27.03.2017 12:21:27 3 komentarze
Rząd zmieni DMC dla niskoemisyjnych autobusów

MIiB chce ułatwić wejście na rynek oraz eksploatację niskoemisyjnych pojazdów. Chodzi przede wszystkim o ciężarówki i tabor do transportu publicznego - pisze "Puls Biznesu".

Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa przygotowało projekt rozporządzenia, które ułatwi wprowadzanie na rynek oraz eksploatację, m.in. w drogowym transporcie publicznym, pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi.

Głównie chodzi zwiększenie masy pojazdów zasilanych paliwami alternatywnymi o 1 tonę, bo dzięki temu będą dopuszczone do ruchu autobusy przewożące taką samą liczbę pasażerów jak pojazdy z silnikiem diesla, więc poprawi się ich konkurencyjność. Przykładowo autobusy CNG ? przez dodatkowy ciężar butli z gazem - mają homologacje zezwalające na przewożenie mniejszej liczby pasażerów.

Ministerstwo chce wprowadzić też definicję, zgodnie z którą za paliwa alternatywne uznaje się energię elektryczną, wodór, gazy LNG i CNG i LPG, a nawet odpady.

Słaba infrastruktura

Najważniejsze kłody przeszkadzające rozwojowi rynku autobusów niskoemisyjnych to aktualnie:

  • brak możliwości samodzielnego tankowania,

  • wysoki podatek akcyzowy w paliwie (33 gr/m sześc.)

  • konieczność przeprowadzania kosztownych legalizacji butli w terminach krótszych niż w pozostałych krajach Unii Europejskiej

  • słabo rozbudowana sieć tankowania.

- "Jeśli w najbliższych latach pojawi się gęsta sieć stacji zasilania, będziemy zainteresowani inwestowaniem w tabor zasilany energią elektryczną czy LNG lub CNG. Takie paliwa są nie tylko niskoemisyjne, ale też tańsze w eksploatacji, co pozwoli nam na obniżenie cen biletów" - mówi cytowany przez Rzeczpospolitą Piotr Pogonowski, dyrektor marketingu i komunikacji w PolskiBus.com.

-"Konieczna jest zmiana podejścia samorządów, które kładą nacisk przede wszystkim na cenę. Planowana przez resort infrastruktury zmiana ustawy o publicznym transporcie zbiorowym może je zachęcić do podpisywania z przewoźnikami nawet 10-letnich umów, co pozwoli sprawniej finansować inwestycje na przykład w niskoemisyjny tabor ? uważa z kolei Andrzej Padziński, dyrektor operacyjny PKS Polonus. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ustawa
MIB
  • farafiu – 27.03.2017

    I gdzie ci krzykacze, którzy twierdzą, że Solaris jest premiowany na tej stronie? Jak byk widać, że teraz MAN ;)

  • szofer – 27.03.2017

    no i do tego TYSKI PKM...

  • niech solanż nabije sobie portfel – 28.03.2017

    Należy nadal wspierać elektromobilość! Ja bym obniżył DMC diesli o 30% oraz obłożyłbym je akcyzą 500-600 tysięcy. To powinno pomóc w rozruszaniu tego rynku.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....