TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ruszyły dostawy 93 autobusów Castrosua dla dziewięciu litewskich miast!
Mateusz Pieróg - Opublikowano: 06.03.2014 19:54:29 2 komentarze
Ruszyły dostawy 93 autobusów Castrosua dla dziewięciu litewskich miast!
W ramach prowadzonej strategii klimatycznej Litwa sprzedała hiszpańskiemu rządowi nadwyżkę limitu emisji dwutlenku węgla. Część z uzyskanych w ten sposób pieniędzy przeznaczono na zakup ekologicznych autobusów miejskich. Budżet programu wyniósł 89,7 mln litów do podziału między beneficjentów. O dofinansowanie ubiegało się dziesięciu miejskich przewoźników, którzy musieli spełnić określone warunki, w tym m. in. budowa własnej stacji tankowania CNG. Po odrzuceniu wniosku przewoźnika z Rosieni (RaseiniųAutobusųParkas) ostateczna lista przewoźników, między których rozdysponowano środki, objęła: Elektreny (ElektrėnųKomunalinis Ūkis), Kłajpedę (Klaipėdos AutobusųParkas), Kowno (Kauno Autobusai), Mariampol (Marijampolės AutobusųParkas), Poniewież (Panevėžio AutobusųParkas), Szawle (Busturas Šiauliai), Telsze (TelšiųAutobusųParkas), Wiłkomierz (Ukmergės AutobusųParkas) oraz stołeczne Wilno (Vilniaus Viešasis Transportas). Zasady projektu uwzględniają przekazanie przynajmniej jednego autobusu hybrydowego CNG, a dofinansowanie nie może przekroczyć 20 mln litów na jednego przewoźnika. W konkursie na dostawę 83 miejskich autobusów niskopodłogowych CNG oraz 10 hybrydowych CNG wziął udział tylko jeden oferent, konsorcjum hiszpańskiego producenta autobusów Castrosua, włoskiego koncernu IVECO oraz jego litewskiego dilera, firmy Transmitto. Między beneficjentów projektu rozdzielone zostaną łącznie 83 sztuki jednakowych autobusów Castrosua City Versus CNG (20 dla Wilna, 14 dla Kowna, 11 dla Kłajpedy, po 8 dla Poniewieża i Szawli, po 7 dla Mariampola i Telszy, 5 dla Wiłkomierza i 3 dla Elektren) oraz 10 sztuk Castrosua Tempus Hybrid CNG (dwie dla Telszy i po jednej dla pozostałych beneficjentów). Do Wilna dotarła właśnie pierwsza dostawa –po jednej sztuce City Versus CNG i Tempus Hybrid CNG. Castrosua City Versus CNG dla Litwy bazuje na podwoziu IVECO 491.E CNG. Jest to w pełni niskopodłogowy autobus miejski, wyposażony w troje dwuskrzydłowych drzwi, napędzany silnikiem IVECO CNG. Castrosua Tempus Hybrid CNG jest również w pełni niskopodłogowa, jest jednak w całości konstrukcją hiszpańską (zarówno podwozie, jak i nadwozie). Ma długość 11,3 m, wyposażona jest w troje drzwi (tylne drzwi węższe, jednoskrzydłowe). Na Litwie wystąpi w wersji hybrydowej CNG, z silnikami elektrycznymi w piastach kół, napędzanymi przez baterie lub silnik zasilany CNG. Baterie mogą być ładowane z zewnątrz lub z systemu uzyskiwania energii w samym pojeździe, autobus może korzystać z każdego systemu oddzielnie (bateria lub silnik gazowy) albo łącznie (bateria plus CNG). Według obietnic producenta hybrydowy Tempus ma zużywać o 25% mniej paliwa niż jego gazowy odpowiednik, bateria ma wystarczyć na przejechanie 100 km, a zbiorniki gazu umożliwiają osiągnięcie zasięgu 300 km. Jest to konstrukcja nietypowa i nowatorska, dlatego producent zobowiązał się dostarczyć przewoźnikom niezbędna dokumentację i zapewnił przeszkolenie pracowników obsługi technicznej. Zamówienie jest ogromnym sukcesem nie tylko dla Castrosua, która nie jest popularnym producentem w naszej części Europy, ale także dla innych hiszpańskich kooperantów. Np. w mechanizmy drzwiowe i ręcznie wykładane rampy wyposaży każdy z 93 autobusów hiszpańska firma Masats. Zaistnienie na rynku tak dużym jednorazowym zamówieniem może otworzyć hiszpańskim producentom drzwi do rynków innych krajów nadbałtyckich i środkowoeuropejskich. W ostatnich latach Litwa konsekwentnie realizuje promowanie CNG jako paliwa do miejskich autobusów. Oprócz stołecznego Wilna, które na dużą skalę od 2011 roku zakupuje używane gazowe autobusy z zachodu (łącznie około 100 kilkunastoletnich autobusów różnych marek, w tym Heuliez GX417 CNG, MAN NL232 CNG, MAN NG232 CNG, MAN NG313 CNG, Mercedes O405N2 CNG, Mercedes O405GN2 CNG, Volvo B10BLE CNG / Carrus City L, Volvo B10BLE CNG / Säffle 2000, Volvo B10L CNG / Säffle 5000) oraz nowe (niedawno dostarczonych 5 FIAT-ów Ducato CNG, 18 MAN-ów NL273 Lion’s City CNG oraz 19 Solarisów Urbino 12 CNG), w CNG inwestują też inne miasta. Na przykład Kowno w 2012 roku odebrało 24 Solarisy Urbino 12 CNG, Szawle kupiły z Niemiec kilka sztuk Volvo 7000 ÜCNG z 2000 roku i nowe Irisbusy Citelis 12 CNG, Kłajpeda sprowadziła używane Mercedesy Citaro Irvine CNG oraz Volvo B10L CNG / Säffle 5000 i kupiła nowe Irisbusy Citelis 12 CNG. Oprócz tego 6 hybrydowych Solarisów Urbino 12 z napędem Eaton kursuje w niewielkim Poniewieżu, a swój elektryczny model Electric Smile w kooperacji z litewską firmą promuje AMZ.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Castrosua
Litwa
CNG
hybrid
UE
Irisbus
  • lukasz z olkusza – 06.03.2014

    Castrosua Ivecow ilosci kilku sztuk jeździ w Olkuszu.

  • qwerty – 07.03.2014

    ciekawa informacja! Tallin na podobnej zasadzie ma kupić hiszpańskie tramwaje (CAF).

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....