TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ruszył kolejny etap mega-przetargu NCBiR na elektrobusy!
PAP / INFOBUS.PL - Opublikowano: 24.08.2018 17:00:22
Ruszył kolejny etap mega-przetargu NCBiR na elektrobusy!

Wystartował kolejny etap gigantycznego przetargu Narodowego Centrum Badań i Rozwoju na dostawę autobusów elektrycznych. Znamy już firmy, które zakwalifikowano do kolejnego etapu postępowania. Natomiast od 10 dni dostępna jest cała dokumentacja, na podstawie której dla NCBiR mają zostać przygotowane oferty wstępne.

Przypomnijmy, że przetarg został ogłoszony na początku roku. Pisaliśmy o nim tutaj. Budził on oczywiście spore zainteresowanie, co poskutkowało dużo liczbą pytań. W efekcie aż do początku kwietnia czekaliśmy na poznanie grona zainteresowanych, którzy chcieliby wziąć udział w pierwszym etapie postępowania. Swoje aplikacje przedstawiło 8 podmiotów, wśród których mamy zarówno producentów autobusów jak i komponentów, ale także przedstawicieli świata nauki. W gronie wnioskodawców znaleźli się:

  • RIOT sp. z o.o. z Krakowa
  • Konsorcjum Autosan sp. z o.o. (lider), Instytut Elektrotehniki z Warszawy, WB Electronics S.A. z Ożarowa Mazowieckiego, Ośrodek Badawczo-Rozwojowy Urządzeń Mechanicznych “OBRUM" sp. z o.o. z Gliwic
  • Konsorcjum Volvo Bus Polska sp. z o.o. (lider) i Volvo Bus Corporation AB
  • MEDCOM sp. z o.o. z Warszawy
  • Solaris Bus & Coach S.A.
  • Przemysłowy Instytut Automatyki i Pomiarów z Warszawy
  • PBG Operator sp. z o.o. z Wysogotowa
  • Konsorcjum URSUS BUS, w skład którego wchodzą Ursus BUS S.A (lider), Ursus S.A., Zakład Elektroniki Przemysłowej Enika sp. z o.0. z Łodzi, Innovative Trade and Product Strategies sp. z o.o. z Wrocławia i ITM Poland S.A z Zielonej Góry

Do 27 lipca musieliśmy czekać na wynik kwalifikacji do kolejnego etapu postępowania. NCBiR do kolejne przeargowej rundy zaprosił wszystkich wnioskodawców za wyjątkiem jednego. Aplikacja spółki RIOT z Krakowa została odrzucona jako niespełniająca warunków udziału.

13 sierpnia opublikowano SIWZ kolejnego etapu postępowania. Wkrótce spróbujemy omówić jego najważniejsze aspekty. Jeżeli wszystko pójdzie zgodnie z planem to 1 grudnia poznamy wstępne oferty cenowe, które przedstawią NCBiR uczestnicy tego etapu.

Na obecnym etapie formuła partnerstwa innowacyjnego, realizowana przez NCBR, zakłada współpracę zamawiających i wykonawców przy doprecyzowaniu cech zamawianych pojazdów. Główny akcent ma zostać położony na modułowości i autonomiczności tworzonych pojazdów. W tych obszarach innowacyjność jest obligatoryjna, w innych opcjonalna. NCBR wraz z włodarzami miast określą katalog rozwiązań wymaganych i opcjonalnych, który zostanie poddany negocjacjom. Dzięki takiemu zoptymalizowaniu rozwiązań podróż pasażerów ma być wygodniejsza i do minimum zostaną ograniczone koszty eksploatacji pojazdów, co przełoży się na ochronę środowiska.

"Jeżeli nie chcemy przegrać w globalnym wyścigu, nie ma innego wyboru - musimy stawiać na elektromobilność. Nie zbudujemy innowacyjnej Polski, bez elektrycznego transportu publicznego. Korzyści dla pasażerów, samorządów i środowiska naturalnego mówią same za siebie, a przyjęta formuła partnerstwa innowacyjnego oznacza, że to państwo kreuje nowy rynek, czyli gwarantuje popyt na mające powstać pojazdy" – podkreślił, cytowany w komunikacie NCBR, wiceminister nauki i szkolnictwa wyższego Piotr Dardziński.

Zastępca dyrektora Narodowego Centrum Badań i Rozwoju prof. Aleksander Nawrat przypomniał, że budżet programu wynosi 2,3 mld zł. 

"Naszym celem jest pozyskanie i wdrożenie nowoczesnych technologii w zakresie transportu publicznego, przy równoczesnym rozwoju niezbędnej infrastruktury ładowania. Dlatego też NCBR prowadzi równolegle program badawczy dotyczący magazynowania wodoru. Chcemy by zwycięskie projekty obydwu programów były ze sobą komplementarne" - podkreślił. (PAP)


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
przetarg
tabor
NCBiR
elektrobus
Autosan
Solaris
Volvo
Ursus
Medcom
Enika
Dyskutuj pod tym artykułem bezpośrednio na !

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....