TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Ruszają Powiatowe Przewozy Pasażerskie w Lubinie
Dariusz Chryc - Opublikowano: 01.07.2016 09:55:09 9 komentarzy
PPP zamiast KM + nowe logo. W Lubinie

Od 1 lipca to Powiat Lubiński a nie Gmina Miejska Lubin jest organizatorem publicznego transportu zbiorowego w Lubinie. Oprócz zmiany nazwy i nieznacznej modyfikacji logo pasażerów czekają liczne zmiany. Poza modyfikacją niektórych tras oraz bardziej dopasowanym rozkładem jazdy, zmiany dotyczyć będą wyposażenia zarówno taboru autobusowego jak też modernizacji systemu informacji pasażerskiej.

Lubiński standard

Każdy wprowadzony do ruchu po 1. lipca autobus będzie musiał być wyposażony w pełną klimatyzację przestrzeni pasażerskiej. Ponadto już od listopada tego roku w każdym z 51 autobusów jakie zadeklarował PKS Lubin zmodernizowany zostanie system informacji wizualnej dla pasażerów. Zamontowane zostaną 22 calowe ekrany LCD wyświetlające informacje bieżące tj. godzinę, datę a także bieżącą pozycję autobusu na schemacie komunikacyjnym oraz mapie miasta, nazwę bieżącego oraz następnego przystanku, a także informację o zbliżaniu się do punktu przesiadkowego. Na ekranie znajdą się także informacje dotyczące godzin odjazdów autobusów w węźle przesiadkowym z uwzględnieniem aktualnych opóźnień. Ponadto system ten będzie umożliwiał wyświetlanie informacji operatora oraz organizatora transportu publicznego, wiadomości a także reklam.

Pasażerowie będą mogli również doładować podczas jazdy swoje urządzenia mobilne takie jak telefon czy tablet korzystając z dwugniazdowych ładowarek USB.

Także stanowisko pracy kierowcy ulegnie unowocześnieniu. Dotychczasowe moduły zarządzania komputerem pokładowym zostaną wymienione z obecnych monochromatycznych ekranów z panelem sterującym na kolorowy panel dotykowy.

Na 10 przystankach dotychczasowe elektroniczne tablice informacyjne (jednowierszowe) zostaną wymienione na nowe, dwustronne tablice wielowierszowe prezentujące rzeczywisty czas odjazdu dla czterech najbliższych kursów. W tablice takie zostaną wyposażone także dwa nowe przystanki: Leśna/Wyszyńskiego oraz pętla Ustronie. Jak poinformował nas Powiat, system informacji pasażerskiej do chwili zakończenia prac modernizacyjnych to jest do 31 października może być wyłączony lub działać nieprawidłowo.

Z Finlandii przez Lublin do Lubina

Zmiany dotyczyć będą również taboru autobusowego. I tak z ulic miasta i powiatu znikną dwa wysokopodłogowe autobusy MAN SL 223, które kursują w barwach lubińskiego PKS-u od 2004 roku. Są to najbardziej wysłużone pojazdy, które z racji wieku (rok produkcji 2002) nie będą już spełniać wymogów Powiatu w zakresie wieku taboru.

Do listy taborowej dołączą natomiast 3 szt. autobusów miejskich Irisbus Citelis (rok produkcji 2007), które zakupione zostały od PKS Zielona Góra. Wcześniej pojazdy te użytkowane były przez Westendin Linja w Finlandzkim Espoo (graniczącym z Helsinkami), a następnie kursowały po Lublinie. Autobusy po remoncie oraz przemalowaniu na żółty kolor trafiły ostatecznie na bazę lubińskiego PKSu.

Przypomnijmy, że PKS Lubin użytkuje już 5 autobusów tego samego typu. Jednak ?nowe? Citelisy charakteryzują się zwiększoną liczbą miejsc siedzących (m.in. dodatkowy 5 miejscowy rząd siedzeń na końcu pojazdu usytuowany nad leżącym silnikiem), a także ulepszonym pulpitem Actia. Pojazdy te posiadają wydłużoną linię okien bocznych oraz obniżoną szybę tylną.

Tabor uzupełniony został niedawno o dwa autobusy Setra S315 NF wydzierżawione od wrocławskiego Trako, które jako jedyne we flocie posiadają pełną klimatyzację, a także - co jest istotnym novum w taborze powiatowym - pasy bezpieczeństwa na fotelach pasażerskich. Przeznaczone są one do wykonywania przewozów na powiatowej linii nr 112 relacji Lubin - Ścinawa. Można je także zaobserwować na niektórych kursach najdłuższej ze wszystkich linii - 105 - docierającej aż do Bukownej.

Zapowiadane inwestycje

W najbliższym czasie lubiński PKS czeka poważna inwestycja taborowa gdyż zgodnie z wymogami umowy już za rok warunków jakie stawia Powiat nie będzie spełniać przynajmniej 8 autobusów (wysokopodłogowe Irisbusy Karosa B951E).

Z wypowiedzi Kazimierza Ziółkowskiego - prezesa PKS Lubin dla lokalnych mediów wynika, że przewoźnik ma w planach zakup kilkunastu autobusów komunikacji miejskiej - wszystkie będą niskopodłogowe oraz w pełni klimatyzowane.

W tym zakresie PKS - posiadający już doświadczenie w zakresie pozyskiwania środków unijnych - będzie chciał skorzystać z uczestnictwa w Regionalnym Programie Operacyjnym, a pozyskane w ten sposób środki przeznaczyć na zakup ekologicznych autobusów w tym także z alternatywnym napędem - hybrydowym, a być może nawet elektrycznym.

A co z biletami?

Od września 2014r. Komunikacja Miejska w Lubinie jest bezpłatna dla wszystkich pasażerów, bez spełniania żadnych dodatkowych warunków. Powiat Lubiński jest obecnie największym organizatorem transportu publicznego w Polsce na terenie którego pasażerowie komunikacji zbiorowej nie muszą płacić za przejazdy.

Od 1-go lipca również i ten istotny element nie ulegnie zmianie. Co prawda uczniowie szkół powiatu lubińskiego będą musieli posiadać karty upoważniające do przejazdów jednakże zostaną one dla nich zakupione przez samorządy gminne. Pozwoli to na uzyskanie przez te jednostki zwrotów z tytułu dopłat za bilety ulgowe.

Pozostali pasażerowie nadal nie będą musieli martwić się konieczność zakupu biletu a symbol ?0 zł? nie zniknie z żółtych autobusów. Lubinianie mogą także od niedawna korzystać ze specjalnie przygotowane aplikacji mobilnej dostępnej praktycznie dla wszystkich systemów operacyjnych. Aplikacja lokalizuje użytkownika a następnie wyświetla listę najbliższych dla jego położenia przystanków (istnieje także możliwość ręcznego wybrania przystanku). Na wyświetlanej mapie możemy również sprawdzić własne położenie względem przystanku oraz sprawdzić bieżące położenie wybranego autobusu.

Spóźniona deklaracja DLA

Na koniec przypomnijmy, że o wykonawstwo usług transportowych na terenie Powiatu Lubińskiego walczyły dwa podmioty: Dolnośląskie Linie Autobusowe (wykluczone z przetargu jako niespełniające Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia) oraz PKS Lubin S.A., z którym to ostatecznie organizator - Powiat - podpisał stosowną umowę o świadczenie usług przewozowych na okres 3 lat.

Z treści uzasadnienia wyroku Krajowej Izby Odwoławczej, wydanego w dniu 10. maja 2016r. wynika, że kwestią sporną był brak numerów indentyfikacyjnych VIN w składanej przez DLA ofercie dla 17 sztuk autobusów, które oferent ten wskazał jako fabrycznie nowe. Odwołujące się od rozstrzygnięcia przetargu DLA twierdziło, że pojazdy przedmiotowe nie zostały zarejestrowane i dlatego też nie nadano im jeszcze numeru VIN. KIO wskazało w wyroku, że numery te były ?(?) elementem obowiązkowym wykazu?.

Izba wskazała również, że ze złożonych w toku postępowania oraz na rozprawie przez DLA oświadczenia wynikało, że dopiero w dniu 20 i 25 kwietnia PeterBus (dostawca pojazdów marki Temsa) otrzymał od producenta deklarację o gotowości pojazdów do odbioru, co w ocenie składu orzekającego oznaczało, że w dniu składania ofert podmiot ten ?(?) nie był w stanie jednoznacznie przesądzić i stwierdzić, że po pierwsze dysponuje zasobem, który użycza??. Brak było tym samym pewności, że Dolnośląskie Linie Autobusowe będą gotowe do świadczenia usługi w wyznaczonej dacie.

Z kart historii:

PKS Lubin świadczy usługi transportu miejskiego w Lubinie już od drugiej połowy lat 90-tych kiedy to po rozwiązaniu WPK w Legnicy decyzją ówczesnych władz miasta został wyznaczony do realizacji komunikacji miejskiej. W pamięci mieszkańców z tamtych lat zapisał się jeden z niewielu użytkowanych w Polsce na regularnych przewozach miejskich autobus piętrowy MAN SD200 sprowadzony z Berlina, który dziś można jeszcze zobaczyć w Muzeum Ziemi Lubińskiej.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
PPP Lubin
PKS Lubin
DLA Wrocław
Temsa
Iveco
Citelis
Setra
  • Eme – 01.07.2016

    a jednak 3 citelisy, było się zakładać że kupią te z ZG, po remontach zapewne o 200% lepsze niż MAZy którymi chciało wjechać DLA, na szczęście PKS wygrało yuppi

  • Adamus – 01.07.2016

    Helsinki to chyba w Finlandii, podtytuł ma błąd w arcie jest okay

  • Wojtas – 01.07.2016

    Apka i tablice od dziś wyłączone nawet na stronce km.lubin.pl jest na ten temat info. Powrót SIP dopiero po wymianie tablic i montażu ekranów w autobusach.

  • MTR – 01.07.2016

    Citusie już na trasach? ktoś coś gdzieś widział, wie etc.?

  • Bart23 – 01.07.2016

    Ciekawe, że we wzorze umowy oraz w przetargu logo i nazwa zawierały tekst "Powiatowe Przewozy Pasażerskie - Organizator Powiat Lubiński" i zgodnie z zapisami takie logo miało się znaleźć na autobusach (tak jak na foto w artykule). Dziś na ulice wyjechały wozy z naklejonym logo "Lubińskie Przewozy Pasażerskie".

  • MarszDoSzkoły – 02.07.2016

    W podtytule są 2 błędy - jak już zauważył Adamus Helsinki to stolica Finlandii nie Szwecji, ale jeżeli już mówimy o Szwecji to pisze się "Ze Szwecji" a nie "Z Szwecji" :)

  • Matheus – 02.07.2016

    Pierwsze ładowarki USB już są w autobusach. Dziś były już w 6 a podobno do najbliższego wtorku już będą w 13. Ponadto demontowane są kasowniki !b

  • Łukasz – 19.08.2016

    Citelisy mają ponad 650000 tyś przebiegu i pewnie będą się psuły zresztą jeden już ostatnio się zapalił. Dzisiaj widziałem dwa nowe Cacciamali Capena totalne złomy a miały być być Mercedesy Sprintery City he he.

  • ZF – 04.01.2017

    Citelisy, to nie przypadkiem ex. krakowskie mobilisy?

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....