TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rusza seryjna produkcja Setra Comfort Class 500
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 08.03.2013 14:33:18 1 komentarz
Rusza seryjna produkcja Setra Comfort Class 500

W połowie lutego br. w zakładach Daimler Buses w Mannheim i Neu-Ulm ruszyła seryjna produkcja pierwszych egzemplarzy z nowej rodziny Setra Comfort Class 500. Wśród nich jest osiem egzemplarzy zamówionych przez polskich klientów: Palm Reisen, PBP Sindbad i EvoBus Polska. Co ciekawe pierwszym wyprodukowanym seryjnie autokarem był najdłuższy, trzyosiowy model S 517 HD. Zdaniem Wolfganga Hänle, kierownika produkcji Daimler Buses nie ma żadnego problemu z równoległym montażem autobusów z serii 400 i 500. Najnowsze pojazdy Setry powstały w ramach naturalnego rozwoju poprzedniej generacji i nie ma tutaj jakiś rewolucyjnych zmian konstrukcyjnych, które by wymusiłyby zmiany w systemie produkcyjnym. Możliwość elastycznego przejścia z jednej serii na drugą była także ważnym elementem 4 lat procesu opracowywania rodziny CC 500. Jako pierwsze do klientów pojadą modele dwuosiowe: S 515 HD i S 516 HD oraz trzyosiowy S 517 HD. Aktualnie w ich produkcje zaangażowane są oba zakłady Daimler Buses w Niemczech, czyli fabryki w Mannheim i Neu-Ulm, gdzie łącznie pracuje ok. 3.700 osób. O ile zakład w Mannheim koncentruje się na spawania szkieletów, zabezpieczaniu ich poprzez KTL oraz montaż pojazdów miejskich, tak Neu-Ulm to centrum lakierowania wszystkich autobusów Daimler Buses oraz finalny montaż pojazdów międzymiastowych i turystycznych. Rocznie bramy tej fabryki opuszcza ok. 2.500 autokarów, a liczba polakierowanych wynosi ok. 4500 szt.

Przypomnijmy, że nowa generacji autobusów marki Setra zadebiutowała na zeszłorocznych targach IAA w Hanowerze. Tym samy producent otworzył kolejny rozdział w swojej historii. Rodzina ComfortClass 500 łączący w sobie nowoczesność i tradycję. Jej sercem jest rzędowy sześciocylindrowym silnik Mercedes-Benz OM 470 Euro 6 o mocy 428 KM, dobrze znany m.in. z ciężarówek Actros. Współpracuje on z manualną 6-biegową skrzynią Mercedesa lub z zautomatyzowaną PowerShift. Z zewnętrz jej stylistyka to przede wszystkim nowoczesne reflektory, ekstrawagancka linia boczna, tył z nowymi krzywiznami, robiące wrażenie swoją siłą lampy tylne i asymetryczne wyloty powietrza. Ten autobus na pewno będzie się wyróżniał na drodze i na parkingu. Z praktycznych rozwiązań znajdziemy tutaj m.in. podpodłogowe bagażniki nad osiami, dobrze zaplanowana komora silnika z wydzieleniem osobnego miejsca na chłodnicę, potrójnie dzielone zderzaki przednie i tylne. Obszerne wejście oznacza również więcej miejsca dla pilota wycieczki. Miejsce pracy kierowcy jest po prostu przyjemne. Kokpit bardzo elegancki i dostępny w dwóch kolorach, wykończony z wysokiej jakości plastików i skóry. Pierwsze polskie egzemplarze Setra S 415 HD i S 416 HD zobaczymy na naszych drogach najprawdopodobniej w maju br. Dalsze informacje na temat rodziny CC 500 można znaleźć tutaj,

Dane techniczne rodziny CC 500:

 

Setra S 515 HD

Setra S 516 HD/2

Setra S 517 HD

Długość

12295 mm

13115 mm

13935 mm

Szerokość

2550 mm

2550 mm

2550 mm

Wysokość

3770 mm

3770 mm

3770 mm

Rozstaw osi

6090 mm

6910 mm

6910 mm

Promień skrętu

ok. 21 256 mm

ok. 23 350 mm

ok. 23 000 mm

Pojemność zbiornika

ok. 475 l

ok. 475 l

ok. 475 l

Pojemność zbiornika AdBlue

ok 40 l

ok. 40 l

ok. 40 l

Silnik

OM470,315kW/428KM, R6

OM470,315kW/428KM, R6

OM470,315kW/428KM, R6

Pojemność

10,7 l

10,7 l

10,7 l

Maksymalny moment obrotowy

2100 Nm (1100/min)

2100 Nm (1100/min)

2100 Nm (1100/min)

Przełożenie osi

i = 3,909

i = 3,583

i = 3,909

Skrzynia

6-bieg. GO210 (S);8-bieg. GO250-8 PS3 (O)

6-bieg. GO210 (S), 8-bieg. GO250-8 PS3 (O)

8-bieg. GO250-8 PS3 (S)

Retarder

Voith LP 490

Voith LP 490

Voith LP 490

Koła

295/80 R 22,5

295/80 R 22,50

295/80 R 22,5

Hamulce:

EBS, ESP, ABS, ASR, asystent hamowania

EBS, ESP, ABS, ASR, asystent hamowania

EBS, ESP, ABS, ASR, asystent hamowania,

Pojemność pasażerska

49 siedzeń Setra Voyage

55 siedzeń Setra Voyage

59 siedzeń Setra Voyage

Pojemność bagażnika

ok. 9,7 m3

ok. 11,9 m3

ok. 11,9 m3

 

Sprawdź też:
Setra

Komentarze (1)

  • zaq – 10.03.2013

    Szczerze - no nie podoba mi się. Wygląda jak następca GTHD a nie HD i HDH :/

Dodaj komentarz

InfoBus nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w portalu infobus.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Od 2008 r. firma „JMK analizy rynku transportowego” oferuje wyjątkową usługę dla branży transportu publicznego. To na bieżąco aktualizowana informacja przetargowa na temat dostaw nowych i używanych...
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Merytoryczny poziom przekazywanych informacji i szeroki zakres tematyki powoduje, że z roku na rok portal TransInfo.pl odwiedza coraz więcej Czytelników. W zeszłym roku osiągnęliśmy wskaźniki na...