TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rozwija się sieć stacji LNG w Niemczech
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.05.2020 13:00:52
Rośnie sieć stacji LNG w Niemczech

Novatek Green Ebergy, firma córka rosyjskiego Novateku, i Liqvis, firma, która należy w 100 procentach do koncernu Uniper, otworzyły w kwietniu kolejne stacje przeznaczone do tankowania LNG. W Niemczech.

Nowa stacja firmy Liqvis mieści się przy autostradzie A7 na wysokości miasta Kassel. A 7 jest najważniejszą autostradą łączącą północ i południe Niemiec.

Z kolei Novatek Green Energy zdecydował się natomiast na lokalizację w pobliżu Berliner Ring, gdzie krzyżują się A115 i A2.

Zalety LNG

Niemiecki rząd wspiera paliwa takie jak LNG, gdyż mają one zdaniem niemieckich ekspertów niższe emisje CO2 od silników spalinowych. Pod względem cząstek stałych i dwutlenku azotu mogą być jednak wielokrotnie bardziej szkodliwe od silników dieslowskich, co stwierdziły badania European Federation for Transport and Environment we wrześniu 2019 roku. Na korzyści dla klimatu powołuje się także prezes Novatek Green Energy, Dariusz Bratoń. Uważa on że LNG oznacza redukcję CO₂ o 15% w stosunku do diesla.

Liqvis oferuje obecnie w Kassel możliwość tankowania dla dwóch ciężarówek jednocześnie. Docelowo planowane jest znaczne poszerzenie możliwości przerobowych oraz budowa kolejnych stacji we Francji i w Niemczech.

- LNG zdobywa od trzech lat coraz mocniejszą pozycję na niemieckim rynku. Sprzyja temu zwłaszcza zwolnieniu z opłat drogowych pojazdów z napędem na to paliwo. W ubiegłym roku zanotowaliśmy na naszych stacjach ciągły wzrost sprzedaży. Chcemy, aby firmy transportowe mogły wykorzystywać swoje pojazdy w sposób maksymalnie elastyczny. Dlatego stale pracujemy nad rozszerzeniem sieci. Jestem przekonany, że w ciągu nadchodzącego roku otworzymy kolejne stacje w Niemczech i Europie – mówi prezes Liqvis Silvano Calcagno

Sytuacja na rynku

Novatek Green Energy nie jest jeszcze znanym ani dużym graczem w branży LNG w porównaniu do firm takich jak Liqvis. Jednak firma ma bardzo ekspansywne plany. W Rostoku, gdzie zbudowano już pierwszą stację tankowania LNG dla ciężarówek, powstaje właśnie we współpracy z belgijską firmą Fluxys gazoport, który będzie punktem przeładunkowym dla rosyjskiego LNG w regionie zachodniego Bałtyku. Rozbudowa dystrybucji LNG dla transportu w Niemczech wpisuje się więc w plan ofensywy rosyjskiego LNG na rynku niemieckim.

Do konkurentów firm Novatek i Liqvis na niemieckim rynku należy zaliczyć holenderski koncern Shell. Chce on dystrybuować LNG zmiaszany z biometanem, co ma znacznie ograniczyć jego szkodliwość dla środowiska. Dużym plusem Shella jest rozbudowana infrastruktura tej firmy, która dysponuje już atrakcyjnymi lokalizacjami przy głównych autostradach i ma wszystkie konieczne do tankowania instalacje i budynki. W nadchodzących latach Shell wyposaży w dystrybutory LNG 40 stacji paliwowych.

W 2018 roku niemiecki rząd wprowadził program dofinansowania zakupu nowych ciężarówek w wysokości 12 000 euro. Do października 2019 roku dopłatę uzyskało 994 pojazdów. Niemieccy przewoźnicy zwracają jednak uwagę na fakt, że wsparcie jest za małe, bo nowa ciężarówka na LNG jest dwa razy droższa od konwencjonalnej. Co prawda LNG jest tańsze od diesla, ale zdaniem przewoźników droższe w serwisie. Dużym problemem jest też mniejsza trwałość alternatywnych silników. Wiele ciężarówek po paroletniej eksploatacji sprzedawana jest z olbrzymią stratą.

Niemiecki rząd na zamiar dalej wspierać LNG w transporcie. Do 2025 roku na niemieckich drogach ma być już 25 000 ciężarówek korzystających z LNG i 200 stacji tankowania tego paliwa. Na początek, do końca 2020 roku, ma ich powstać 40 sztuk.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
stacja
LNG
Niemcy

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....