TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Roszady i kasacje MZA
INFOBUS - Opublikowano: 05.12.2012 22:20:17 9 komentarzy
Roszady i kasacje MZA

Dostawy nowych autobusów dla MZA Warszawa tradycyjnie już wywołują roszady taborowe. Autobusy, zgodnie z polityką przewoźnika, zakładającą usystematyzowanie wozów w zajezdniach według marki, zmieniają miejsca stacjonowania. Przypomnijmy, że obecnie w MZA trwają dostawy wozów trzech marek. Nowością są Mercedesy, które w powojennej stolicy jeszcze nie kursowały. Pierwszym ich domem została zajezdnia R-2 „Kleszczowa”. Przed przybyciem Conecto zakład ten był jedynym, w którym nie stacjonowały przegubowce. Teraz to się zmieniło. Także tu zostały skierowane Solarisy Urbino 10. Aby zrobić miejsce nowym wozom z Kleszczowej musiały wyprowadzić się Solarisy. Te, dwunastometrowe, trafiły na Stalową (R-4), która jeszcze niedawno była zajezdnią nieeksploatującą właśnie Solarisów. Piętnastometrowce pojechały na Mokotów, do zakładu R-1 „Woronicza”. Także tu garażują nowe Solbusy SM12, z ostatnich dostaw. Aby zrobić im miejsce do R-2 pojechały …dwunastometrowe Solarisy. Tyle, że te starsze. Aby z kolei zrobić im miejsce na Kleszczowej, młodsze wozy, także Solarisy Urbino 12 wyprowadziły się na Redutową (R-5). Co ciekawe niektóre wozy wróciły do korzeni, a więc zajezdni, do których przybywały jako fabrycznie nowe. Ale to jeszcze nie wszystko. Większość Ikarusów jest już na zajezdni Stalowa. Mówi się, że docelowo, wszystkie wysokopodłogowe wozy mają stacjonować właśnie na Pradze, jak się jednak nieoficjalnie dowiedzieliśmy nie jest to prawda. Faktem jest natomiast to, że węgierskie wozy nie znikną z warszawskich ulic z końcem roku i być może pojeżdżą jeszcze przez dwa lata. Wszystko to jest dość skomplikowane….

Dostawy nowych wozów wiążą się nie tylko z przenosinami autobusów między zajezdniami ale również kasacjami najbardziej sfatygowanych wozów. Z ulic Warszawy znikają zatem kolejne Ikarusy, Neoplany i Jelcze. To pojazdy wyprodukowane w latach 90-tych ubiegłego wieku. Jak się nieoficjalnie dowiedzieliśmy MZA nie będzie już remontować, poza rzecz jasna, naprawami bieżącymi, wozów trzech wspomnianych marek. A to oznacza, że ich czas w stolicy Polski dobiega powoli końca. Na przełomie października i listopada 2012 roku ze stanu taborowego MZA zniknął ostatni Ikarus z manualną skrzynią biegów. To wóz 1299. Wcześniej z Warszawy zniknął ostatni przegubowy „lewarek”. To 2306. Dzięki tym ruchom tabor największego polskiego przewoźnika jest coraz bardziej nowoczesny. Przypomnijmy, że MZA kupują wozy tylko fabrycznie nowe. Nawet jeśli we flocie przewoźnika pozostają jeszcze wozy wysokopodłogowe, to stanowią one już tylko niewielki odsetek. Średnia wieku autobusów to 6 lat. Jeszcze kilkadziesiąt miesięcy wstecz była ona zdecydowanie wyższa.                
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
MZA
Warszawa
  • sed – 06.12.2012

    Faktem jest to że praga północ jest postrzegana jako getto i stąd ikary tylko na stalowej.

  • adi – 07.12.2012

    Bez różnych taka prawda

  • kierowca108 – 08.12.2012

    kolejne mercedesy w maju

  • adi – 08.12.2012

    A czyżby nowy przetarg sie szykował .Podróż w nowoczesnym wydaniu.

  • swq – 08.12.2012

    FAX szat

  • dobry – 08.12.2012

    @kierowca108: skąd takie informacje? chyba, że robisz sobie jaja

  • kierowca108 – 09.12.2012

    48 szt conecto do ostatniego kontraktu.

  • dobry – 09.12.2012

    W ramach rozszerzenia kontraktu? Czas pokaże, czy mówisz prawdę, ale myślę, że gdyby była opcja rozszerzenia zamówienia to MZA nie omieszkałyby się tym pochwalić a i na wawkomie ktoś by zauważył.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....