Grup GAZ zaprezentowała swój pierwszy niskopodłogowy autobus miejski z napędem bateryjnym - LiAZ-6274. Jego układ napędowy dostarczył Siemens, a pierwsze testy odbędą się w stołecznej firmie Mosgortrans. Podczas wystawy ExpoCityTrans-2016 odpowiednie dokumenty w zakresie jego próbnej eksploatacji podpisali prezydent GAZ Vadim Sorokina oraz Dyrektora Generalnego MGT Evgeny Michajłow.
Rosyjski rynek autobusowy intensywnie się zmienia i coraz większą wagę przywiązuje do kwestii zwianych z dostosowaniem pojazdów do potrzeb osób niepełnosprawnych, jak i ekologią. Dlatego nie jest zaskoczeniem, że lider tego rynku ? koncern GAZ ? opracował w tym roku elektryczny autobus na bazie niskopodłogowego modelu klasy MAXI - LiAZ 5292. Prototyp przygotowała spółka-córka koncernu ? Likinskij Awtobusnyj Zawod.
Pojemność elektrobusu to 90 pasażerów, w tym 27 na miejscach siedzących.
Siemens wspiera
Źródło napędu autobusu elektrycznego LiAZ-6274 stanowi system napędowy Siemens (wraz z oprogramowaniem), który jest zasilany z zestawu akumulatorów litowo-manganowych, które ? zdaniem rosyjskiej firmy ? mogą wytrzymać ponad 5 tys. cykli ładowania. GAZ deklaruje, że po nocnym, pełnym ładowaniu plus dwóch dziennych doładowaniach (każde po 20-30 minut), zasięg pojazdu wynosi ok. 200 km.
Warto dodać, że koncepcja LiAZ-6274 powstała w ramach współpracy z Politechniką Moskiewską.
- eBUS wyprodukowany przez GAZ to innowacyjny produkt, opracowany w ścisłej współpracy z Departamentem Transportu Moskwy oraz największymi przewoźnikami w regionie stolicy, na podstawie wcześniej ustalonych wymogów kapitałowych dla systemu transportu publicznego. eBUS jest nie tylko bezpieczny, przyjazny dla środowiska i efektywny pod względem kosztów, ale również środek transportu, który spełnia wysokie wymagania dla pojazdów przyszłości. eBUS jest częścią strategii autobusowej, w ramach której GAZ opracowuje szereg nowych rozwiązań. Tym samym przyczyniamy się do skuteczniejszej organizacji przewozów pasażerskich w dużych miastach Rosji. Dalszy rozwój projektu GAZ Group to opracowanie pojazdów elektrycznych, które w pełni zaspokoją wymagania nowoczesnych aglomeracji - powiedział szef Grupy GAZ, Vadim Sorokin.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Ładniejszy od Conecto
Ładniejszy niż solaris
Faktycznie, jak na Rosjan to design jest naprawdę niezły.
Samodzielnie ruskie nie zrobią autobusu ??
Aż szkoda się mi się zrobiło, że LiAZ-y nie są dostępne w Polsce, a z tego co mi wiadomo jakością wykonania zdecydowanie przebijają Urbino, no ale i tak Mercedes to nie jest.
jak dla mnie paskuda
Naiwni esteci. To nie ta bajka. Jakbyś widział to z bliska to byś jeden z drugim zdanie zmienił i jeszcze przeprosił. A to. ze Ruski robi DOSKONAŁE interesy z Niemcem to już standard tych swoistych także dla naiwnych sankcji.
Rosja lepiej albo gorzej sobie poradzi. Potrafi utrzymać największe na świecie terytorium, tyle stref klimatycznych i jakie odległości, a transport działa i to całkiem przyzwoicie. Rosja to prawdziwe mocarstwo, co się nie podoba naszym styropiankom - sankcje jak widać mają zaszkodzić nam a Niemcy tradycyjnie handlują bez przeszkód. Teraz projekt autobusu to nie jest nic wielkiego, pytanie jak to się sprawdzi w eksploatacji. Autobus jak autobus ale dziewczyny bardzo w porządku :)
A jak siemens sprzedaje ruskom. Przecież chyba jest zakaz sprzedaży na tamten rynek
Przecież to scania ze znaczkiem liaza do tego trochę przerobiona, nie widzicie tego?
Rosja jest najlepsza, tfu polska. Krótkie podsumowanie komentarzy
Oj dzieci, dzieci... do szkoły na początek geografia i historia, a długo potem może design
Dodaj komentarz
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.