TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rośnie sprzedaż autobusów LNG. Nie tylko w Europie
InfoBus.pl - Opublikowano: 14.04.2020 11:00:37
Rośnie sprzedaż autobusów LNG. Nie tylko w Europie; fot. YouTube

Skroplony gaz ziemny to paliwo, które z powodzeniem zaczyna być stosowane transporcie publicznym. Po dobrych referencjach z Polski, LNG zaczyna zdobywać użytkowników Skandynawii i Włoszech, a także w … Indiach.

Tata Motors to największy producent pojazdów użytkowych w Indiach. Firma właśnie zakończyła realizację pierwszego w kraju zamówienia na autobusy międzymiastowe napędzane LNG. Producent zaprezentował dwa 36-miejscowe autobusy typu Starbus LNG AC. Zostały one dostarczone do firmy LNG Petronet w Dahej oraz do dwóch jego oddziałów - w Kochi i Kerala.

Gazowy postęp

-"Tata Motors poczyniła znaczący krok naprzód dzięki efektywnemu postawieniu na paliwa alternatywne w celu zapewnienia klientom zrównoważonych rozwiązań w zakresie mobilności. Wraz z dostawą pierwszego autobusu Starbus LNG wprowadziliśmy nową erę w historii indyjskiego transportu." - powiedział Rohit Srivastava , wiceprezes ds. projektów autobusowych w Tata Motors i dodał:

- "Jesteśmy dumni ze współpracy z LNG Petronet w celu stworzenia komunikacji przyszłości, która będzie przede wszystkim niskoemisyjna. Nasze dogłębne zrozumienie zrównoważonego transportu publicznego, przy jednoczesnym opracowywaniu niezawodnych i przyjaznych dla środowiska opcji doprowadziło nas do doskonałości w tej konkurencyjnej branży."

LNG w Indiach

Starbus LNG to pierwszy autobus międzymiastowy ze zintegrowanym systemem LNG, który został opracowany pod kątem indyjskiego rynku. Oprócz modelu dostarczonego do LNG Petronet, Tata oferuje również wersje do przewozu 40 i 56 osób.

Zdaniem producenta, dzięki przestawieniu na LNG Starbus jest teraz bardziej funkcjonalny niż autobus na CNG. Przede wszystkim pojemność zbiorników zapewnia możliwość pokonania dystansu 600 - 700 km w zależności od specyfiki operacji przewozowej. A to w praktyce pozwala na tankowanie raz na dwa dni. To spore ułatwienie dla przewoźnika np. w postaci lepszej organizacji funkcjonowania bazy.

W lutym br., na targach Auto Expo 2020 Tata zaprezentowała Marcopolo Starbus LNG o pojemności ok. 50 osób w w wersji z klimatyzacją. Zobaczcie to na filmie:


A w Polsce?

Nasz kraj jest europejskim liderem w zakresie użytkowania autobusów zasilanych LNG, z czego najwięcej tego typu pojazdów posiada MZA Warszawa. Dostawy paliwa do nich zabezpiecza firma PGNiG Obrót Detaliczny.

-"Szerokie wykorzystanie ekologicznych paliw gazowych w transporcie publicznym to jedna z najlepszych metod szybkiej poprawy jakości powietrza w polskich miastach. Polskie Górnictwo Naftowe i Gazownictwo konsekwentnie stawia na rozwój gazomobilności, gwarantując przewoźnikom szeroki i pewny dostęp dogazu ziemnego w postaci sprężonej CNG i skroplonej LNG. Kolejny wygrany przetarg na dostawy LNG do warszawskich autobusów pokazuje, że ten kierunek jest słuszny, a nasza oferta konkurencyjna" – powiedział Jerzy Kwieciński, Prezes Zarządu PGNiG SA.

Aktualnie PGNiG Obrót Detaliczny dostarcza paliwo LNG do Zajezdni Ostrobramska na mocy rocznej umowy, która wygasa w kwietniu tego roku. Nowa, o wartości około 6 mln zł, będzie obowiązywała przez kolejne 24 miesiące. W jej ramach PGNiG Obrót Detaliczny ma dostarczyć 2 200 ton paliwa LNG.

-"Kontynuacja naszej dotychczasowej współpracy to dla Spółki bardzo dobra wiadomość. Włożyliśmy dużo wysiłku, aby złożyć najkorzystniejszą ofertę. Współpraca z PGNiG to pewne i bezpieczne dostawy paliwa gazowego po bardzo korzystnej cenie. Zakładamy, że Miejskie Zakłady Autobusowe w Warszawie będą jeszcze bardziej dynamicznie rozwijać flotę niskoemisyjnych pojazdów gazowych" – podkreślił Henryk Mucha, Prezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny.

MZA w Warszawie ogłosiło niedawno, że do 2022 roku planuje zakup kolejnych 160 autobusów na gaz, w tym 90 pojazdów napędzanych LNG. Dołączą one do floty blisko 200 autobusów gazowych, które już jeżdżą po ulicach stolicy.

-"Przewoźnicy doceniają nie tylko aspekty ekologiczne gazu, lecz także oszczędności, wynikające między innymi z ubiegłorocznego przyjęcia zerowej akcyzy na paliwa CNG i LNG do celów transportowych. Cieszy nas fakt, że rynek gazomobilności w Polsce rozwija się bardzo dynamicznie, szczególnie na przestrzeni dwóch ostatnich lat. W samej tylko Warszawie, w tym okresie, liczba autobusów gazowych wzrosła z 35 do 200, a zakup kolejnych pojazdów jest planowany w niedalekiej przyszłości" – dodał Marcin Szczudło, Wiceprezes Zarządu PGNiG Obrót Detaliczny. Paliwo gazowe stanowi najlepszą, ekologiczną alternatywę dla dominującego w polskim transporcie publicznym oleju napędowego, ponieważ oznacza m.in. nawet dziesięciokrotnie mniejszą emisję cząstek stałych do atmosfery niż w przypadku zasilania ON. Ponadto pojazdy zasilane gazem ziemnym poruszają się zdecydowanie ciszej, co jest szczególnie istotne w przypadku centrów miast.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
LNG
Indie

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....