TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rok miejskich autobusów w Zakopanem
InfoBus.pl - Opublikowano: 11.04.2017 12:55:53 3 komentarze
Rok miejskich autobusów w Zakopanem

11 kwietnia mija rok, odkąd o godzinie 5:45 na ulice Zakopanego wyjechał pierwszy autobus komunikacji miejskiej. W ciągu roku niskopodłogowe autobusy Solaris Urbino 8,9 przewiozły w sumie ponad 395 tys. pasażerów. Popularność komunikacji miejskiej spowodowała, że władze Zakopanego chcą uruchomić kolejne linie, tym razem do Kuźnic i Doliny Strążyskiej.

W ciągu pierwszego roku z autobusów co miesiąc korzystało średnio prawie 33 tys. osób, czyli o 5,5 tys. więcej niż liczba mieszkańców Zakopanego.

-"Można powiedzieć, że komunikacja miejska wprowadziła nowy standard w obsłudze podróżnych. To taka mała komunikacyjna rewolucja, która ułatwiła podróżowanie wszystkim, a zwłaszcza młodzieży szkolnej, dojeżdżającym do pracy, czy starszym mieszkańcom naszego miasta. Z autobusów coraz chętniej korzystają też turyści, którzy na urlopie chcą odpocząć od samochodu" ? mówi Leszek Dorula, burmistrz Zakopanego, który do pracy często dojeżdża miejskim autobusem.

Będą nowe linie

Odniesiony sukces spowodował, że w Zakopanem powstaną kolejne dwie, nowe linie komunikacji miejskiej. Zostały wpisane do Planu transportowego, który został poddany szerokim konsultacjom społecznym, a w ciągu miesiąca ma zostać zatwierdzony przez Radę Miasta. Pierwsza z linii będzie przebiegać ze Spyrkówki ? gdzie planowany jest parking buforowy ? do Kuźnic. Druga linia będzie kursować z dworca do Doliny Strążyskiej. Dzięki zaplanowanym trasom, zwłaszcza linii do Kuźnic, transportem miejskim objęte zostaną ulice, które do tej pory leżały poza głównymi szlakami komunikacyjnymi (Tetmajera, Grunwaldzka, Makuszyńskiego, Piłsudskiego, Bronisława Czecha). Pozwoli to także zapewnić całoroczny dojazd w rejon skoczni narciarskich. W planach jest też stworzenie wygodnego systemu przesiadek oraz dogęszczenie kursów na linii nr 14. Ma to umożliwić jeden z trzech nowych autobusów, które zamierza kupić TESKO. Spółka złożyła już w tym celu wniosek o dofinansowanie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego.

Stan obecny

Funkcjonujące dwie linie obsługiwane są przez cztery autobusy Solaris Urbino 8,9. Linia nr 14 kursuje z dworca autobusowego na Olczę i Harendę; każdego dnia jest to 20 kursów. Najwięcej pasażerów na tej linii podróżowało w sierpniu, ponad 25 tysięcy. Z kolei na łączącej Cyrhlę z Krzeptówkami linii nr 11, na której dwa autobusy w ciągu dnia wykonują 39 kursów, największą frekwencję odnotowano w lutym tego roku: ponad 35 tys. podróżnych. Co ciekawe, w ciągu dwóch pierwszych miesięcy 2017 roku obydwie linie przewiozły już prawie połowę pasażerów w porównaniu z okresem od kwietnia do grudnia 2016.

-"Na wzrost liczby pasażerów wpływa regularne kursowanie autobusów od wczesnych godzin porannych do późnego wieczora, według tego samego rozkładu przez siedem dni w tygodniu przez cały rok" ? wyjaśnia Piotr Kuszyk, kierownik Zakładu Komunikacji Miejskiej w należącej do miasta spółce TESKO Tatrzańska Komunalna Grupa Kapitałowa Sp. z o.o.

Pasażerskie hity

Zaskakująco dużą popularnością cieszą się dwa ostatnie kursy w każdym kierunku, czyli między godziną 21:30 a 23:00. "O tej porze, zwłaszcza poza sezonem letnim, najczęściej nie jeżdżą już prywatni przewoźnicy, a my umożliwiamy powrót mieszkańcom, którzy późno kończą pracę czy turystom, którzy chcą skorzystać z kulturalnej i kulinarnej oferty Zakopanego. Późne połączenia ceni sobie też młodzież, która w tygodniu może wrócić z wieczornego treningu, a w weekend ze spotkania ze znajomymi" ? dodaje Piotr Kuszyk. Także na kursach porannych, którymi mieszkańcy jeżdżą do pracy, a dzieci i młodzież do szkoły, notowana jest spora frekwencja. Nawet pierwsze autobusy o 5:20 nigdy nie są puste. Od początku kursowania na linii 14 każdym kursem jeździło średnio ? w zależności od miesiąca ? od 17 do 41 pasażerów, zaś na linii nr 11 ? od 18 do 32 pasażerów. Przypomnijmy, że w autobusie jest 59 miejsc (25 siedzących i 34 stojące).


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
TESKO Zakopane
Zakopane
  • max – 11.04.2017

    Ile tych autobusów ma Zakopane 4 szt ?

  • farafiu – 12.04.2017

    Jak na razie 4.

  • WojtasRBC – 03.12.2017

    I na tym się skończy.Obiecujecie I nic z tego jeździ 12która podlega pod komunikację miejską a płacisz Jak u prywaciarza i to jest mondre

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....