TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rekordowy rok Alexander Dennis
ADL - Opublikowano: 14.10.2015 11:35:44
ADL Enviro400H City

Szkocki producent autobusów Alexander Dennis Limited (ADL) zamierza zwiększyć w tym roku obroty aż o 20% do 600 mln funtów.

Przemawiając na ?Coach & Bus Live?, jednym z najważniejszych wydarzeń w kalendarzu wystawienniczym w Europie, dyrektor generalny ADL Colin Robertson zapowiedział, że rok 2015 szykuje się na rekordowy rok w historii ADL pod względem sprzedaży, obrotów, zysku, pozycji rynkowej oraz ekspansji eksportowej.

W minionych 12 miesiącach ADL uzyskał mocny, 46-procentowy udział w brytyjskim rynku autobusowym, z zajętymi liniami produkcyjnymi w fabrykach w Centralnej Szkocji, Yorkshire i Surrey oraz perspektywą wymagających zamówień na kolejne trzy miesiące. Według przewidywań Robertsona, ADL z końcem roku znacznie zdystansuje swoich rywali.

?W tym roku zbudujemy ponad 2600 autobusów, dwukrotnie więcej niż nasz największy brytyjski konkurent. Połowa produkcji trafi na rodzimy rynek, połowa ? na eksport. Oprócz tego skarosujemy około 200 autokarów na podwoziach dostarczonych do naszej fabryki w Scarborough? ? podsumowuje Robertson. ?Wszystko to zwiększy nasze obroty z 500 mln funtów w 2014 roku do 600 mln funtów w tym roku, co ? jak przewiduję ? znacząco zwiększy nasz zysk, który w dużej części zostanie przeznaczony na nasz opiewający na kwotę 15 mln funtów program rozwojowy? ? dodaje Robertson.

Na ?Coach & Bus Live? dyrektor ADL zaprezentował także trzy niespodzianki: nowy stylowy autobus piętrowy dla Londynu oraz dwa nowe modele autobusów, przygotowane specjalnie na rynki eksportowe.

Rewolucja z ewolucją

Prezentując nowy londyński model Enviro400H City, Robertson mówił: ?Autobus, który przedstawiamy dzisiaj, jest spektakularnym, nowoczesnym pojazdem, który przyniesie zupełnie nowy wymiar podróży przedmieściom i centrum Londynu ? a także i innym rejonom Wielkiej Brytanii. Cechuje go atrakcyjna stylistyka z charakterystyczną szybą owijającą przednią ścianę, przeszkloną klatką schodową, uchylnie otwieranymi oknami bocznymi oraz szeregiem innych rozwiązań stylistycznych. W połączeniu z nowym systemem wydajniejszego ogrzewania i wentylacji, wprowadzanym przez nas we wszystkich nowych modelach ADL, nowy Enviro400H City to nie tylko współczesny, stylowy wygląd, ale też wyjątkowy komfort dla pasażerów. Co więcej, jest on połączeniem rewolucji z ewolucją, bazującą na sprawdzonej technologii, która uczyniła z nas liderów brytyjskiego rynku niskoemisyjnych autobusów hybrydowych ? i przyniosła opinię najlepszych w tej klasie pojazdów pod względem zużycia paliwa, niezawodności i trwałości.?

Roberston wypowiedział się też szerzej o całym hybrydowym dorobku ADL oraz współpracy z BAE Systems: ?Nasz nowy flagowy piętrus dopełnia grupę 900 sztuk autobusów hybrydowych zbudowanych przez nas na rynek brytyjski, z których każdy był wyposażony w układ napędowy BAE Systems HybriDrive. Razem z BAE Systems ustanowiliśmy silny sojusz technologiczny, zmieniający oblicze transportu publicznego i stale wprowadzający bardziej ekologiczne i czyste pojazdy do miast i miasteczek walczących z korkami i zanieczyszczeniem powietrza. Wkład niskoemisyjnych pojazdów w poprawę środowiska powinien być szerzej doceniany, a nasz partner ? BAE Systems ? jest w globalnej awangardzie ekologicznej technologii. Pierwszy z naszych nowych Enviro400H City dla Londynu będzie jednocześnie 5000. dostarczonym na świecie pojazdem napędzanym przez BAE Systems HybriDrive, co jest znaczącym sukcesem BAE Systems oraz jego partnerów.?

Jego wypowiedź uzupełnił Steve Trichka, dyrektor generalny HybriDrive Solutions w BAE Systems: ?Jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągnięcia tego ważnego kamienia milowego naszego rozwoju razem z ADL, naszym kluczowym partnerem technologicznym. Zainwestowaliśmy znaczną część zasobów w stworzenie produktu, który według nas jest w światowej czołówce układów zdolnych do ciągłej i intensywnej eksploatacji w najbardziej wymagających miastach na całym świecie przy jednoczesnym oszczędzaniu paliwa oraz ograniczeniu emisji szkodliwych gazów. Fakt, że najnowszy flagowy autobus ADL jest wyposażony w 5000. egzemplarz naszego układu napędowego, dowodzi silnego partnerstwa rozwiniętego razem w minionych ośmiu latach. To relacja zbudowana na wspólnych wartościach oraz przekonaniu, że wspólnie możemy zmienić świat.?

Londyńska Arriva zamówiła 19 nowych Enviro400H City ? wszystkie wyjadą na ulice brytyjskiej stolicy do końca tego roku. Robertson dodał też, że prowadzone są także ?pomyślne rozmowy? z kolejnymi stołecznymi przewoźnikami.

Piętrowo, ale niżej niż zwykle

Drugą niespodzianką na targach ?Coach & Bus Live? było ogłoszenie wartego 250 mln funtów kontraktu na 400 autobusów dla przewoźnika z kanadyjskiego Toronto. Zamówienie obejmuje zaprojektowanie oraz produkcję specjalnej, obniżonej odmiany ?SuperLo? trzyosiowego piętrusa Enviro500.

Robertson przybliżył szczegóły zamówienia: ?Z wysokością 3,9 m SuperLo będzie najniższym kiedykolwiek wyprodukowanym przez nas piętrusem ? ale będzie dorównywał innym piętrusom pod pozostałymi względami. Zabierze na pokład 83 pasażerów, a do takiego zamówienia skłoniły przewoźnika liczne niskie stropy mostów i tuneli na trasach obsługiwanych przez piętrowe autobusy w Toronto i w obszarze metropolitalnym Hamilton. Zamówienie bazowe na 250 autobusów ma opcję rozszerzenia o kolejnych 150 sztuk, dlatego teraz pracujemy nad uruchomieniem fabryki podwozi w Toronto o powierzchni 4,2 m2. W modelu SuperLo przewidziano także bezpieczny, oddzielony od przestrzeni pasażerskiej przedział bagażowy o objętości 6 m3, umożliwiający wykorzystanie autobusu na liniach międzymiastowych, co otwiera przed ADL inny, potencjalnie obiecujący segment rynku?. Czyżby SuperLo miał być szykowany na konkurenta Van Hoola Astromega we flocie Soutera?

Oprócz tego piętrowe autobusy ADL zostaną w tym roku dostarczone do Hong Kongu w liczbie 900 sztuk (to aż 80% miejscowego rynku!), trwają też dostawy 120 autobusów jedno- i dwupokładowych do Kuala Lumpur w Malezji, a w Nowej Zelandii ? dzięki poluzowaniu wymogów dopuszczalnej masy całkowitej oraz nacisków na osie ? możliwe było dostarczenie 39 wielkopojemnych piętrusów Enviro500, zabudowanych przez partnera ADL, firmę Kiwi Bus.

Czas na Europę Kontynentalną

Trzecią niespodzianką zaprezentowaną przez Colina Robertsona było ogłoszenie zdobycia kontraktu na dostawę autobusów piętrowych dla szwajcarskiego PostAuto. Ten największy przewoźnik drogowy w Szwajcarii eksploatuje ponad 2200 autobusów, a wkrótce do jego floty dołączy 19 nowych piętrusów ADL. Będą to pierwsze piętrusy tej marki, które trafią do Europy Kontynentalnej. Czekają na nie bardzo wymagające trasy na krętych i stromych górskich drogach w okolicach Sankt Gallen gdzie w tym roku gruntownie przetestowano autobus demonstracyjny. ADL Enviro500s dla PostAuto będą trzydrzwiowe, z dwiema klatkami schodowymi oraz całkowicie płaską podłogą ? pierwsze egzemplarze trafią do klienta za rok.

Colin Robertson komentował szwajcarskie zamówienie: ?To interesujący krok rozwojowy, otwierający przed nami kolejne nowe możliwości rynkowe, częściowo dlatego, że PostAuto wciąż zwiększa swoją obecność w szwajcarskich miastach, konurbacjach i przedmieściach?.

Od połowy października przez sześć tygodni szwajcarski Enviro500s będzie testowany w BVG Berlin.



Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
ADL
Alexander Dennis
Wielka Brytania
Szkocja
Szwajcaria
PostAuto
Londyn
Toronto

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....