Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rekord MAN-a. 8310 autobusów w 2018 roku!

infobus
02.04.2019 16:00
0 Komentarzy

Największa liczba zamówień na autobusy w historii i drugi najwyższy wynik od 2008 r. Miniony rok był MAN-a bardzo pracowity i satysfakjonujący. 8310- to liczba, która od teraz będzie rekordem „lwa”.

MAN Truck & Bus świętuje niezwykle udany rok 2018 w segmencie autobusów i autokarów. W ubiegłym roku producent osiągnął najwyższy wolumen zamówień opiewający na łącznie 8310 sztuk. Sprzedaż była wysoka: przy 7 204 pojazdach w 2008 r. jest to drugi najwyższy wynik historii firmy, a najwyższa od czasu kryzysu finansowego.

Göran Nyberg, dyrektor wykonawczy ds. Sprzedaży i marketingu nie kryje zadowolenia.

„W ostatnich latach z powodzeniem rozwinęliśmy sprzedaż oraz szeroki wachlarz wsparcie after-sales dla naszych klientów. W 2018 r. zwiększyliśmy nasz udział w rynku w Europie do 14,5%. Nasi klienci cenią niezawodność i bezpieczeństwo, doskonałą stylistykę naszych produktów, innowacyjną technologię, wysoki komfort i kompleksowe podejście do sprzedaży i obsługi ukierunkowane na klienta.” – tłumaczył Nyberg.

Rudi Kuchta, dyrektor Bus Sales i New Bus Spokeman, dodał:

„Mamy dwa najlepsze modele w segmencie autokarów, czyli NEOPLAN Tourliner i MAN Lion's Coach. Jesteśmy również w blisko pełnego uruchomienia produkcji naszej nowej generacji autobusów miejskich MAN Lion's City. Z kolei nasze oczko w głowie, czyli elektryczny Lion's City 12E wejdzie do regularnej sprzedaży w 2020 r.”

Kluczowym czynnikiem ubiegłorocznego sukcesu MAN-a jest ścisła integracja w ramach Grupy TRATON, która powstała w 2018 roku. Pod parasolem TRATON-a znlazły się firmy MAN Truck & Bus, Scania i MAN Latin America. Dzięki temu ściśle ze sobą współpracują. Firmy wspólnie opracowują podstawowe alementy układu napędowego. Na wspólnych platformach tworzone są silniki, skrzynie biegów, osie i układy oczyszczania spalin, które są następnie modyfikowane w zależności od potrzeb danej marki. Celem jest przekształcenie TRATON w światowego lidera z wyrazistą tożsamością i pełną odpowiedzialnością operacyjną marek.

„Cieszy nas, że MAN zdobył znaczny udział na rynku europejskim i odnotował znaczący wzrost sprzedaży w Brazylii. Wzrost wolumenu doprowadził do dodatniego tempa wzrostu zysków. Ponadto MAN inwestuje spory kapitał – wszystkie nasze nowe projekty są poddawane obiektywnej analizie i ustalane są konkretne priorytety dla niezbędnych projektów w dziedzinie badań i rozwoju.” – wyjaśniał Joachim Drees, prezes zarządu MAN SE.

W perspektywie na ten rok zarząd MAN SE spodziewa się nieznacznego wzrostu przychodów. Wynik operacyjny i zysk operacyjny Grupy MAN znacznie poprawi się w 2019 r. w porównaniu z rokiem poprzednim.

Komentarze