Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Rędziny chcą jak najwięcej ofert?

infobus
25.10.2016 12:09
0 Komentarzy

Urząd Gminy w Rędzinachprowadzi przetarg na dostawę czterech hybryd klasy maxi. Pojawiły się jednakpytania do SIWZ. Urzędnicy odpowiadając na nie dokonali kilku korektdokumentacji przetargowej. Sprawdzamy co się zmieniło.

Warunki zamówienia orazspecyfikację techniczną hybryd, w które celują urzędnicy z Rędzin opisaliśmytutaj. Gminę interesują w pełni niskopodłogowe autobusy o długości 11,5 – 12,2m, szerokości do 2,55 m i wysokości maksymalnie 3,3 m. Mają umożliwiać podróżprzynajmniej 72 pasażerom, w tym minimum 26 na miejscach siedzących.Przynajmniej osiem foteli ma być dostępnych z niskiej podłogi. Wejście napokład autobusy ma być zapewnione przez trzy wejścia w układzie 2-2-2.Minimalny prześwit drzwi to 1220 mm. Nie zabraknie także klimatyzacji orazsystemu informacji pasażerskiej.

Postępowanie cieszy siępewny zainteresowaniem potencjalnych oferentów, co widać po ilości pytań doSIWZ. Każdy próbował wywalczyć dla siebie jak najlepsze warunki do przedstawieniaoferty. Zainteresowanie musiało zadowolić urzędników, stąd w znakomitej większościprzychylali się do wniosków zainteresowanych firm. Dodatkowo termin składaniaofert przesunięto na 21 listopada. Co zatem zmieniło się w SIWZ?

Urzędnicy jeszcze mocniejzaakcentowali, że dopuszczają do przetargu hybrydy z napędem szeregowym,równoległym oraz mieszanym. Poskutkowało to delikatną zmianą skróconego opisuprzedmiotu zamówienia oraz fragmentu ogłoszenia o zamówieniu. Dodatkowodopuszczono możliwość zaoferowania autobusów, w których drzwi mają napędelektryczny.

Zluzowano także wymagania wkwestii aranżacji wnętrza. Gmina dopuściła możliwość uzgodnienia kolorystykiprzestrzeni pasażerskiej po podpisaniu umowy z dostawcą. Urzędnicy pozwolilitakże na możliwość zaoferowania autobusów z jednolitą szybą przednią.

Zmiany zaszły także wkwestii napędu. Dopuszczono możliwość oferowania pojazdów z silnikiem diesla opojemności od 5 l, mocy powyżej 160 kW i maksymalnym momencie obrotowym od 900Nm. Zmniejszono wymagania także w kwestii silnika trakcyjnego. Teraz możnazamontować jednostkę o mocy minimum 110 kW.

Dokonano także korektyrozwiązań, które są premiowane w ocenie technicznej. Ta nadal ma 30% wagi. Wjej zmienionej wersji komplet punktów będzie można zdobyć za:

  • silnik spalinowy opojemności 6,5 – 7 l
  • homologacja przewidzianaprzez Regulamin EKG ONZ nr 66
  • wykonanie oświetlenia wtechnologii LED za wyjątkiem świateł drogowych, mijania i przeciwmgłowych
  • brak koniecznościdoładowywania pojazdu energią elektryczną
  • zastosowanie jako zasobnikówenergii superkondensatorów
  • jednolita szyba czołowa
  • silnik trakcyjny o mocyminimum 130 kW

SIWZ jak widać niecoewoluował w stosunku do pierwotnych założeń. Czy wobec tego spełnią sięoczekiwania urzędników i w hybrydowej potyczce o Rędziny ujrzymy przynajmniejdwie oferty? Wydaje się to dosyć prawdopodobne. A więc czekamy.

Komentarze