TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

RATP stawia na Iveco, Heuliez, CNG i hybrydy
Aleksander Kierecki - Opublikowano: 23.05.2014 22:09:39 1 komentarz
RATP stawia na Iveco, Heuliez, CNG i hybrydy
Paryski operator transportu publicznego RATP podjął decyzję o strukturze swoich przyszłych zakupów autobusów. Mają to być konstrukcje hybrydowe i zasilane sprężonym gazem ziemnym. Głównym dostawcą tego typu pojazdów w latach 2014-2017 będzie Iveco Bus. Z dostępnych nam informacji wynika, że wszystkie zamówione egzemplarze włoskiego koncernu mają mieć długość 12-metrów. Iveco wygrało dwa z czterech zadań ogłoszonych przez RATP. Kolejnym zwycięzcą jest Heuliez Bus (podobnie jak Iveco należący do grupy CNH Industrial), który dostarczy także autobusy hybrydowe - GX 327 HYB. Niestety, nie znamy jeszcze konkretnych liczb. Wiemy, że łącznie najnowsze zamówienie Paryża opiewa na sumę 1000 autobusów i jest to jeden z największych w historii kontraktów na miejskie autobusy w Europie. Zwycięstwo akurat włoskiego koncernu wcale nie jest zaskakujące –RATP od dawna kupuje pojazdy tej marki, a dodatkowo wszystkie zamówione pojazdy (zarówno Iveco Urbanway, jaka z serii Heuliez GX) zostaną wyprodukowane we Francji. To też ma spore znaczenie. Także technologie napędowe, które wygrał paryski operator są doskonale znane i sprawdzone na europejskich ulicach. Jeżeli chodzi o CNG to Iveco jest jednym z największych dostawców autobusów z tego typu napędem (łącznie jest to suma ok. 5000 szt.), a zastosowany w autobusach tej marki silnik Cursor 8 CNGobecny jest na rynku już od 2003 r. Jest on produkowany w francuskim zakładzie FPT Industrial(także należącym grupy CNH Industrial) w Bourbon-Lancy, który do tej pory opuściło ok. 24 tyś. tego typu jednostek napędowych. Aktualnie ich emisja CO2, cząstek stałych czy poziomu emitowanego hałasu i drgań jest zdecydowanie poniżej standardów Euro 6. Z kolei wybór napędu hybrydowego to efekt dotychczasowych testów RATP. W Paryżu od 2013 r. są eksplodowane pojazdy MAN Lion`s City Hybrid (wyprodukowane w zakładach w Sadach i Starachowicach), których liczba po dostawach na początku br. osiągnęła poziom 15 szt. Miasto sprawdziło też ten napęd w przegubowych pojazdach hybrydowych marki Heuliez (także 15 szt.). Tutaj za ofertę Iveco przemawiał niezwykły design najnowszych autobusów Urbanway Full Hybrid oraz zastosowana technologia HybriDrive BAE Systems, którapozwala zmniejszyć zużycie paliwa od 25 do 35%. Warto tutaj wspomnieć, że identyczną technologię stosuje Heuliez, który od 2010 r. wyprodukował już prawie 200 szt. hybrydowych autobusów. Najwięcej z nich zostało sprzedanych w 2012 r. do Grand Dijon –102 szt. (41 szt. standardowychGX 327 HYBi 61 szt. przegubowychGX 327 HYB). Ponadto tego typu pojazdy możemy zobaczyć w Bordeaux (30) i Reunion (10). Pojedyncze egzemplarze jeżdżą w Poitiers, Tulon i Angers Nantes, a 26 szt. jest w produkcji m.in. dla miasta Toulon,Angoulême, Reunion i co ciekawe –także dla Barcelony. Już niebawem hale w fabryce w Rorthais zapełnią konstrukcje w charakterystycznych, biało-seledynowych barwach RATP.
Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
RATP
Paryż
Iveco
CNG
  • jsx – 30.05.2014

    To niebawem spore zmiany w Paryżu

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....