TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rampini z 12-metrowymi elektrobusami dla Wiednia
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.01.2018 09:14:11 7 komentarzy
Rampini z 12-metrowymi elektrobusami dla Wiednia

Wiener Linien robi kolejny krok w dziedzinie e-mobilności: po przetargu na dostawę łącznie siedmiu dużych autobusów elektrycznych, które wygrało Rampini z 12-metrowym modelem.

Do końca 2018 roku pierwszy e-bus będzie w Wiedniu już na ulicach. Nowe 12-metrowe elektrobusy będą używane na linii 4A. Dostawy zostaną zakończone w 2019 roku. Do tej pory na linii 4A można było spotkać autobusy napędzane klasycznie dieselem, a całkowicie zelektryfikowane były 2A i 3A.

Elektryczne Rampini na 2A i 3A

Od 2013 r. autobusy linii 2A i 3A obsługiwane są wyłącznie małymi, siedmiometrowymi autobusami elektrycznymi Rampini Ale. Teraz Wiener Linien powiększa swoją e-flotę o 12-metrowe standardowe autobusy, również od Rampini – z nowym modelem E120. Powinno to również dodatkowo promować rozwój e-mobilności w transporcie publicznym.

-"Wiedeń jest pionierem w eksploatacji autobusów elektrycznych od prawie pięciu lat, a rozbudowa floty e-busów bezemisyjnych ma pozytywny wpływ na środowisko i jakość życia w mieście." - mówił Uilli Sima o nowych elektrobusach.

Już dziś prawie 85 procent wiedeńskich pasażerów transportu publicznego podróżuje w przyjaznych dla środowiska pojazdach elektrycznych (metro, tramwaj, autobus elektryczny). -"Nowy i większy autobus elektryczny to kolejny krok w kierunku większej elektromobilności w Wiedniu." - dodawał Günter Steinbauer, dyrektor zarządzający Wiener Linien.

Pojazdy są ładowane przez pantograf na dachu autobusu, który jest wyjeżdża w górę i w dół na końcowym przystanku "Wittelsbachstraße" poprzez naciśnięcie przycisku. Innowacyjny system ładowania sprawdził się już w pierwszej generacji autobusów elektrycznych, a także wywołał międzynarodowe zamieszanie. Baterie zostaną naładowane w ciągu zaledwie sześciu minut.

-"Podobnie jak w poprzednim modelu, autobus będzie zasilany nie tylko energią elektryczną, ale energia uzyskana podczas hamowania, która zostanie ponownie naładowana, a spodziewamy się odzyskiwać nawet do 25 procent energii podczas hamowania." - mówił dyrektor zarządzający Wiener Linien, Günter Steinbauer.

Ogrzewanie i klimatyzacja są obsługiwane również wyłącznie elektrycznie. To nadal ma rzadką wartość. Autobus może pomieścić 63 pasażerów i wózek inwalidzki lub wózek dziecięcy. Drzwi otwierane na zewnątrz zapewniają również więcej miejsca dla pasażerów wewnątrz pojazdu.

Na koniec kilka danych technicznych nowego Rampini E120, który z zewnątrz przypomina autobusy produkowane przez BredaMenariniBus:

Długość: 12100mm

Szerokość: 2550mm

Wysokość: 3393mm

Silnik: Siemens 1DB2016

Moc: 160kW

Zasięg: 120/150km

Prędkość maksymalna: 80km/h

Układ drzwi: 2 – 2 - 2

Szerokość drzwi: 1100mm

Ilość miejsc: 70 (dla WL - 63)

Ilość miejsc siedzących: 32 (dla WL - 28)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Rampini
Austria
Siemens
  • Adrian Wawa – 04.01.2018

    12 metrowy autobus z pojemnością pasażerską 65-70. To jakiś żart.

  • Ramp – 04.01.2018

    Nie, to ni żart. Tonazowo mierzy się pojemność autobusu, a jak baterie waza w trzy i trochę toteż pojemność się zmniejsza, logiczne.

  • Irt – 04.01.2018

    "To nadal ma rzadką wartość" po jakiemu to?

  • R – 04.01.2018

    Delikatnie przód podobny do Scanii. Ktoś jeszcze tak sądzi?

  • K12 – 05.01.2018

    Kupowane tylko po to, żeby zadowolić nawiedzonych ekologów, z punktu widzenia ekonomii i ochrony środowiska zakup całkowicie bezsensowny.Ponadto prowadzone jest dochodzenie związane z marnowaniem środków przy zakupie autobusów elektrycznych.

  • volferssj – 05.01.2018

    @R: Do Scanii na pewno nie. Za to już na kilometr pachnie to zabudowanym nadwoziem kupionym od Breda Menarini Bus.

  • hehuh – 09.01.2018

    Właściwie to nadwozie Breda Menarini Bus (już właściwie Karsan...) Citymood w innej skórze. Poprzednie Rampini Ale to również nic innego jak nadwodzie innego producenta - produkowane od końca XX wieku Autodromo (CAM) Ale.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....