TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rampini z 12-metrowymi elektrobusami dla Wiednia
InfoBus.pl - Opublikowano: 04.01.2018 09:14:11 7 komentarzy
Rampini z 12-metrowymi elektrobusami dla Wiednia

Wiener Linien robi kolejny krok w dziedzinie e-mobilności: po przetargu na dostawę łącznie siedmiu dużych autobusów elektrycznych, które wygrało Rampini z 12-metrowym modelem.

Do końca 2018 roku pierwszy e-bus będzie w Wiedniu już na ulicach. Nowe 12-metrowe elektrobusy będą używane na linii 4A. Dostawy zostaną zakończone w 2019 roku. Do tej pory na linii 4A można było spotkać autobusy napędzane klasycznie dieselem, a całkowicie zelektryfikowane były 2A i 3A.

Elektryczne Rampini na 2A i 3A

Od 2013 r. autobusy linii 2A i 3A obsługiwane są wyłącznie małymi, siedmiometrowymi autobusami elektrycznymi Rampini Ale. Teraz Wiener Linien powiększa swoją e-flotę o 12-metrowe standardowe autobusy, również od Rampini – z nowym modelem E120. Powinno to również dodatkowo promować rozwój e-mobilności w transporcie publicznym.

-"Wiedeń jest pionierem w eksploatacji autobusów elektrycznych od prawie pięciu lat, a rozbudowa floty e-busów bezemisyjnych ma pozytywny wpływ na środowisko i jakość życia w mieście." - mówił Uilli Sima o nowych elektrobusach.

Już dziś prawie 85 procent wiedeńskich pasażerów transportu publicznego podróżuje w przyjaznych dla środowiska pojazdach elektrycznych (metro, tramwaj, autobus elektryczny). -"Nowy i większy autobus elektryczny to kolejny krok w kierunku większej elektromobilności w Wiedniu." - dodawał Günter Steinbauer, dyrektor zarządzający Wiener Linien.

Pojazdy są ładowane przez pantograf na dachu autobusu, który jest wyjeżdża w górę i w dół na końcowym przystanku "Wittelsbachstraße" poprzez naciśnięcie przycisku. Innowacyjny system ładowania sprawdził się już w pierwszej generacji autobusów elektrycznych, a także wywołał międzynarodowe zamieszanie. Baterie zostaną naładowane w ciągu zaledwie sześciu minut.

-"Podobnie jak w poprzednim modelu, autobus będzie zasilany nie tylko energią elektryczną, ale energia uzyskana podczas hamowania, która zostanie ponownie naładowana, a spodziewamy się odzyskiwać nawet do 25 procent energii podczas hamowania." - mówił dyrektor zarządzający Wiener Linien, Günter Steinbauer.

Ogrzewanie i klimatyzacja są obsługiwane również wyłącznie elektrycznie. To nadal ma rzadką wartość. Autobus może pomieścić 63 pasażerów i wózek inwalidzki lub wózek dziecięcy. Drzwi otwierane na zewnątrz zapewniają również więcej miejsca dla pasażerów wewnątrz pojazdu.

Na koniec kilka danych technicznych nowego Rampini E120, który z zewnątrz przypomina autobusy produkowane przez BredaMenariniBus:

Długość: 12100mm

Szerokość: 2550mm

Wysokość: 3393mm

Silnik: Siemens 1DB2016

Moc: 160kW

Zasięg: 120/150km

Prędkość maksymalna: 80km/h

Układ drzwi: 2 – 2 - 2

Szerokość drzwi: 1100mm

Ilość miejsc: 70 (dla WL - 63)

Ilość miejsc siedzących: 32 (dla WL - 28)




Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
elektrobus
Rampini
Austria
Siemens
  • Adrian Wawa – 04.01.2018

    12 metrowy autobus z pojemnością pasażerską 65-70. To jakiś żart.

  • Ramp – 04.01.2018

    Nie, to ni żart. Tonazowo mierzy się pojemność autobusu, a jak baterie waza w trzy i trochę toteż pojemność się zmniejsza, logiczne.

  • Irt – 04.01.2018

    "To nadal ma rzadką wartość" po jakiemu to?

  • R – 04.01.2018

    Delikatnie przód podobny do Scanii. Ktoś jeszcze tak sądzi?

  • K12 – 05.01.2018

    Kupowane tylko po to, żeby zadowolić nawiedzonych ekologów, z punktu widzenia ekonomii i ochrony środowiska zakup całkowicie bezsensowny.Ponadto prowadzone jest dochodzenie związane z marnowaniem środków przy zakupie autobusów elektrycznych.

  • volferssj – 05.01.2018

    @R: Do Scanii na pewno nie. Za to już na kilometr pachnie to zabudowanym nadwoziem kupionym od Breda Menarini Bus.

  • hehuh – 09.01.2018

    Właściwie to nadwozie Breda Menarini Bus (już właściwie Karsan...) Citymood w innej skórze. Poprzednie Rampini Ale to również nic innego jak nadwodzie innego producenta - produkowane od końca XX wieku Autodromo (CAM) Ale.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....