TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Rampini Alé Elettrico na ulicach Wiednia
SIEMENS - Opublikowano: 07.11.2012 20:23:36 1 komentarz
Rampini Alé Elettrico na ulicach Wiednia

Wiedeńskie Linie Autobusowe uruchomiły linię autobusową, którą będą obsługiwać pierwsze w pełni elektryczne autobusy firmy Rampini wyposażone w elektryczne zespoły napędowe Siemensa. Pierwszy z dwunastu pojazdów AléElettrico rozpoczął właśnie przewożenie pasażerów. Operator do lata 2013 roku planuje wprowadzić w pierwszej fazie elektrobusy na dwóch liniach w centrum stolicy Austrii i zastąpić nimi obecnie stosowane pojazdy spalinowe. Elektryczne autobusy pozyskują energię na pętlach za pomocą montowanych na dachu pantografów. Czas ładowania pojazdu wynosi 15 minut, a jego zasięg od 120 do 150 kilometrów. Model AléElettrico bazuje na doskonale nam znanym pojeździe Autodromo Ale, które kiedy w swojej ofercie chciał mieć MAN, jak i Volvo. Teraz produkowane są przez włoska grupę przemysłową Rampini i to zarówno w wersji elektrycznej (AléEL), jak i z silnikiem Diesla - MAN D0834 l0H60 (AléEEV) i na ogniwa paliwowe (AléHY). Poniżej przedstawiamy podstawowe dane techniczne pojazdu.

Pierwsze w pełni elektryczne i produkowane seryjnie autobusy Rampini zostały wyposażone w innowacyjne rozwiązania i infrastrukturę Siemensa. Potrzebną energię zapewniają zestawy akumulatorów, które zasilają także systemy ogrzewania i klimatyzacji. Główną zaletą pojazdu jest ograniczenie zużycia energii o 25% w porównaniu z autobusami spalinowymi lub zasilanymi gazem oraz 100% redukcja emisji dwutlenku węgla. Pobór prądu odbywa się za pomocą pantografów na krańcowych przystankach. Zastosowane prostowniki gwarantują ładowanie baterii w ciągu 15 min podczas postoju pojazdu. Naładowane akumulatory umożliwiają przejazd od 120 do 150 kilometrów. Zastosowane systemy Siemensa umożliwiają również odzyskiwanie energii elektrycznej podczas hamowania pojazdu i tym samym dodatkowego zasilania baterii litowo-ferrytowych. Po zjeździe autobusu z trasy do zajezdni pojazdy poddawane są procesowi wolnego ładowania. Pojemność zespołu baterii wynosi 96 kilowatogodzin.

Niskopodłogowy AléElettrico może jednorazowo przewieźć 40 pasażerów. Maksymalna prędkość dostosowana do warunków ruchu miejskiego została ograniczona i wynosi 62 km/h. Autobus nie emituje CO2 i jest praktycznie bezgłośny. Koncepcja elektrobusa z zespołami Siemensa została doceniona na forum międzynarodowym. Wiedeńskie Linie Autobusowe zostały uhonorowane nagrodą EBUS Award za wprowadzenie w pełni eterycznego autobusu na linii miejskiej. Nagroda „EBUS Award\' przyznawana jest przez niemieckie Forum Transportu i Logistyki dla nowatorskich koncepcji i rozwiązań w transporcie publicznym. Około 50 firm przesłało projekty i rozwiązania stając do walki o to prestiżowe wyróżnienie. Decydującym kryterium był fakt wprowadzenia elektrycznych pojazdów przez Wiedeńskie Linie Autobusowe do obsługi regularnych połączeń, co jest jeszcze dość wyjątkowe w skali całej Europy.  

Tabela 1. Dane techniczne Rampini AléElettrico

Wymiary

 

Długość

7720 mm

Szerokość

2200 mm

Wysokość

3050 mm

Wysokość wnętrza

2 370 mm

Rozstaw osi

3675 mm

Zwis przedni

1700 mm

Zwis tylni

2345 mm

Osprzęt elektryczny

Siemens

Moc maksymalna

110 KM (150 kW)

Moc ciągła

62 KM (85 kW

Baterie litowo-jonowe

Pojemność 180 kWh

Czas ładowania

minimalnie 2 godziny

Zasięg

130-150 km

Prędkość maksymalna

 

Pojemność

9+33+1+1 = 44

Układ drzwi

2-2-2

Dopuszczalna masa całkowita

11800 kg


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na

Sprawdź też:
Siemens
Wiedeń
Rampini Alé Elettrico
  • michał – 08.11.2012

    To jest trolejbus z dużą pojemnością baterii. xD

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....