Raf Trans na zakupach 2020: 34 autobusy

infobus
20.01.2020 07:00
0 Komentarzy

Jak co roku Raf Trans – największy autobusowy touroperator w Polsce – wybrał się na autokarowe zakupy. Tradycyjnie w koszyku dominuje „gwiazda”, ale nie tylko. .

-„W 2020 roku nasze taborowe zakupy najprawdopodobniej zamkniemy na poziomie30 autokarów plus kilka minibusów. Nie jest jednak wykluczone,że w trakcie roku nadarzy się kolejna szansa na wzmocnienie naszej floty -powiedział nam Bartosz Egier, specjalista ds. logistyki w Raf Trans.

Na ten moment tegoroczne zamówienie warszawskiej spółkiobejmuje 34 pojazdy, w tym 4 szt:

  • 20 szt. Mercedes-Benz Tourismo o pojemności 51+1+1;

  • 5 szt. Mercedes-Benz Tourismo L;

  • 3 szt. Mercedes-Benz Tourismo M,

  • 1 szt. Setra S519HD o pojemności 69+1+1,

  • 1 szt. Scania-Irizar i6S o pojemności 69+1+1,

  • 4 szt. Mercedes-Benz Sprinter z za budowa warszawskiej firmyProAuto o pojemności 20+1.

W tym zastawieniu sporo niespodzianką jest Scania, ale tamarka już wcześniej występowała we flocie Raf Transu. Dodatkowym impulsem dozakupu trzyosiowego egzemplarza była propozycja odkupu przez Scanię starszegomodelu z 2012 r.

-„Jesteśmy zadowoleni z autokarów zaoferowanych przez ScaniaPolska. Kolor dobraliśmy pod inne pojazdy z tego segmentu i lada dzień zaprezentujemyje już w naszym brandingu. Wersje o bardzo dużej pojemności wykorzystujemy główniew dalekiej turystyce, a przewagą i6s nad innymi markami w tej klasie gabarytowejpolega na wielkości luków bagażowych – podkreśla Bartosz Egier.

Standard Raf Transu

Zdecydowana większość zakupionych autobusów zostanie wyposażonaw bogatszą kompletację, obejmujący m.in. automatyczną skrzynią biegów.Wszystkie jednak zamówione pojazdy będą posiadać pełen pakiety systemówbezpieczeństwa oferowanych przez koncern Mercedes-Benz. To dla polskiej firmy najważniejszyaspekt wyposażenia autokaru.

Z kolei zakupione minibusy są przedłużane – do wersji long – copozwoliło na pozostawienie dużego i komfortowego bagażnika.

-„Generalnie powielamy sprawdzone kompletacje i rozwiązania,choć w kwestiach systemów bezpieczeństwa zdecydowanie stawiamy na nowerozwiązania i chętnie testujemy wszystkie nowinki – mówi Bartosz Egier.

Aktualnie flota Raf Transu składa się z przeszło 220pojazdami, w tym 90% tej floty stanowią autobusy Mercedes-Benz i Setra. Ten taborowytrzon uzupełniają marki Scania, VDL czy Van Hool. W ostatnim czasie warszawska firmamocno ogranicza liczbą pojazdów powyżej 5 lat. Firma trafiła na bardzo chłonnerynki zbytu, gdzie przewoźnicy doceniają stan i utrzymanie polskich autokarów. Do tegodochodzi fakt, że były one używane w turystyce, a nie na liniach, co maznaczenie przy odsprzedaży.

Turystyczna moc

I na koniec zadaliśmy Raf Transowi pytanie o turystyczne prognozy dla Polski i Europy. Czy autobusowi touroperatorzy mogą spaćspokojnie?

-„Dobre pytanie. Sytuacje tego rynku jest specyficzna i nietaka łatwa do przewidzenia. Wiele zmiennych buduje sytuację w danym okresieroku. Naszym zdaniem nie ma powodów do obaw. W Polsce na plus działa rosnąca świadomośćw zakresie bezpieczeństwa i poszukiwanie nowych, lepiej wyposażonych autokarów,co jak wiadomo, nie zawsze jest najtańszą propozycją na rynku. Z kolei naszaobecność w Europie też nie maleje, co należy uznać za dobry sygnał – podsumowujeBartosz Egier.

Komentarze