TransInfo

InfoBus

InfoRail

InfoTram

InfoBike

InfoAir

InfoShip

  • Start
  • rejestracja
Konto użytkownika
Aby korzystać z konta użytkownika musisz się najpierw zalogować.
Jeśli nie posiadasz jeszcze swojego konta - zarejestruj sie już teraz!

Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe














Minimum jedna opcja musi być wybrana
turystyczne


organizator, pośrednik
Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o przewoźniku
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Informacja dostępna dla wszystkich użytkowników systemu|







Dane szczegółowe













Kontakt dostępny dla wszystkich użytkowników systemu



Profile społecznościowe




Informacje o biurze podróży
Załącz dokumenty
Opis jak co działa

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane











Profile społecznościowe



Dodatkowe informacje o użytkowniku

Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


WYCZYŚĆ FORMULARZ
ZATWIERDŹ
Podstawowe dane


Zamawiam darmowy newsletter


Oświadczam iż zapoznałem się regulaminem serwisu


ZATWIERDŹ

Dziękujemy za rejestrację

Wiadomość z potwierdzeniem oraz szczegółami została wysłana na adres e-mail podany przy wypełnianiu zlecenia.


ZAREJESTRUJ SIĘ

TransInfo

InfoRail

Radom nie dba o swoich mieszkańców?
COZADZIEN.PL InfoBus.pl - Opublikowano: 27.07.2016 15:34:24 6 komentarzy
fot. MZ, phototrans.pl

Taki zarzut stawia jeden z czytelników radomskiego portalu cozadzien.pl. W tle komunikacja miejska oraz nadchodzący debiut konsorcjum DLA oraz spółek ze śląskiej Grupy Irex na trzech liniach autobusowych.

"Miasto nie dba o swoich mieszkańców. Władzom nie zależy, czy radomianie pracują na umowę o pracę, czy na śmieciówkach" ? stwierdza Sławomir Okoń, czytelnik cozadzien.pl.

Przyszedł on do redakcji cozadzien.pl po jednym ze spotkań dla zainteresowanych pracą kierowcy na rzecz konsorcjum trzech firm. Mowa o Dolnośląskich Liniach Autobusowych z Wrocławia, Meteorze z Jaworzna i Irex-4 ze Świętochłowic. Spółki te pod koniec lutego wygrały przetarg na dziesięcioletnią obsługę linii autobusowych ze stawką początkową za wzkm 5,67 zł netto. Do realizacji kontraktu pozyskają wspólnie 24 egzemplarze Nowego Urbino 12. Pierwsze autobusy z tej serii zadebiutują na radomskich ulicach 21 sierpnia.

Wróćmy jednak do głównego wątku. Oddajmy znowu głos Sławomirowi Okoniowi. O to co mówi o warunkach zatrudnienia, co z resztą budzi jego oburzenie:

"Nie dają umowy o pracę, tylko proponują umowę zlecenie albo samozatrudnienie. To oburzające, bo kierowcy, którzy stracili pracę, a pracowali na tych liniach, kiedy je obsługiwała firma Michalczewski, to nie są młodzi ludzie. Nie w głowach im zakładanie firmy na stare lata. Chcą dopracować do emerytury. Ale jak? Na umowie zlecenie? Miasto nie zadbało o kierowców."

Z wypowiedzi radomianina można wysuwa się oczywisty wniosek, że największym błędem miasta był fakt, że w drugim podejściu do przetargu miasto oraz podległy mu Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji było niezawarcie w warunkach postępowania wymogu zatrudnienia kadry na podstawie umów o pracę. A taką możliwość przewidują obowiązujące od ubiegłego roku przepisy PZP. Przypomnijmy, że z tego rozwiązania m.in. dwukrotnie już skorzystał warszawski Zarząd Transportu Miejskiego oraz powiat lubiński. Co więcej stołeczni urzędnicy jak i ich koledzy z Lubina stosując "etatowy" wymóg nie widzieli w tym niczego dziwnego. Wróćmy do głównego wątku.

DLA potwierdziło dziennikarzom cozadzien.pl, że nie proponuje kierowcom w Radomiu umów o pracę.

- "Dla nas najkorzystniejsze są inne formy zatrudnienia. I część osób to rozumie. Nikogo do niczego nie zmuszamy. Samozatrudnienie ma swoje plusy. We Wrocławiu większość osób w ten sposób z nami współpracuje. Często bywa tak, że kierowca zatrudniony na umowę o pracę z własnej inicjatywy przechodzi na samozatrudnienie. Ponadto my szkolimy kierowców zupełnie nowych, a stawki, które proponujemy, są konkurencyjne i nie wykluczamy, że będą podnoszone" ? powiedział Grzegorz Bajorek, dyrektor finansowy DLA.

Jest nadzieja, że będą zmiany?

Jak poinformował cozadzien.pl Janusz Kalinowski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Radomiu, magistrat w ostatnim czasie wprowadził do kryteriów oceny ofert kwestię zatrudnienia pracowników na umowę o pracę w warunkach dwóch przetargów. -"Dotyczyło to przetargu na dozór fizyczny mienia, chodziło o pół etatu oraz utworzenia i prowadzenia punktu selektywnej zbiórki odpadów komunalnych. Tam pracownicy mieli być zatrudnieni na cały etat" - powiedział. Na pytanie dziennikarzy, dlaczego tylko w dwóch postępowaniach zastosowano klauzule społeczne odpowiedział:

"W wielu przypadkach stosowanie takich klauzul byłoby bezzasadne. Spowodowałoby też ograniczenie liczby oferentów, co z kolei miałoby wpływ na wyższą cenę."

Czy taka odpowiedź daje nadzieję, że MZDiK zmieni nieco model prowadzenia przetargu? Odpowiedź w przyszłym roku, kiedy to ma odbyć się kolejny przetarg na dziesięcioletnią obsługę linii autobusowych przy wykorzystaniu 26 pojazdów.

Przygotowania trwają dalej

Tymczasem DLA i Grupa Irex kontynuują przygotowania do rozpoczęcia realizacji radomskiego kontraktu. Jak udało nam się ustalić firmy podzielą się jego obsługą po połowie. Wrocławska spółka swoje autobusy będzie garażować w miejscowości Ślepowron, która graniczy z Radomiem. Z kolei Meteor i Irex-4 swoje Solarisy będzie parkować w dzielnicy Wincentów, która leży na północy Radomia.

Kończy się także produkcja zamówionych przez konsorcjum Nowych Urbino 12. Można przypuszczać, że pierwsze egzemplarze będą gotowe do przekazania przewoźnikom już w najbliższych dniach. Do 21 sierpnia jeszcze trochę czasu, ale do tematu pewnie wrócimy przed tą datą.


Spodobał Ci się ten artykuł? To polub nas na
Sprawdź też:
Radom
MZDiK Radom
DLA
Meteor
Irex-4
  • Jacek – 27.07.2016

    Tak jak wcześniej pisałem niczego dobrego po wygranym przetargu przez te konsorcjum w Radomiu spodziewać się nie można. Dwa miejsca garażowania wozów (bo raczej bazami nazwać tego nie będzie można) i warunki zatrudnienia i płacowe dla kierowców pozostawiają wiele do życzenia.

  • chris – 27.07.2016

    No ale tu ewidentnie zawinił Zamawiający czyli MZDiK. Liczyła się cena to dostali tanio bo zawsze jest coś kosztem czegoś, nie może być inaczej. Te jasne fakty zostaną przyćmione bo zapewne za ok miesiąc władze miasta będą się chwalić na prawo i lewo jak to zadbali o wprowadzenie do ruchu nowych autobusów. Zwykły pasażer to łyknie, tylko niektórzy zwrócą uwagę że będą mogli się z tym samym kierowcą przywitać rano i pożegnać wieczorem.

  • Jacek – 27.07.2016

    Bo to jest identyczna historia jak w Warszawie z wygrana firmy EEC, najpierw ZTM pochwalił się jak to przy tym wyborze ajenta zaoszczędzi 3mln rocznie dzięki niskiej stawce za wzkm, a potem okazało się że jest brak Autosanów i za EEC musi jezdzić MZA ze stawką 100% wyższą. Tym się juz jednak nie afiszowali.

  • Irek – 27.07.2016

    Panowie to są firmy które mają gdzieś pracowników no ja bym osobiście miał gdzieś taką pracę jak zachoruje to kopa w du.. Urlop zapomnij to faktyczne rarytas

  • cichy – 28.07.2016

    To sie nazywa Demokracja .

  • p5 – 28.07.2016

    To się nazywa zbrodniczy kapitalizm.

Zapraszamy do dyskusji także na naszym profilu ! W jednym miejscu wszystkie środki transportu publicznego!

Dodaj komentarz

Aby móc dodawać komentarze należy się zalogować
Portal TransInfo.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść zamieszczanych komentarzy. Mechanizm komentowania służy merytorycznej dyskusji dotyczącej informacji oraz materiałów umieszczanych w Portalu TransInfo.pl. Pragnąc przestrzegać obowiązującego prawa oraz zachować merytoryczny charakter dyskusji informujemy, że komentarze pozamerytoryczne, obraźliwe, utrzymane w tonie lekceważącym osoby trzecie lub zawierające jednoznaczne oskarżenia wobec tych osób będą usuwane. InfoBus zastrzega również sobie prawo redakcji bądź skrótów pojawiających się na portalu opinii.

Twój planner podróży


Z:
DO:
DATA
ODJAZDU
CZAS
ODJAZDU

SZUKAJ
Newsletter

Firma "JMK analizy rynku transportowego" oferuje na bieżąco aktualizowaną informację przetargową w zakresie dostaw taboru szynowego, autobusowego oraz obsługi linii komunikacyjnych. Wykup dostęp on-line!
Aktualizowane co miesiąc raporty na temat liczby zarejestrowanych nowych oraz używanych autobusów w Polsce to kompendium wiedzy na temat tego segmentu gospodarki. Analizy zawierają m.in. szczegółowe...
Sprawdź nasz nowy cennik reklamowy na rok 2019 Nasz portal działa w branży transportu publicznego od 2001 roku. Początkowo - tylko pod nazwą InfoBus.pl - obejmował tylko tematykę autobusową....