Witamy na stronie Transinfo.pl Nie widzisz tego artykułu, bo blokujesz reklamy, korzystając z Adblocka. Oto co możesz zrobić: Wypróbuj subskrypcję TransInfo.pl (już od 15 zł za rok), która ograniczy Ci reklamy i nie zobaczysz tego komunikatu Już subskrybujesz TransInfo.pl? Zaloguj się

Radom czeka na 10 elektrobusów Solarisa i ładowarki Ekonergetyki

infobus
27.03.2020 13:00
0 Komentarzy

Kończy się instalacja ładowarek pantografowych dla autobusów elektrycznych na pętlach na Południu i Gołębiowie I. Prowadzone są ostatnie prace montażowe. Równocześnie w fabryce Solarisa w podpoznańskim Bolechowie właśnie trwa produkcja pojazdów dla Radomia. Jest to zadanie realizowane w ramach tak zwanego projektu multimodalnego.

Przypomnijmy, że miasto zakupiło 10 ładowarek plug-in, które staną na zajezdni MPK oraz dwie pantografowe, które zostały ustawione we wspomnianych miejscach do zawracania autobusów. Urządzenia dostarczy i uruchomi zielonogórska Ekoenergetyka.

Czas ładowania pojazdu na pętli to około 10 minut. Autobus nie będzie oczywiście wtedy naładowany w pełni, ale pozwoli to na przejechanie 80 kilometrów, zatem kolejne ładowanie odbędzie się po trzech albo nawet czterech kursach. Całkowity czas ładowania na terenie zajezdni to około 6 godzin.

Nowe autobusy trafią na linię 1. To ona została wytypowana na podstawie różnych uwarunkowań jako pierwsza do elektryfikacji. Solarisy będą umożliwiać podróż około 70 pasażerom. Pojazdy będą zaopatrzone w dodatkowe źródło energii. Nowością na skalę europejską jest fakt, że będzie ono na gaz ziemny, a nie, jak to zazwyczaj bywało w tego rodzaju pojazdach, na olej napędowy. Ma to pozwalać na zasilanie na przykład ogrzewania nie zmniejszając zarazem mocy baterii. Radomskie pojazdy będą zasilane baterią LTO typu Solaris High Power o mocy 115 kWh. Takie akumulatory charakteryzują się dłuższą żywotnością (gwarancja opiewa na 8 lat).

Solarisy oczywiście będą wyposażone w System Dynamicznej Informacji Pasażerskiej. Nowością będą w nich kasowniki dualne – czyli nie z przyciskami, lecz z ekranem dotykowym. W autobusach nie zabraknie również monitoringu czy ładowarek USB. Diodowe wyświetlacze czołowe w pojazdach będą świeciły na biało, co ma zapewniać ich lepszą czytelność dla pasażerów, także tych słabo widzących.

Za 10 elektrycznych pojazdów marki Solaris Urbino 12 (wraz z ładowarkami) miasto zapłaci prawie 32 miliony złotych. Produkcja nowoczesnych autobusów w Bolechowie trwa! Po Radomiu zaczną one jeździć w połowie bieżącego roku. Miejskie Przedsiębiorstwo Komunikacji zdecydowało, iż nada im osobny zakres numeracji taborowej: od 2000 wzwyż.

Komentarze